Mijn dochter speelt al ruim 1,5 jaar met haar. Ze zijn beide bijna 7. Laat ik vooropstellen dat haar vriendinnetje een lief leuk ietwat druk en beleefd kind is. Maar onze opvoeding, thuis situatie verschild enorm. zij komt uit een gezin van 6, Ouders en 2 broers en zus. Mijn dochter is alleen. Haar ouders werken niet en er is niet echt een ritme daar thuis. Zij valt weleens hier op de bank in slaap. De kids worden ook niet echt gestimuleerd in een sport of om iets af te maken. Dit weet ik omdat zij eerst bezig was met zwemdiploma, maar er vervolgens weer is afgehaald. Ze speelt erg graag hier..mijn dochter speelt daar niet graag, omdat volgens haar daar op een bal en trampoline, een tv met spel computer en netflix, niks is. Het zijn vriendelijke mensen, maar ik stoor mij soms aan hun doen en laten. En voor mijn gevoel is het altijd hier waar gespeeld en gegeten moet worden. Ik laat het maar zo, als de dames het maar gezellig hebben. Ik wou het gewoon van mij afschrijven, omdat dit mij soms lichtelijk irriteert.. Wie herkent dit ook?
als het gevoel zou hebben over een opvoeding of thuissituatie zoals ik het idee van jou krijg, dan zou ik het eerlijk gezegd prima vinden als ze altijd bij ons speelden, kun je het tenminste in de gaten houden.
Het klinkt alsof deze mensen het heel zwaar hebben. Ik vind het altijd lastig als mensen op deze wijze oordelen zonder echt te weten hoe het zit. Je schrijft bijv dat ze niet gestimuleerd worden tot sporten of iets afmaken. Ooit bedacht dat ze het gewoon niet meer kunnen betalen? Verdiep je in de situatie ipv ke oordeel meteen klaar te hebben.
Mensen zijn zoals ze zijn. En ieder heeft een ander levensstijl. Als de meiden het goed met elkaar kunnen vinden wat maakt het dan uit hoe dat gezin is? En zoals hierboven misschien heeft het gezin het wel zwaar en worden dingen niet afgemaakt uit geldgebrek.
Nee, ik herken het eigenlijk niet. Ik zou blij zijn dat mijn dochter én haar vriendinnetje zo graag thuis spelen en het fijn vinden dat ik op die manier een beetje toezicht zou kunnen houden. Verder verbaas ik me ook wel eens over de keuzes die mensen maken maar ik weet de achtergrond meestal niet goed genoeg om er echt iets van te vinden.
Herkenbare situatie, minus de irritatie, ik had vroeger een vriendinnetje, ook uit een gezin van 6 (4 kinderen en ouders), werkloze ouders.. we speelden wel eens bij haar, maar er was veel ruzie thuis tussen de broer en zussen onderling en met vader liep het ook niet zo lekker. Ook was het er echt een enorme rotzooi, heel vies, dus gewoon niet prettig. Ze speelde en logeerde veel bij ons, ze is ook meerdere malen mee geweest op vakantie enzo. Mja, ik heb er hele fijne herinneringen aan, ze was in die tijd echt mijn beste vriendin dus het was gewoon echt heel leuk allemaal.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Normaal ben ik wel voor een beetje afwisselen, Maar ik zou in dit geval liever hebben dat ze bij ons zouden spelen.
Ik had vroeger ook een vriendinnetje met een moeilijke thuissituatie. Ze speelde altijd bij ons, heeft ook een paar weken bij ons gelogeerd toen haar ouders gingen scheiden. Ik zou blij zijn dat ik dat meisje meer kan bieden en een leuke middag kan bezorgen.
Lijkt me juist fijn dat ze het bij jullie naar haar zin heeft. Als ze later terug kijkt naar hoe het vroeger was en jullie een warm nest waren waar ze op terug kon vallen is dat heel waardevol.
Mijn eerste gedachte over dat stimuleren en sporten was ook: misschien kunnen die mensen dat helemaal niet betalen...
Mijn zoontje heeft ook een vriendje met een moeilijke thuis situatie, ze spelen eigenlijk altijd hier en ik vind het prima. De moeder is erg ziek en heeft naast het vriendje nog 4 andere kinderen. Ik vang het jongetje met liefde op en hoop dat hij hier fijn kan spelen. Hij mag van mij hier altijd komen als hij het moeilijk heeft.
Wbt sport afmaken en geld gebrek, deze mensen rijden graag een grote auto... Ze hadden ook een grote hond, weg gedaan. Maar is inmiddels weer terug. Lijken wel een beetje besluiteloze mensen. En idd zoals velen van jullie zeggen. Laat ze maar lekker hier spelen, zodat ze het samen leuk hebben!
Toch juist fijn dat jullie een fijne plek kunnen zijn voor dit kindje? Grote gezinnen komen er even bekaaid af in dit topic. Wij waren thuis met 4 kinderen. Minstens 2 tot 3x per jaar op vakantie. Rijbewijs, studie en spaarcenten mee van papa en mama. Niet ieder groot gezin zijn sloebers
Zolang de meiden leuk spelen, zou ik ze gewoon lekker vaak bij jullie laten spelen, en het bij je af en toe een beetje ergeren houden. Beste vriendin van onze dochter (al 4 jaar) wordt ook "anders" opgevoed, maar de meiden zijn echt heel leuk samen. Tussen ons en de ouders van het meisje is een goede band ontstaan... gewoon wederzijds respect. Zo ondernemen ze bijv. nooit iets en wij juist wel, vriendinnetje gaat dan ook vaak mee. Meisje wordt al helemaal blij van een simpel rondje bos Moeder appt dan enthousiast om te bedanken, maar op de een of andere manier ondernemen ze dus nooit iets...