hallo allemaal, ik ben bijna uitgerekend en mijn oudste dochter van 21 maand wil ineens niet meer smiddags slapen... ze klimt haar nieuwe peuterbedje uit en gaat spelen en in haar kasten lopen trekken of zou ik toch weer een ledikantje moeten bijkopen zodat ze er iig niet uitklimt? 's avonds ligt ze er uiterlijk om 19.30 uur in en slaapt ze tot 08.30 uur... zou dit tijdelijk zijn of is de middagslaap fase nu al over? jammer, ik had gehoopt dat ze straks nog heerlijk even zou slapen 's middags als de baby zich over een paar weken aandient.... ben benieuwd naar jullie reacties en of tips! groetjes lisa
O wat jammer zeg! Heeft ze haar slaapje nog echt nodig? Dan zou ik het ledikantje even terugzetten, als dit veilig is. Mijn oudste wilde ook niet meer slapen toen ik 8 maanden zwanger was. Ik was daar echt niet blij mee, zag al helemaal voor me hoe de gezamelijke middagslaap zou zijn. Het was flink omschakelen voor mij, maar het is goed gekomen.
Ja, die van ons ook echt niet meer. Ze ging ook altijd zelfde tijd naar bed, en opeens zag ik dat ze toen ook echt niet meer moe was. Nu slaapt ze van s avonds 7 tot s ochtends 9 omdat ik thuis zit en niet hoef te werken, dus zo lossen wij het nu op. Ik vind het ook erg vroeg 2,5 en bij jullie nog eerder om niet te gaan slapen 's middags. Ik dacht die slaapt wel tot 3,5! Maar het schijnt vaker voor te komen zo lees ik hier! Sterkte!
Volgens mij komt het vaak voor dat kinderen rond de 2e verjaardag 's middags (af en toe) niet meer willen slapen. Meestal duurt dit een paar weken en dan gaat het middagslaapje wel weer goed bij de meesten. Misschien kun je proberen haar om de dag naar bed te brengen voor een slaapje, of om de 2 dagen?
Ik kreeg de tip om de nacht was korter te maken, bij jou gaat ze al om half 8 maar ook pas om half 9 eruit. Als je echt merkt dat ze de dag niet trekt haar 's morgens eerder uit bed halen en dan wel de middag doen. Tot nu toe werkt het het hier. Ze gaat nu om 8 uur naar bed en om 7 uur er weer uit, nu slaapt ze weer s'middags. Ze trok het hier echt niet, zat om16 uur bijna te slapen op de bank
Hier heb ik het opgelost door haar smorgens eerder uit bed te halen. Op zijn laatst om half 8 en dan tussen half 1 en 1 uur weer naar bed tot ongeveer half 3. Dan maak ik haar weer wakker en dan gaat ze rond half 8 savonds weer naar bed. Staat ze smorgens later op kan ze smiddags niet slapen en is ze om 6 uur kapot. Niet ideaal dus terwijl ik zie dat ze dat slaapje smiddags nog wel kan gebruiken.
Onze dochter van bijna 21 maanden slaapt overdag in het ledikantje (ong. 2 tot 2,5 uur) en in de nacht in haar peuterbed. Overdag in peuterbed gaat ze niet slapen maar merk ik wel rond 16u dat ze erg moe is en het eigenlijk niet trekt!
Onze dochter wou na de overgang naar het peuterbed (was toen net 2) ook niet 's middags gaan slapen in haar nieuwe bed. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij ons was met het nieuwe bed de slaapzak weg. Dus toen maar met slaapzak in het peuterbed gelegd en toen leek ze het ineens te snappen, ik blij! Ik was namenlijk ook zwanger van de 2e en heb het op deze manier nog mooi volgehouden. Toen ik na m'n verlof weer aan het werk ging was het ook wel gebeurd met het middagslaapje, maar na de bevalling en tijdens m'n verlof kon ik ook mooi gestrekt
Hier sliepen beide kinderen met 2 jaar niet meer tussen de middag Ze hadden het ook niet meer nodig. Maar het kan bij jou kindje wel om een korte fase gaan. Lastig
Hier slaapt dochter ook niet meer, maar zij heeft nooit veel geslapen. Je zou wat van de tips kunnen proberen die hier boven staan. Wij deden op het kdv de kinderen wel even wat rustigs laten doen, even op bed een boekje lezen oid.
Hier heeft ie het even zonder middagslaapje gedaan maar nu slaapt ie negen van de tien keer wel weer 's middags, was hier dus een fase. Leg 'm wel altijd op bed en dan zien ik wel of ie gaat slapen of niet. Als je een campingbedje hebt kan je die ook proberen ipv nog een ledikant erbij te kopen of afwachten of het een fase is...
Dochter hier is 2, 5 en slaapt vaak om de 2 dagen ofzo nog enkel smiddags.. Is rond 2 jr daarmre al begonnen ze ligt er wel altijd tussen 6 en 7 in meestal 6, 15 oid. Dit omdat ze standaart tusse half 6 en 6, 15 wakker word hoelaat ze ook na bed gaat.. Ze valt ook altijd in slaap binnen 15 min.. Wat hier in t begin hielp, heb ook nog een zoon van nu 15 mnd liet ze vaak samen slapen, was om sochtends flinke wandeling te maken frisse buitenlucht worden ze goed moe van had wel duowagen mocht ze t op dr heupen krijgen. .. Groetjes Gemma