Mijn zoontje wordt in november 1 en ik zie echt door de bomen het bos niet. Doordat er maar een jaar tussen mijn kinderen zit hebben we al ontzettend veel van dochter, maar wat is nu echt leuk voor een jongetje? Is hij voor toetoet auto's bijvoorbeeld nog te klein? We hebben al: - loopauto's - babywalker - keukentje - duplo - little people - speeltent - ballenbak - glijbaan - veel houten speelgoed - allerlei soorten boekjes - veel losse dingen, ballen, ringen, blokjes, pratende knuffels, dingen met dierengeluiden...
Wij hebben/hadden hetzelfde probleem. Gelukkig maakt het voor die kleintjes niet uit wat ze krijgen. Open scheuren is leuk, maar daarna.... Misschien goed te realiseren dat je 'het kado' voornamelijk voor jezelf doet. Wij doen het heel simpel: kopen/kochten iets kleins (kleurpotloden of nieuwe pyjama oid) en vragen bezoek om niets mee te nemen. Het feest is voor zo'n kleintje al leuk van zichzelf (al vraag ik me zelfs dat af op die leeftijd). Met betrekking op je laatste vraag: toetoet-auto's knnen prima op die leeftijd. Ik zou zelf alleen geen complete garage oid kopen. Gewoon 1 (of 2) auto'tjes. Doe je de garage volgend jaar!
Hier heeft hij de complete toet toet serie gehad. Voor sommige dingen nog te klein maar de autootjes en garage zijn een hit.
Ik vond dit ook erg moeilijk, en vond het zonde om maar gewoon "iets" te kopen dat we niet echt nodig hadden. Hij kreeg al genoeg cadeautjes van anderen op deze dag. Ik heb dan ook besloten voor nu een leesboek te kopen dat ik graag voor mijn beide kinderen wou hebben. De kleine heeft er met één jaar ook echt geen flauw benul van dat je hem iets geeft... als je echt niets weet zou ik me dus ook niet schuldig voelen, met meerdere kindjes heb je gewoon al veel speelgoed in huis waar ze samen mee spelen.
Hier had ik via een ruilsite al eerder de toettoet garage opgeduikeld. Wijzelf gaven de autoambulance en vrienden gaven toettoet auto's, precies een leuk prijsje. Vind kadootjes erg lastig. Er heerst ook altijd t idee dat je je kind veel moet geven en dat t duur moet kosten.....
Loopfietsje, houten treinbaan??? Onze zoon kreeg een houten speelgoedkist, zelf beschilderd Nu moet ik er voor je jongste eigenlijk ook een maken haha
Loopfietsjes en stoeltjes hebben we ook al. Al is die BMW loopauto wel heel gaaf, haha, zal ik maar niet aan mijn man laten zien anders komt die er ook nog bij. Ik heb inderdaad de visite gevraagd liever niets mee te nemen, benieuwd of ze dat ook doen. Ik vind het gewoon zo zonde van het geld ook. De helft wordt niet mee gespeeld. Ik denk dat ik iets van Toettoet ga kopen, dan heeft hij tenminste ook iets dan echt van hem is. Veel is toch een beetje meisjesachtig. Bedankt iedereen voor het meedenken!
Ons zoontje heeft met 1 jaar de toet toet auto garage gekregen. In het begin speelde hij alleen met de autootjes. Leuke geluidjes en lampjes. Toen een tijd niet mee gespeeld, en inmiddels speelt hij er graag mee! Hij snapt het nu gewoon wat beter. Ik vond het zeker geen mislukt cadeau.. alleen wat later goed gebruikt. Succes ermee! Blijft lastig. (wij mogen nu voor de tweede verjaardag, haha!)
Hier kreeg onze dochter van ons een gegraveerd besteksetje met haar eerste verjaardag. Zoontje krijgt dat ook.
Toettoet auto's zijn erg leuk en kunnen ze tot heel lang mee spelen. Je hebt er van alles van: garage, grote bus, brandweerkazerne.... Ook een eigen stoel was hier groot succes. Leesboekjes is hij gek op.
Zoon kreeg voor zijn eerste verjaardag een speelgoedkist met zijn naam. Zoon 2 krijgt een nieuw speelhuisje voor in de tuin (we vragen aan iedereen een bijdrage zodat we een aardig houten huisje kunnen kopen). Hij krijgt ook: slofjes en een mooie deken voor in het ledikant. Voor Sinterklaas vragen we de Nijntje boekjes (we willen ze graag allemaal compleet. We hebben er nu 29)
Abonnement op een speeltuin of dierentuin is idd erg leuk, maar wij wonen in het buitenland en hier hebben we dat soort dingen niet in de buurt. Zwembad hebben we (ook omdat er weinig id buurt is) zelf, dus dat is helaas ook niets nieuws voor ze. Gegraveerde besteksetjes, armbandjes, kettinkjes, voorleesboeken e.d. al gehad bij de doop. ... Sorry, ben echt heel lastig... Fijn dat bij de meesten Toettoet zo'n succes is, ook al is hij er nog wat klein voor, hij kan in het begin dan met de autootjes spelen. Nogmaals dank voor het meedenken allemaal.
Hier was en is zijn eigen stoffen fauteuil echt een hit. Leest er een boekje in, eet zijn koekje er in vind het echt helemaal geweldig. Gekocht via peuterstoeltje.nl
Ik stort een extra bedrag op de spaarrekening. Zullen sommigen vast raar vinden maar zou niet weten wat ik moet geven. Hij heeft al genoeg speelgoed en zal vast van iedereen wat krijgen. Wij hebben ook niet zo'n groot huis en wonen in een flat dus heb ook niet veel ruimte, en als hij van velen al speelgoed krijgt vind ik het zonde om iets te kopen waar hij misschien niet naar omkijkt. Kleding hoort bij de basisbehoefte dus vind ik geen cadeau.
Pas bij IKEA geweest en daar hadden ze zo'n kruiptunnel, was mw helemaal wild van (kroop naar het uiteinde en als we haar er uit wilden halen ging ze hard lachend weer in het midden zitten). Die krijgt ze van ons. En ik denk erover aan de rest van de familie een bijdrage te vragen voor iets van een zandbak of schommel ofzo voor in de tuin. Van iedereen speelgoed zou ik echt helemaal gek van worden, we hebben al zoveel (en daar ook nagenoeg zelf niks van gekocht).