wratjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door panda86, 19 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Mijn zoontje van 6 heeft al een aantal maanden wratjes. Het begon met een paar op zijn buik. Ben hiermee ook naar de huisarts geweest en die zei. ze gaan vanzelf weg. We doen hier niks mee tenzij ze op vervelende plekken zitten onder de voet bijvoorbeeld. Inmiddels zijn die dingen enorm groot geworden, rood met soort witter korstjes en het worden er alleen maar meer. Ook aan de binnenkant van ellebogen en op zijn benen komen ze ook en van weekend zei hij dat er nu ook 1 op zijn geslachtsdeel zit.

Iemand tips wat je er anders aan kan doen dan alleen weg stippen? Hoe lang blijven die dingen zitten?

Mijn zoontje vind het inmiddels heel vervelend worden en helemaal om hoe ze eruit zien vind hij eng.

2. Esther311

Esther311 Actief lid

2 mei 2016
    178
    3
    18
    NULL
    NULL
    Zijn het geen waterwratjes? Die hebben 2 van de 3 hier afgelopen zomer gehad tot voorkort en de 3e heeft ze nu nog. Dat zijn inderdaad roodachtige plekken met witte stip erop en worden er in het begin steeds meer. Kan wel zo'n jaar duren voor het helemaal weg is. Bij ons was het een goed teken als ze veel donkerrode hadden die wat ontstoken leken, daarna gingen ze weg. Uiteindelijk gaat alles weg, maar het is lelijk en kan lang duren

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.364
    10.316
    113
    Zoon van 5 heeft er een onder zijn voet en we willen nu niet naar de huisarts maar ze verschijnen nergens anders.

Weet je zeker dat het geen waterwratjes zijn want die verdwijnen uiteindelijk weer.
    Heel vervelend maar als je ze op tijd afplakt voorkom je dat er meer komen

4. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Klinkt als waterwratjes. Daar is niets aan te doen en zijn afkomstig van een virus. Die gaan vanzelf weer weg...Dit kan 1 jaar duren maar ook 4 jaar. 3 van mijn dochters hebben ze gehad. Bij 2 van mn dochters duurde het ongeveer 1 jaar voor ze weg waren. Bij mijn dochter van 6 trekken ze nu weg na ongeveer 3 jaar.

Je kunt ze wel insmeren met sudocreme, jodium of bijv. tea tree. Maar dat is meer om voor verspreiding/ontstekingen tegen te gaan. Ze gaan er niet van weg.

5. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier ook inderdaad! Als ze donker worden gaan ze weg.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Waterwratjes denk ik ook ja. Kun je niks aan doen, ze gaan vanzelf weer weg, maar kan wel 2 jaar duren helaas. Heel erg vervelend.
    En idd als ze donkerder worden en gaan ontsteken gaan ze daarna weg.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.364
    10.316
    113
    Als je denkt dat ze bijna klappen moet je ze afplakken. Zo voorkom je verspreiding. Bij onze zoon duurde het 1.5/ 2 jaar voor dat ze allemaal weg waren.

Suusjeee vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.874
    113
    Als het waterwratjes zijn; hier goede ervaring met thuja olie. Toen we dat gingen gebruiken werd het snel minder (en toen we even ‘verslapten’ met het gebruik werden het er meteen weer meer).

Deel Deze Pagina