Hoi, Even een korte vraag: Kun je vrij krijgen van je baas om met je kindje naar het cb te gaan? Onze cb is alleen op woe morgen open, en dan moet ik werken. Weet even niet wat ik hier nu mee moet. Liefs Britt
Ik denk het eigenlijk wel, als je voor de prikjes gaat of voor het bezoek aan de arts en je kan het niet op een andere dag plannen. Mijn baas zou er in ieder geval niet moeilijk over doen. Als je trouwens niet naar het cb zou gaan voor de prikjes of voor advies, dan zou je naar je huisarts gaan en daar krijg je ook voor vrij.
Ik sluit me bij snoopy aan. Wellicht is het anders een optie om dan de woensdagochtend vrij te nemen en een andere ochtend daarvoor in de plaats te werken.
Ik heb altijd de mazzel gehad dat ik vrij was op de dag dat het CB hier in het dorp is. Inmiddels zijn mijn dagen verschoven maar is mn vriend vrij en gaat hij dus. Als het op een werkdag van ons beiden was geweest had ik vrije uren opgenomen.
Het kost mij snipperuren. Overigens ook als ik met de kleine meid naar de huisarts moet. Daarom zeg ik altijd dat ik zelf naar de huisarts moet.
hier krijg ik gewoon vrij als jet nodig is, ik probeer het in me vrijetijd te regelen maar bij jou gaat dat niet dus ja ik denk dat het vrij vragen word . gelukkig weet je ruim 1 maand van te voren wanneer je moet gaan en namaten het kindje ouder wordt ga je ook steeds minder en weet je het nog ruimer van te voren en dan lijkt me een vrijdag ook makkelijker te krijgen
Okay, bedankt voor de antwoorden. Ik ga toch mijn werkgever vragen of ik het zou kunnen ruilen met een andere dag. Maar waarschijnlijk moet ik dan wachtgen tot er weer uren beschikbaar zijn. Maar alles voor mijn dochter. Zal eens overleggen wat de mogelijkheden zijn. BEDANKT Liefs Britt
Cb is alleen s'morgens, en ik werk tot 1200 uur. Dus kan niet later Had ze vanmiddag al gebeld. Bedacht mij net dat er in een dorp hiernaast (10min rijden) een cb is op vrijdagmorgen. Dit komt mij veel beter uit. Misschien dat ik voortaan daar heen kan. Zal ze morgen eens bellen. Gr britt
En ik ben blij dat ik een werkgever heb die daar niet moeilijk over doet en bij wie ik geen vrije dagen hoef op te nemen als ik met Eva naar de huisarts moet .
Hier ook geen vrije tijd om een bezoek aan het cb te brengen of naar de huisarts met mijn dochter. Moet allemaal in eigen tijd. Behalve voor een calamiteit krijg ik uren (als ik bijv weggeroepen wordt door het kdv) Voor mezelf krijg ik zelfs geen betaald verlof om naar de HA of VK te gaan, dit omdat ik parttime werk
Ik hoef alleen maar te zeggen tegen mijn baas dat ik even met die kleine naar het cb moet en het enige wat hij zegt is: Neem je koffie broodjes mee op de terug weg? Hij betaald ook gewoon door maarja dan heb je het ook wel over een baas hoor hahahaha! Succes meiden!
Bij ons kun je 4 dagen naar het cb, dus dat is wel zo te plannen dat het uitkomt. Overigens probeer ik alles te plannen in mijn eigen tijd, vind het niet meer als normaal.
Ho ho rustig, als ik naar het CB moet neem ik vrij hoor. En als ik met haar naar de huisarts moet plan ik het meestal op de dag dat ik vrij ben. Binnenkort moet ze naar het ziekenhuis, en dan neem ik ook vrij. Maar als ik een keer doordeweeks om 8.30 uur met haar naar de HA moet, dan zeg ik dat ik zelf naar de dokter moet. Het is dus iets genuanceerder dan ik het eerder heb opgeschreven. Wat wordt je hier toch gauw aangevallen . Beetje jammer!
nou en.. ook al "loog" je wel.. toe even zeg.. tegenwoordig moet je weleens zoiets doen want ze maken die regeltjes wel heel bont soms :S