Mijn man wil heel graag als het een jongen wordt de naam Metehan... ik weet niet zo goed wat ik van deze naam vind.. Ik vond Metin leuker voor een jongen. Wat vinden jullie van deze namen?
Seyhan vind ik ook wel mooi.. hahaha maar de menigen over metehan zijn overduidelijk Ik vind het zoo moeilijk om een naam te kiezen...
Metehan heb ik , ondanks half-Turkse schoonfamilie, nooit eerder gehoord. Vind 'm ook een beetje ingewikkeld voor in NL en niet zo fijn klinken. Metin ken ik wel en vind ik ook duidelijker en makkelijker in NL. Misschien vindt je man Metehan mooi omdat het zoiets als 'moedige leider' betekent? (Zie Metehan - Wikipedia, the free encyclopedia) Als die betekenis gewenst is zijn deze Turkse namen misschien nog opties: Alp ('held') Erol ('moedig') Mert ('moedig') Yiğit ('moedig') Of een andere naam met een 'stoere' betekenis? (Metin bijvoorbeeld ) Zoals: Aslan ('leeuw') Berk ('sterk / solide') Berkant ('sterke / solide eed') Berker ('sterke/solide man') Bora ('orkaan') Cem ('heerser') Demir ('ijzer') Devrim ('revolutie') Emir ('bevelhebber / prins') Emirhan ('bevelhebber / prins' + 'khan / leider') Galip ('overwinnaar') Hakan ('keizer / heerser') Hasan ('mooi / knap / goed') Hayri ('nuttige man') Ilhan ('heerser') Ilkin ('eerste'), Ilker ('eerste man') Izzet ('glorie / roem / macht') Kadir ('sterk') Kağan ('koning / heerser') Kudret ('kracht / macht') Levent ('knap') Metin ('sterk') Orhan ('grootse heerser') Serhan ('hoofdleider / topleider') Serkan ('leider / baas') Timur ('ijzer') Volkan ('vulkaan') Yildirim ('bliksem') Yilmaz ('onverschrokken')