Ideeën gezamelijke kamer?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Fem, Nov 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,
    Binnenkort gaat onze dochter 'verhuizen' naar een grotere kamer, dit is een gewone rechthoekige kamer (kan er helaas geen tekening van maken).

Als je je een rechthoek voorstelt met de lange kant beneden en boven kom je linksonderin (aan de onderkant vh rechthoek zeg maar) de kamer in. aan de rechterzijde bevinden zich twee ramen.

De reden waarom ze naar een grotere kamer gaat is omdat we ooit hopen op een tweede kindje met als gevolg dat ze (tijdelijk?) samen op 1 kamer gaan slapen. We zullen gewoon de meubels gebruiken zoals we deze nu hebben met een groot bed voor onze oudste (met spijlen). De commode en kledingkast zijn wit, de bovenkant van de commode en kast zijn van donkerbruin massief hout. De vloer gaan we opnieuw leggen met donkerbruin laminaat.

Mijn vraag aan jullie is; hebben jullie ideeën hoe we deze kamer kunnen inrichten om het én een leuke plek te maken voor twee kindjes maar ook dat ze hier samen rustig kunnen slapen???
    Ideeën zijn dus van harte welkom!

Alvast bedankt!

Liefs van mij.

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb geen ideeën...maar wou je nog even (beetje laat) feliciteren met de verjaardag van je dochter. :D

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    Wij hadden vroeger een heel mooi gordijn tussen onze bedden instaan.

Dan hadden we overdag 1 grote gezellig speelplek en 's avonds konden we lekker achter het gordijntje terugtrekken.

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    De kamer in twee delen verven en bij de ene kamer de andere kleur terug laten komen, en andersom.
    Bijvoorbeeld: limegroen met wit, en de andere kamer wit met limegroen. Je kunt ook nog een gezamelijke kleur erbij nemen, bijvoorbeeld rood ofzo.

En een afscheidingswand is misschien ook wel een idee, hoeft niet helemaal dicht te zijn, maar een (aantal) kamerscherm(en) kan uitkomst bieden. Kun je evt zelf leuk bekleden met stof of verven. Kijk eens op MP voor koopjes.

Share This Page