Ik ben benieuwd hoeveel uren jullie ukkies van 2/2,5 per dag slapen en hoe die slaaptijden verdeeld zijn. Hij slaapt een uurtje of 13 per dag. De ene keer doet hij dat enkel in de nacht (van 19.00 tot 8.00/9.00). De andere keer doet hij ook nog een middagdut (ongeveer om de dag) van 13.00/13.30 tot uiterlijk 15.00/15.30 (ik maak hem dan wakker als hij nog slaapt), in dit geval slaapt hij later in, en heeft hij soms nog 1x papa of mama nodig (wordt wel dezelfde tijd in de ochtend wakker). Ik ben nu dus vooral zoekende met wat ik met de middagslaap moet doen, omdat het helaas steeds vaker een uitdaging (boekje/ speelgoedje mee/ "je hoeft niet te slapen, maar mama gaat wel even slapen" etc. etc.) om hem in zijn bed te krijgen. Maar hoe lastiger dit is, hoe beter hij gaat slapen. En zonder middagdut (ook op mijn verzoek) wordt hij niet "lastig".
Hier eentje van net 2 jaar die van 19.30 tot 8/9 uur slaapt en van12/12.30 tot 15/15.30 uur maar er zijn ook dagen zonder middagslaapje. Ik maak 'm nooit wakker maar om half twee doe ik 'm niet meer op bed, dan dus geen slaapje maar hij wordt niet vervelend als ie niet slaapt en het naar bed gaan is ook nooit een strijd...
Zo, best een slaapkop dus MMarianne. Als hij zo'n lang middagslaapje doet, slaapt hij dan in de avond rond dezelfde tijd in? Hier kan ik hem niet al om 12/12.30 in bed leggen, hij is dan nog echt niet moe als hij pas rond 8.30 wakker is... En dan is het dus gegarandeerd feest en zeker geen middagdut meer. Eigenlijk zou ik hem nog later op bed moeten leggen voor meer succes, maar dat vind ik idd te laat worden. Ik zie trouwens dat ik dit topic onder Baby en dreumes heb geplaatst ipv onder peuter en kleuter...
Hier leggen we dochter maar af en toe op bed. Ze is ruim 2,5 (29 maanden). Ze kan wel zonder maar is dan echt vroeg moe. Op het kdv wil ze niet slapen dus na 2 dagen kdv probeer ik d'r wel op bed te leggen. Anders kijken we naar haar zelf of het nodig is (hier vraagt ze meer aandacht als ze moe is -niet perse vervelend-, als ze erg op is huilt ze eerder -ligt nu te slapen maar heeft eerst gekrijsd maar omdat ze moe was even geen aandacht aan besteedt- of wordt opstandig).
Hier nog geen 2 en slaapt van 19.00 tot 7.00 uur en overdag bijna nooit meer.. Soms een uurtje maar meestal niets. Probeer haar wel elke dag nog in bed te liggen 's middags maar ze wil helaas niet slapen.
Zoonlief van 2 jaar en 4 maanden wil sinds de geboorte van zijn broertje smiddags niet meer slapen.. nu wil het soms nog eens gebeuren (1x per week ongeveer) dat hij op de bank in slaap valt.. Maar verder gaat hij om 19uur in bed en word hij om 7.30 meestal weer wakker..
Hier ook wisselend. Slapen tegenwoordig van 18.30/19.00-7.30/8.00 en de ene middag slaapt ze 2 uur en de andere middag niet. Op het kinderdagverblijf juist weer wel. Ik heb het idee dat het erbij hoort bij dat ritueel kinderdagverblijf en dat ze dan gewoon slaapt. Ik noet haar thuis vaak even flink toespreken en vaak geeft ze zich dan toch over. Ik zie het wel ze gaat er elke middag gewoon in en zolang dat zonder strijd gaat. Vanmiddag heeft ze gezongen in bed en op en gegeven moment riep ze dat ze wakker was Wat grappig is is dat ze nu 2,5 week een peuterbed heeft en ze komt er pas uit als wij op de kamer komen. Had ik totaal niet verwacht!
Hier slaapt ze al sinds haar tweede niet meer s'middags. Meestal slaapt ze van 19.00 tot 07.00 en daar heeft ze genoeg aan.
