Nuna sena campingbedje of gewone wieg?? (Ervaringen)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Luvv, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik wil onze 3e graag de eerste weken/maanden bij ons op de kamer hebben, maar twijfel wat ik zal aanschaffen. Een gewone wieg of het nuna sena campingbedje. Die kan je ook op hoge stand zetten zodat je kindje hoger ligt en je hebt er natuurlijk veel langer iets aan en kan ie ook mee op vakantie e.d. Heeft iemand ervaring met de sena?? En wat zouden jullie adviseren?? De sena of een gewoon wiegje??

2. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Ik lees even mee, ben benieuwd naar de ervaringen van de nuna sena campingbedjes.

Zouden deze ook gebruikt kunnen worden als bedje en box bij opa en oma, die 2.5 dag per week gaan oppassen?

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje slaapt erin bij mijn ouders. Bij hen staat de box nog niet op en daar wordt hij nu ook voor gebruikt (gewone sena, niet de mini).

Ik vind hem heel handig alleen omdat hij breed is, kun je het beste wel lakentjes en dekentjes van 120 cm breed hebben.

Klapt makkelijk in (soort paraplu) en fijn dat hij hoog kan.

4. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Wij hebben hem ook aangeschaft voor de eerste paar week. Hij is erg stevig en groot. Hij is ook makkelijk in en uit te klappen. Verder nog geen ervaring, omdat we nog wachten op onze kleine man.

5. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg

Jahoor een campingbed als ledikantje bij oppas kan prima, mits je er maar een echt matras in doet en niet zon opblaas ding van 5 cm..

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik had het niet gedaan omdat er geen echt matras in zat ( of kon, dat weet ik niet meer)

7. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee :)

8. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hij ziet er best mooi en handig uit, maar vind hem wel wat prijzig.

Overigens hebben opa en oma hier ook altijd een campingbedje gehad, en geen 'echte' wieg. Wel een echt matrasje er in (dus niet zo'n dun reis/opvouwbaar matrasje). Ging prima.

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb hem voor in ons vakantiehuis. Maar zou hem niet aanraden als wieg. Vond hem daar echt niet geschikt voor persoonlijk. Nee, koop dan liever een mooie houten mini ledikant wieg. Via mp vind je er genoeg. Die zijn echt ideaal voor de eerste weken. Hij stond hier pal naast mijn bed en het was bijna of ze bij me in bed lag. Heel fijn ding.

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zou een goedkoop ledikant van Ikea halen en die ombouwen tot co-sleeper. Ideaal.

Misschien anders een wiegje lenen van iemand, of de eerste weken de kinderwagenbak gebruiken, en als het bevalt om de kleine bij je op de kamer te hebben kun je nog snel genoeg een wiegje/cosleeper kopen.

11. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kinderwagenbakken worden afgeraden ivm beperkte ventilatie.

Ik heb zelf een wiegje via Marktplaats gekocht (Wiegje Noa, wordt ook bij de babypark verkocht). Ik wil ook de Sena campingbed aanschaffen maar dan voor eigen gebruik. Beide oma's gaan een babykamer maken waar gewoon een ledikantje komt te staan.

Je kunt natuurlijk ook altijd je ledikant op je slaapkamer zetten. De gewone Sena is niet veel kleiner namelijk! En steeds opruimen ga je toch niet doen schat ik :)

12. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Koop dan toch maar een gewoon wiegje. Bedankt!!

Deel Deze Pagina