Wie eet er nog meer vaak een salade als lunch en heeft nog lekkere inspiratie voor mij? Ik hou vooral van lekker simpel, niet met 500 ingrediënten en liever geen rijst als lunch. Welke ik nu zoal eet: - gemengde sla, kipreepjes, fussili pasta - gemengde sla, gerookte zalm, ei, fussili - eikenbladsla, mozarella (daar eet ik een cracker bij)
-Geitenkaas, appel en gemengde salade -Carpaccio en salade. -Brie, pijnboompitjes of andere nootjes met komkommer, tomaatjes en salade. -Gebakken kipfilet, stukjes brie/kaas
Ik vind dat sla altijd zo snel verlept, dus doe hier altijd verschillende soorten rauwkost met wat feta blokjes er door.
Ik vind salades op basis van peulvruchten altijd erg lekker. Ik heb niet echt vaste recepten maar kijk gewoon naar wat ik in huis heb. Meestal is dat iets van kidney-/witte bonen of kikkererwten en dan wat pitten/zaadjes (pompoenpitten bijvoorbeeld), blokjes tomaat/paprika/komkommer etc, scheutje olijfolie en wat kruiden zoals bieslook en dille. Maar het kan ook heel anders afhankelijk van wat ik in huis heb.
Geitenkaas, spinazie, pijnboompitten , Ik kijk weleens in de winkel naar de maaltijd salades en dan koop ik het los couscous is ook lekker .
Rode biet, rucola, geitenkaas en walnoot met honing-mosterd deessing Kip, bleekselderij, walnoot en mandarijn met yoghurtdressing Gerookte kip, avocado, sinaasappel met citrusdressing Tonijn, mandarijn, hüttenkäse evt met toast Tonijn, paprika, olijven, ui en evt. feta Gerookte zalm, pasta, kappertjes, rode ui, avocado en dille-mosterdsressing Pasta, gedroogde tomaatjes, cherry tomaatjes, gerookte kip, pijnboompitten en honing-mosterd dressing
-Rode ui, tonijn, kikkererwten of kidneybeans - gekookt bietje in blokjes, stukjes appel, zilveruitjes, feta - witlof, appel, walnoot, yoghurtdressing - spinazie, kappertjes, augurk, rode ui, tomaat, gerookte zalm of tonijn - spinazie, tomaat, ei, uitgebakken spekjes, pistachenootjes - bulgur, peterselie, augurk, paprika, cherrytomaatjes - gerookte kipfilet, avocado, pistachenootjes, komkommer, gekookt eitje En natuurlijk allerhande pastasalades, maar dan mik ik vooral gewoon bij elkaar wat ik heb liggen.
Rucola, spekjes, tomaat, komkommer, mozarella, pijnboompitten en olijfjes! Walnootolie OF pesto erdoorheen. Ook lekker met pasta. Hmmm.. nu krijg ik er zin in haha
Ik heb hier een grote zak met bulgur uit een Turkse winkel. Dat kook ik dan even met bouillonblokje en verder gooi ik er doorheen wat ik thuis heb (kikkererwten, komkommer, tomaat, feta, pijnboompitten, spinazie.. enz)
Linzen (stevig soort, bv dupuis of beluga), avocado, Cherrytomaatjes, edamame, paprika, eventueel maïs, rucola. En dan met een mosterdvinaigrette. Of net wat anders of minder, net wat ik voorhanden heb.
Linzen, cherrytomaat, bleekselderij, rucola, feta en een zelfgemaakte sressing van zongedroogde tomaat. Veldsla, vegetarische spekjes, appel, avocado, tomaat, komkommer, gekookt ei en yoghurtdressing. Evt ook gegrilde courgette plakjes
Hier ook vaak salade als lunch. Favoriet is toch wel; gemengde sla zakje, geitenkaas, appel en ik meng wat agave met mosterd voor de saus. Ik neem ook vaak de overblijfsels mee van de avond er voor en gooi die door mijn salade. Gebakken champignons, zoete aardappel friet uit de oven, kipfilet enz enz.