Droomhuizen

Discussion in 'De lounge' started by Dormouse, Aug 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dormouse

Dormouse Bekend lid

Oct 27, 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezien ik regelmatig topic langs zie komen met vragen over interieur en dergelijke was ik wel een beetje nieuwsgierig geworden; wat is jullie ultieme droomhuis? Waar zou het staan en wat mag er absoluut niet ontbreken? :D

Droom los :D

2. Catheny

Catheny Actief lid

Jul 1, 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Een huis met een garage en een dakkapel.

3. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,835
    368
    83
    Female
    Een mooi herenhuis (maar dan wel nieuw met jaren '30 elementen) met wel 6 slaapkamers, een opberghok, een tuin met een schuurtje. Een mooie open keuken. Een grote woonkamer met veel licht (dat hebben we nu gelukkig ook) Oh en als ik dan toch mag dromen: een zwembad in de kelder.
    En het liefst in een leuke wijk zoals blijdorp, rustig, maar wel gezellig.

Qua interieur ga ik even kijken of ik wat kan plakken.

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn droomhuis staat in mijn huidige dorp, heeft 2 verdiepingen en een garage, 4 slaapkamers (1 voor elk kind, 1 voor ons en een gastenslaapkamer) 3 badkamers (1 voor de kinderen, 1 voor ons en 1 voor de gasten), een bureau kamer, een speelkamer op de gelijkvloers, een grote woonkamer met grote ramen en een grote keuken waar je een tafel voor 5 in kunt zetten en met een doorgeefluik naar de woonkamer.
    Het moet een grote (vlakke) tuin hebben met niet al te veel bomen.
    Interieur: Belangrijk is een mega grote, gezellige en gemakkelijke sofa. Liefst niet al te strak. De rest van het huis zie ik graag scandinavisch: licht en luchtig maar gezellig. Liefst een lichte kleur parket (heb nu donker glanzend hout en dat is niet leuk om schoon te houden).
    Een keuken met een eiland vind ik super. Spijtig genoeg bestaat dat huis niet en als het bestaat kan ik het niet betalen.
    Ach ja, een mens mag al eens dromen hé.

5. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Een huis met een natuurlijke uitstraling (veel hout e.d.) midden in het de natuur. Liefst met een bos als achtertuin.
    En uitzicht op bergen en een groot meer.
    Met een ouderwetse houtkachel, een houtoven in de keuken en een in de tuin.
    Warme kleuren, beetje bohemian inrichting en veel ruimte; binnen én buiten.
    Een grote boom in de tuin met een bankje er rondomheen, een grote boomhut voor de jongens.
    Oew, wat een dromen :D
    Heb er een paar pinterest-mappen mee vol staan :D

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Oh ja, en aan de keuken moet liefst ook een voorraadkamertje (berging) zijn, lekker handig.

7. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

Mar 23, 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Een boerderij met allemaal diertjes. En t liefst in groot Brittannië. :)
    Echt zo'n cottage.... Sommige dingen zullen altijd een droom blijven.

8. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

Aug 17, 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Ik heb niet zoveel eisen..
    Een extra slaapkamer zou fijn zijn..
    We hebben nu 2 slaapkamers..
    1 voor de meiden en 1 voor ons..
    Zolang ze jong zijn kun je ze stapelen
    maar uiteindelijk zullen ze privacy willen/nodig hebben..
    Verhuizen is voorlopig geen optie maar
    we hebben al n aantal ideetjes mochten er jongens bij komen haha..
    Spannend!!!

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Onze droomhuis was altijd of een jaren-30 huis met erker, ornamenten ed OF een mooi afgewerkt cottage stijl. Sowieso een eiland in de keuken en een openhaard.
    Wij droomde altijd om idyllisch te gaan wonen in de buurt van water.

Onze droom is (elke dag zijn wij nog steeds verbaasd en dankbaar) uitgekomen en wonen nu in een cottage met eiland in keuken en openhaard, 2 tuinen waarvan 1 grote parkachtige tuin met beekje en bruggetje, grote vijver en aan het kanaal! Zo rustgevend en mooi hier.

Ik zeg dromen kunnen na jaren altijd uitkomen!

10. Dormouse

Dormouse Bekend lid

Oct 27, 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, daar hoop ik ook op! Een cottage lijkt me zoooo mooi, en inderdaad aan het water!
    Een berging zag ik ook langskomen en dit mag voor mij ook niet ontbreken, het liefst in de vorm van een bijkeuken waar de wasmachine, strijkplank ed kunnen en een grote stellingkast voor voorraad.
    En de keuken als centrum van het huis... Echt zo'n woonkeuken met grote tafel...

Zucht haha

Ook hier een mooi documentje op de pc bomvol foto's! Al zal het droomhuis er niet komen is het toch leuk om wat je wel hebt er zoveel mogelijk op te laten lijken :D

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Mijn droomhuis staat in Toscane. Het is zo'n typisch Italiaanse villa, met een grote tuin waar een lange tafel staat zodat alle gerechten er op passen die rechtstreeks uit de grote en open keuken komen.
    Dan tot laat dineren en genieten bij de vuurkorf.

