Ik ben in verwachting van ons eerste kindje. Nu las ik dat ik nu al op zoek moet naar kraamzorg. Vind het wel vroeg met 6 weken.. heb geen idee waar ik op moet Letten en rekening mee moet houden. Kunnen jullie mij tips geven?
Ja! Dit pas ik afgelopen week ook al! Zo stond je boven aan de lijst als je kindje is geboren en je hulp nodig hebt van kraamzorg... Ik vind het ook wat vroeg. De laatste zwangerschap heb ik pas na de 20 weken echo gebeld... maar goed dat is ook alweer 5 jaar geleden... Ben benieuwd of er dames zijn die ervaring hebben
6 weken is wel erg vroeg hoor. Ik heb het zelf geregeld met week 13. Ik heb gekeken bij mijn zorgverzekeraar met wie ze een contract hebben en toen op de website van deze kraamzorg verleners gekeken. Heb toen via de website aangemeld (Kraamzus) en de zorgverzekeraar ook nog even gebeld over aanmelden voor het kraampakket.
Mijn verloskundige gaf aan dat het het beste is om het voor de 16e week geregeld te hebben. Dat is vroeg genoeg.
Ik heb het deze keer met 10+5 weken geregeld. Gewoon dezelfde organisatie als bij onze dochter. Is prima bevallen.
Ergens tussen week 13 en 20 is n goede periode om het te regelen. Dan heb je wat meer zekerheid. en voor de 20e week willen veel kraamzorg bedrijven het wel graag weten.
Hier met 15 weken geregeld. Ben eerst eens gaan uitzoeken welke er allemaal bij mij in de buurt zitten en ben daarna een rondje gaan bellen. Waar ik mij het beste bij voelde heb ik ons aangemeld (is overigens Dé Provinciele Kraamzorg geworden ) Toevoeging: was een paar weken geleden op de BabyBoom hier in de buurt, daar stonden ze ook van een kraambureau. Maar daar kreeg ik heel sterk het gevoel dat ze meer bezig waren met zieltjes winnen dan met een goede zorg verlenen. Als we ons bij hun zouden inschrijven kregen we een bon van het een of ander en wanneer een vriendin van mij dan zich ook zou inschrijven kreeg zij er ook een en wij weer een. Bij dat soort praktijken ga ik liever niet... Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze!
Deze keer ook met 7/8 wk geregeld omdat ik 39 weken ben op 1e kerstdag en 01/01/16 uitgerekend dus ivm de drukke feestdagen optijd aangemeld 😄
Wow, wat moeten jullie dit vroeg regelen! Ik heb het bij beiden zwangerschappen ruimschoots na de 20 weken geregeld (bij de laatste zelfs pas met 32 weken). Misschien maakt het uit dat ik in een grote stad woon en hier tig kraamzorgorganisaties opereren... Het was hier in ieder geval geen enkel probleem om het pas later te regelen.
Ik heb de kraamzorg geregeld na de 20 wekenecho. Gewoon een bevestiging gekregen dus zal wel geen probleem zijn. Zo heb ik het bij mijn zoontje ook gedaan.
Ik heb het beide keren geregeld direct na de termijnecho, dus rond 11 / 12 weken. Dat werd ook aanbevolen door de verloskundige, en dan heb je een vastgestelde uitgerekende datum. Sommige zorgverzekeraars geven zelf ook een advies. Bijvoorbeeld dat het voor de 5e maand geregeld moet worden, dan ben je gegarandeerd van de volledige uren zorg. Als je na de 5e maand kraamzorg aanvraagt, kan het zijn dat alleen het minimale uren-pakket aan kraamzorg kan worden aangeboden ook al heb je "recht" op meer.
Dank voor jullie reacties! Gelukkig heb ik dus nog even tijd.. Hebben jullie nog tips of vragen die ik kan stellen aan organisaties om de juiste keuze te maken?
Ik heb het met 21 weken geregeld. Was geen enkel probleem. Ik vind het wel achterlijk vroeg wat ze adviseren. Of je moet echt perse een bepaald buro willen, maar anders kan je echt nog wel een poos wachten.