De zwangeren eten hier dus wel gewoon voorgesneden sla uit zakjes? Ik las namelijk laatst dat dat nu ook alweer afgeraden wordt tijdens zwangerschap? Terwijl het zo gemakkelijk is om met zo een zakje sla en wat andere ingrediënten een lekkere salade te maken .
Linzen, fetakaas (met automatisch wat olijfolie), basilicum, tomaat, komkommer, peper, zout, balsamicoazijn, citroensap. Quinoa, gerookte zalm, gemengde sla, avocado, komkommer, sesamzaadjes, peper, zout, mayo of yoghurt als dressing.
Waldorf salade van knolselderij, appel, bleekselderij, rozijnen mayo, yoghurt, citroensap peper en zout... Rode bieten salade: ei, gerapste rode biet, crème fraiche, appel en walnoot, peper en zout Rucola salade met ei, avocado, rode ui, komkommer en tomaatjes, mayo, peper en zou, citroensap of balsamico met mosterd dressing Of zelfgemaakte eiersalade met rucola, uitje en cherrytomaatje...
Ik at dat ook gewoon. Wel goed spoelen van te voren maar ik had zwangerschapsdiabetes. En dan is een salade best lekker en bovendien is het gezond.
- Kikkererwten, geitenkaas, klein beetje ui, cherry tomaatjes, tonijn, paprika met wat olijf olie en limoensap. - Couscous/bulgur stomen, paprika, fetakaas, pistachenootjes, olijfolie en wat citroensap (en indien je het lekker vind wat verse munt en peterselie erdoor heen) -Linzen uit pot of geweekt, rucola, komkommer, advocado, dadels, geitenkaas, citroensap, olijfolie, peper en zout
Parelcouscous met geroosterde cherry tomaatjes met knoflookolie, gegrilde courgette, geroostere noten, geitenkaas bolletjes. Heerlijk! Mijn favoriet op dit moment!