Bovenop wel een dakterras en een zwembadje erbij.

Qua inrichting, veel kleur en hout. Grote kamers met grote openslaande deuren met een uitzicht op ons eigen terrein vol olijfbomen of fruitbomen.

12. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik zou graag een "cabin in the woods" hebben, met een omheinde grote tuin waar de kinderen veilig en veel kunnen spelen en met een mooie overdekte veranda, waar we heerlijk kunnen zitten.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    vrijstaand huis, met een carport. 3 goed bruikbare verdiepingen. Ruime badkamer met bad, douche en toilet. Grote landelijke keuken met een eiland en dan de kookplaten in de schouw <3
    En een leuke tuin eromheen.

14. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    Oef mijn droomhuis... Alles wat ik nu niet heb!
    Een huis met 4 of 5 slaapkamers waarvan de ouderslaapkamer een inloopkast heeft. 2 badkamers, 1 met bad en douche de ander alleen een douche met bankje. Een apart washok waar ook meteen ruimte is om te strijken.
    De woonkamer is ruim en licht met een open keuken. In de keuken staat een grote eettafel met een bank en stoelen.
    De tuin moet gezellig zijn: een leuke zithoek en genoeg ruimte om te spelen.
    Manlief wil graag een garage dus die mag er ook nog bij ;)
    Genoeg opbergruimte zou ook fijn zijn.
    Mijn droomhuis(je) staat aan de rand van de stad waar we nu wonen op een rustig plekje.
    Met zoveel ruimte zou een werkster ook wel wenselijk zijn.

15. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

Aug 17, 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    In dat soort huisjes spelen zich toch vaak de gekste dingen af (films enzo) ..
    Niets voor mij haha

16. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Hahaha, ja dat is zo :D.

Een cottage in the woods dan, dat klink al minder horror-film-achtig ;).

17. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn echte droomhuis? Oei, dat vind ik moeilijk.
    Een vrijstaand huis lijkt me heerlijk. Met 6 bijna 7 kinderen is er genoeg geluid in huis. Ik wil niet weten wat de buren nu allemaal van ons horen.
    Allemaal een eigen kamer? ik weet niet of ik dat nodig vind, maar ruimere kamers is ook goed. Een stuk of 6 slaapkamers is toch wel lekker. (nu hebben we er ook 6, maar daar zijn er een paar erg klein van)
    Een grote woonkamer en een woonkeuken met eethoek. Een bijkeuken heb ik al, die moet ook echt blijven.
    En dan een grote tuin, zodat we ruimte hebben voor een trampoline.

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

#18 Vlinder84, Aug 19, 2015
    Last edited by a moderator: Aug 19, 2015
    Ik woon al in mijn droomhuis :D Toen we voor het eerst huizen gingen bekijken in deze stad, reden we langs dit huis en zei tegen mijn man: ooooh op een dag wil ik dat huis! Dacht dat het te duur zou zijn, maar we konden veel meer lenen dan we dachten, et voila :) Ons huis heeft 4 ruime slaapkamers, een open, lichte woonkamer met openslaande deuren naar de tuin. Fijne tuin aan voor en zijkant van het huis (het is een kwadrantwoning) en een super leuk dakterras. Waar ik het meest verliefd op ben is onze zolder, die loopt rond en is van glas, zo gaaf en dan een geweldig uitzicht. Heerlijk!

Maar als ik nog wat te dromen mag hebben, dan wil ik graag een tweede huis in Zuid Afrika. Dat is mijn mans geboorteland, familie woont daar en het is er zo mooi en fijn. Dus daar, op een glooiende heuvel, uitkijken op het strand, een mooi, wit, vrijstaand huis met groene velden eromheen, een zwembad en het uitzicht over de zee. En die komt er op een dag, dat weet ik zeker, droom, droom, droom :D

19. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

Mar 9, 2015
    277
    0
    16
    Female
    Zo'n mooi wat ouder huis met klimop aan de voorkant, met een fatsoenlijke tuin waar onze kleine dan ik kan spelen met een schommel en een klimrek. In de tuin een vijver voor vriendlief en zo'n mooie grote treurwilg.
    Binnen een fijne lichte woonkamer met een open keuken met een mix tussen modern en antiek.
    Boven sowieso twee slaapkamers met voldoende ruimte en een wat grotere badkamer met douche en bad los van elkaar. Ik wil twee wc's in huis! Boven en beneden. Een dakkapel vind ik ook erg mooi.
    En eventueel een zolder.

20. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wij hebben ons bijna droomhuis... Oud Frans boerenwoninkje met grote tuin en supermooie ligging. Ik droom echter altijd verder, ben gek op huizen bezichtigen... Nu hebben we een paar weken geleden een appartement aan de Loire gekocht en zijn momenteel op huizenjacht voor mijn broer. Volgende plan voor ons is een gite in de Morvan te kopen...

Share This Page