Onze ventie slaapt sinds een paar weken niet meer smiddags.hij sliep ba zijn dutje savonds heel laat en was vroeg wakker.slaapt nu van 19.15 tot 9.00 ong.mika houd get goed vol eerste paar dagen wat minder.wat word het er makkelijker van maar ik mis die rust smiddags soms nog wel.
eentje van bijna 2...maar hier slaapt hij van 19 tot 6.45 (hij moet opstaan omdat zus naar school moet) En dan vaak 11 tot 14.45 (hij moet opstaan omdat zus van school komt) Maarrr...op de korte school dagen... dan gaat hij er vaak 11.30/12.00 in en dan slaapt hij ook vaak tot 16.00 soms 16.30.......... (dan maak ik hem wakker hoor!) Gewoon een slaapkoppie dus....zijn zus sliep met 2 jaar alleen na strijd om in bed te komen uiterlijk een uurtje overdag en dan van 20.30 tot 8 ofzo.... Die had dusdanig minder slaap nodig!
Mijn meisje slaapt van 20 tot 8 (in het weekend soms wel tot 9/10uur) En vaak overdag ook nog 1.5 a 2 uur.. Een echte slaapkop dus. Maar het slaapje word wel steeds minder of soms met een beetje strijd..
Ons ventje is 24 maanden en slaapt in de avond van 19 tot 7 of 8 uur. In de middag slaapt hij altijd van 13-15 uur, iedere dag.
hier een ventje van 2 jaar en bijna 4 maanden. Gaat savonds tussen 19.30 en 20.00u naar bed, tot 8 uur half 9 de volgende dag. en een middag slaapje van 1,5 a 2 uur ongeveer van half 1 a 1 uur tot half 3 a 3 uur. Hij heeft dat slaapje nog heel hard nodig anders heb ik een kereltje die heel erg sjacherijnig word, gaat dan met alles gooien, valt over zn eigen voeten en dan is het huilen.... en huilen...
Nou, heel wisselend dus hoe de ukkies slapen... Hier slaapt hij gewoon gemiddeld als ik dat zo lees. Zodra het echt een strijd wordt stop ik er ook mee hoor... Dat hoeft voor mij ook niet, zijn uren slaap haalt hij toch wel. @frannie. Hier sinds zijn 2e verjaardag in een groot bed, en hij komt er ook pas uit als wij op zijn kamer zijn. Had ik ook echt niet verwacht, ging eigenlijk probleemloos hoewel hij in t verleden echt n slechte slaper is geweest. Op t KDV slaapt hij ook meestal wel. @tassie. Die rust zou ik ook missen, al helemaal met de 2de dadelijk, daarom breng ik m toch naar bed, meestal ligt hij daar wel een uurtje.
Onze zoon is 2 jaar. Hij gaat s avonds om 20.00 uur naar bed (hebben beeldbabyfoon en zien altijd dat hij pas om 21.30 gaat slapen ongeveer) Hij leest dan nog een boekje en speelt met zijn knuffel. Hij slaapt tot 07.00 / 08.00 uur In de middag gaat hij rond 12.00 uur naar bed en slaapt tot 15.00 soms moet ik hem wakker maken rond 15.30 Zolang hij s avonds gewoon lekker speelt in zijn bedje en hij geen moeite heeft met zijn ritme wil ik het zo laten. Ik heb vaak geprobeerd hem overdag minder te laten slapen zodat hij s avonds slaapt, maar daar doe ik hem geen plezier mee en waarom zou ik dat doen. Ik heb geen last van zijn lange slaap in de middag en dat hij s avonds nog lang wakker is, we horen hem niet!
Mannetje hier is nog geen twee maar slaapt sinds ongeveer een maand ook niet meer overdag. Rond 5 uur in de middag krijgt hij het even lastig en word jengelig maar ik zet hem dan even voor de tv en om 19.00 gaat hij naar bed. Slaapt dan direct en slaapt door tot ongeveer 7.00 uur
Onze meid slaapt 's nachts meestal van 19.15 - 7.00. Overdag slaapt ze van 12.30-14.30 (maar soms ook tot 16.00 uur en soms helemaal niet).
Wat een verschillen zeg! Mijn zoontje van 27 maanden slaapt overdag van 12.30-15.00 en van 19.30-7.00. Een echt slaapkoppie! Ondanks dat hij zegt "Ikke niet moe", slaapt hij altijd supergoed. Hopelijk houdt hij zn slaapje nog ff
Ik laat het nu maar voor wat het is, slaapt hij in de middag dan slaapt hij, gaat hij een strijd leveren dan maar niet naar bed. Ik heb nu ook wel wat anders te doen met de kleine uk. Hij haalt zijn uurtjes slaap toch wel (en een keurig gemiddeld aantal uurtjes als ik het hier zo lees) en is niet lastig, voor mij is het misschien lastig om in de middag nog wat rust te kunnen pakken (de baby houd me de hele nacht al wakker ).