Pastasaus, voor pasta en pizza, pizzadeeg. Pastasaus: Ui met teentje knoflook, boter en olie zachtjes fruiten (+- 10 min) zo worden ze zoeter, (gehakt voor de liefhebbers) blikje tomatenpuree kort meebakken ( ontzuren)afblussen met klein scheutje balsamicoazijn. Blik tomaten toevoegen, scheutje water. Op smaak brengen met peper,zout , basilicum( voorkeur vers) als je zure tomaten hebt beetje suiker toevoegen. Wil je het gebruiken als pizzasaus het vlees weg laten en met de staafmixer door de saus. Pizzadeeg van jamie oliver met een deel bloem en griesmeel.
Mijn peuter heeft geen voorkeur, die eet echt alles, als het maar veel is. De oudste sperziebonen schotel.
Zoontje eet een hoop maar het liefst spaghetti (met spekjes, bosui, sambal en heel veel knoflook) en spinazie a la crème met een balletje gehakt en een gekookt eitje
Euh, toch voor allebei wel gewoon ordinair pannenkoeken . Mijn oudste is daarbij ook dol op verse tomatensoep en de jongste op spaghetti met verse tomatensaus.
Plain pasta met kaas on the side. Soms met een komkommer. Oh en als ze echt in ern gekke bui is, dan wil ze er ook paprika of wortels bij snacken.
Pasta met worst en broccoli! Pasta koken broccoli kort koken vel van de worst halen en het vlees rul bakken alles samen in de pan nog even bakken lekkere italiaanse kaas erover Snel, lekker en gezond!
Voor beide: broccoli-courgettetaart en pasta met tomatensaus, spinazie, snoeptomaatjes, ricotta en pesto, bloemkool Dochter (5): stamppot boerenkool Zoon (3): ham-prei taart, hutspot, burrito's Beide kinderen lusten eigenlijk bijna alles, maar zijn naast de gebruikelijke pizza en patat ook dol op groenten.
2 dingen: favoriet nr 1 is gewoon sperziebonen aardappel vlees. Alle sperziebonen die los op z'n bord liggen gaan schoon op. Favoriet nr 2 is zelfgemaakte pasta bolognese: 3 stronken bleekselderij, 1 courgette en 1 Winterspelen in grove stukken snijden. 2 teentjes knoflook + 1 ui aanbakken. Groente erbij en 5 minuten meebakken. 350g gehakt meebakken op smaak brengen met wat peper. Tomatenpuree even meebakken, dan 100g magere spekreepjes erbij en 10 min bakken. Dan 350ml runderbouillon erbij gieten. Als het bijna droog gekookt is, 5 grof gesneden tomaten en een flinke scheut water erbij. Ongeveer 20min middelhoog vuur met deksel op de pan laten pruttelen. Als het te droog wordt nog wat water erbij doen. Volkoren paste en natuurlijk verse parmezaanse kaas, héérlijk!! Iedereen, inclusief kind eet twee borden leeg! Oorspronkelijk moeten de bleekselderij, courgette en wortel geraspt worden, maar voor de kleine snijd ik het. Hij is sowieso gek op courgette en wortel dus zo kan bij ze er lekker tussenuit eten. De smaak is er niet minder van geworden
Een van de zeer weinige dingen die door al mn gezinsleden gewaardeerd worden. Hartige taart met geitenkaas, spekjes, walnoot prei vulling Bodem maak ik met 75g bloem,75g volkorenmeel, 50g water en 50 g roomboter. Vulling: spekjes uitbakken, prei en paprika (en wat je masr lekkef vind aan groente) en walnoot even meebakken. 3 eitjes met beetje melk peper en Italiaanse kruiden opkloppen. Bakvorm bekleden met bodemdeeg. Daarop spek-groentemengsrl leggen. Leg tussen het mengsel 4 stukjes zachte geitenkaas (eventueel drupje honing erop) eimengsel eroverheen gieten. Tot slot afdekken met een laagje geraspte parmezaanse kaas. 40 minuten op 200 graden Dit is eigenlijk teveel voor 4 persoons avondeten. Maar ik vind m de dag erna ook heerlijk als lunch
Hier zijn het echte boerinnetjes, het liefst eten ze dagelijks aardappels met groenten en een stukje vlees Spaghetti met tomatensaus vinden ze ook erg lekker!
Zijn lievelingsgerecht is tot nu toe sperziebonen - kilo's en kilo's sperziebonen Koud of warm, om het even...
Pasta! Wat voor saus ik erbij maak, maakt haar niet uit. Varianten die wij eten: Pasta met tomatensaus (met verse tomaten of uit blik/pakje passata, gehakt en allerlei groente) Pasta met gerookte zalm, prei/courgette/broccoli en crème fraîche Pasta met blokjes kipfilet, groente en saus van groene pesto en kookroom Lasagne En soms lekker fout een zakje-pakje van Honig of zo... Dochter zit nu in een fase dat ze allerlei groente opeens niet lekker vindt, dus ze plukt stukjes prei eruit. Gaat hopelijk wel weer over.