aan alle lieve mensen die ons goedbedoeld voorrang willen geven.........

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

aan alle mensen die ons goedbedoeld voorrang willen geven.....
    ik wil geen voorrang, ik wil mijn kind leren dat hij moet stoppen bij de haaientanden.:)

oke nu even de toelichting: ik krijg zovaak voorrang, dat ik me eraan erger. Ik wil namelijk mijn zoontje leren dat mensen juist niet stoppen. Lijkt me een stuk veilig. Blijkbaar zien we er aandoenlijk uit, op een fiets met 2 of 3 kinderen. Maar zo leert mijn oudste de verkeersregels toch niet.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tja ik snap je wel.

Maar ik denk dat mede weg gebruikers liever stoppen,

Dagelijks mee nemen komt het verkeer.s inzicht van zelf en laat de andere maar idd stoppen. Want niemand wil een kind ondersteboven rijden. Jij wel dan?

3. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Heel eerlijk? Ik stop ook liever.

En niet omdat ik ze graag voorrang geef maar omdat ik bang ben dat het kind zich misschien los wurmt uit hand van moeder en ik er over heen rijdt:)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja die mensen zijn gewoon sociaal. Zou gewoon je zoontje de regels leren en ook leren dat er ook mensen zijn die ondanks dat het niet hoeft voor je stoppen. En dat hij dan alsnog goed moet uitkijken.

Zo doe ik dat ook bij mijn dochter, en ook hier heel veel mensen die voorrang verlenen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Het is ook nooit goed he?

6. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Nou wees blij dat ze stoppen mijn schoonmoeder woon in een buurt waar ze namelijk bijna niet stoppen ook niet op een zebrapad liep daar een keer met me kinderwagen steek over een of andere gek die veelste hard rijd ree achter me langs en nog toeteren ook echt.... asso!

7. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Och och och. Wat is er mis met een beetje vriendelijkheid ten opzichte van elkaar? Je kunt toch je kinderen leren dat het wellicht verstandiger is om alsnog af te wachten?
    Ik vind dat je overdrijft hoor.
    Wees blij dat er mensen zijn die überhaupt nog stoppen. Volgens mij is het ook verplicht om voorrang te verlenen aan hulpbehoevende mensen en mensen die zich moeilijk kunnen verplaatsen oid.
    Daar val jij dan niet onder maar toch. Wees blij

8. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik heb rijles gegeven en leerlingen wilden ook altijd graag stoppen. Ik leerde ze juist rij alsjeblieft door als je gewoon voorrang hebt, wel eventueel met aangepaste snelheid en goed opletten maar hou je gewoon aan de verkeersregels.

Inderdaad heel sociaal om kleine kindertjes voorrang te verlenen waar ze het niet hebben maar dan leer je ze dat mensen toch wel stoppen. Dan is er een keer iemand die niet stopt en ze zijn de sjaak. En naarmate ze ouder worden stoppen mensen natuurlijk niet meer, terwijl ze dat voorheen altijd wel deden. Levensgevaarlijk die onduidelijkheid.

9. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Ik denk dat ook wel eens maar dan met name als ik achter een auto rijd die opeens vol in de ankers gaat op een rotonde omdat er een fietser staat die echt geen voorrang heeft. Dan denk ik..... Lekker dan mag ik vol in de ankers en de volgende keer denkt die zelfde fietser dat het zijn recht is en gooit die de fiets ervoor. Ik vind het eerder irritant als automobilist ;)

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

totdat je wel een onder je auto hebt.... als automobilist zit je hoe dan ook fout als er een onder je auto komt.. of dat nou hun schuld of jou schuld is.. dan kies ik liever voor veilig en stop ik ;)

11. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    Kom je hier in buurt fietsen dan leert je zoontje het wel hihi.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Je ze staan stil op de rotonde, dat vind ik veel gevaarlijker. Kijk het is op een moment dat ik al stilsta en zoontje ook. Ben toch al afgeremd, en dan gaan ze wachten. Als ik nee zeg, dan nog wachten ze. Nee t is niet gauw goed, maar ik maar er ook niet zo`n punt van hoor. ( ik doe heus niet boos tegen die mensen) Ik verbaas me er eerder over en vroeg me af waarom mensen dat nou doen terwijl ze niet hoeven te stoppen. Blijkbaar omdat ze bang zijn dat mijn zoontje van 5 doorfietst zoals ik het hier lees.

13. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik stop ook bij kleine kindjes. Want als je instructies 1x niet goed werken dan heeft dat grote gevolgen. Ik zou niet diegene willen zijn die een klein kind aanrijdt.. ben trouwens ook altijd voorzichtig met scholieren op de fiets ed. Dan maar een minuutje later op plaats van bestemming.

14. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Weet je wat het is.

Jij weet misschien dat hij het niet doet. Ik als automobilist weet dat niet. ( en ik heb al vaak zat vol op mn rem moeten trappen ivm kind wat in ene losrukt oid ) Dus dan pas ik liever op ik zou het mezelf namelijk nooooooit vergeven als ik een kind ( ook al steekt hij zomaar over ) onder mijn auto terecht komt.

15. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Precies dit.

16. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik snap je wel op zich.
    Mijn moeder leerde ons ook altijd dat IK moest stoppen bij het zebra pad. En ook als de auto's stopte, dat wij dan moesten wachten. Dus op zich snap ik je wel. Alhoewel als ik met de fiets/auto ben dan stop ik ook altijd netjes. Want ja een bekeuring is best hoog...

17. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou een bord meenemen op de weg: geef ons geen voorrang als wij dat niet hebben. Zoiets?

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dit dus.. Of dat het kind denkt toch snel nog even over te steken voor mijn auto.

+ ik doe het soms ook gewoon uit beleefdheid als ik een moeder met 5 kinderen zie stuntelen :)

19. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Dit heb ik ook heel vaak!
    En als ik juist een keer wat minder extreem voorzichtig doe, een sprintje trek en wil oversteken lijkt het net of de aankomende auto's juist niet van plan zijn te stoppen.(Dat doen ze wel hoor maar moeten ze wat harder op de rem trappen)

20. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Wees gewoon dankbaar voor elke keer dat je veilig de overkant bereikt. Wat niet stoppende mensen betreft, kan ik je een middagje Amsterdam van harte aanbevelen. :D

Deel Deze Pagina