Autostoel peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ilsev85, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Na een lange tijd even weg te zijn geweest van het forum, gelukkig weer terug om mee te lezen met alle verhalen 😊.

Het zal misschien wel al vaker gevraagd zijn, maar ik kom niet helemaal uit de eisen voor de autostoel.
    Zoontje zit nu in de Tobi, maar zijn hoofdje komt al wat boven de stoel uit.
    Als ik op internet zoek, lees ik verschillende verhalen. Hoofdje mag er niet bovenuit steken, maar hij mag ook niet voor een bepaald gewicht over naar de volgende stoel.
    Hij is nu ongeveer 1.05 en bijna 14 kg.
    Ik wil binnenkort ook nog wel langs verschillende winkels gaan om navraag te doen, maar ben ook benieuwd naar de ervaringen hier.
    Welke stoel is goed, fijn, smal enzo...

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het hoofdje er bovenuit is niet erg, maar ze mogen niet met de oren boven de rand uit komen. Hij is nu in elk geval nog te klein voor een groep 2 stoel. Volgens mij moet je kindje daar minimaal 15kg voor zijn, anders werkt de gordel niet. Of er nog eisen aan de lengte zitten weet ik eigenlijk niet.

3. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn meisje van net 2 jaar oud zit in een groep 2/3 autostoel.
    Dit omdat ze in de groep 1 met haar oren boven de rand van haar achterwaartse autostoel kwam :(

Ze zit wel met de rugleuning en niet alleen de verhoger.
    Zewas begin december al 1m04 lang bij 17,7 kilo.
    Dus kwa lengte en gewicht mag ze in de groep 2/3 stoel zolang het met rugleuning is ;)

Zolang je kindje er met de oren nietboven de rand van de autostoel komt mag het er in blijven zitten.
    Das het veiligst.

Succes.

4. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Dan laat ik hem nog lekker in deze stoel zitten, bedankt voor jullie reactie!
    Ga me wel alvast een beetje oriënteren op de volgende stoel, dan weet ik waar ik naar kan zoeken.

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Oren moeten binnen de hoofdsteun blijven, zo lang mogelijk blijven zitten is het beste omdat dit het veiligst is.
    Mijn zoontje zit nu in een Romer Autostoel Kidfix II XP. We hebben voor deze gekozen omdat er een bevestigingshaak tussen de benen gaat waardoor je een 4 puntsgordel creeert en dit veiliger is dan een standaard 3 puntsgordel. Het bevalt ons erg goed en mijn zoontje zit er graag en goed in.

Deel Deze Pagina