Wij hebben een klein, langwerpig gangetje in ons huis en geen bijkeuken/klompenhok. Gezin van 5 met 3 kinderen, en heeeel veel jassen en schoenen om op te bergen. Nu is het zoals op de foto. Maar vind de gang zo rommelig en onrustig... Heeft iemand nog creatieve tips om alles netjes op te bergen?
Misschien is een schoenenkast een optie? Wij hebben de Trones, die is heel ondiep. https://www.ikea.com/nl/nl/cat/schoenenkasten-10456/
Schoenenkast inderdaad. Kijk anders eens op pinterest, met de zoekopdracht smalle gang inrichten. Misschien kan je daar wat ideeën ophalen.
Even inhakend op de schoenenkasten....het grote nadeel is, vind ik, dat je er alleen maar lage schoenen in kwijt kunt. Geen enkelhoge laarsjes/schoenen of laarzen. Wij hebben zelf een gewone, ondiepe (32cm) kast van de Ikea met schappen die je zelf desgewenst kunt indelen. Deze neemt niet veel ruimte in, is ondiep, en alle soorten schoenen en laarzen passen erin.
Ik zou kijken of je voor de schoenen ook een andere oplossing hebt. Bijv in een bijkeuken, schuur en anders in de kasten op de slaapkamers. Alleen het paar wat gedragen wordt zou ik in een schoenenkast opbergen. Verder zou ik kijken naar een hoge smalle kast zodat je een beetje dit idee krijgt. daar kun je dan de schooltassen, eventuele extra schoenen, regenpakken en boodschappentassen in kwijt. Achter waar nu een plankje hangt zou ik een grote spiegel ophangen zodat het ruimtelijker oogt. En verder denk alle muren en misschien ook het plafond in een mooie beige tint.