Hoi! Mijn zoontje van 1 jaar heeft al een tijdje een droge huid, dacht ik. Maar nu weet ik toch niet zeker of het wel echt een droge huid is. Hij heeft op zijn romp allemaal hele kleine mini bultjes, ik voelde het altijd als ik met mijn handen eroverheen ging en dacht dus droge huid, maar heb het eens goed bekeken en het is net alsof hij kippenvel heeft, zulke kleine mini bultjes. Ik smeer het nu steeds in met bepanthen. Hij lijkt er geen last van te hebben, geen jeuk, het is ook niet rood of schilferig. Herkent iemand dit? Is het misschien toch een droge huid en wat kan ik dan het beste smeren? Of toch iets anders? Ik wil er best even naar laten kijken door de huisarts maar op het moment gaat dat even lastig, dus dat zal dan volgende week een keer zijn.
Kan ook een reactie op je wasmiddel zijn, ben je misschien recent overgestapt? Ik heb voor de babywas apart wasmiddel en wasverzachter.
geen idee, zou even langs de huidarts. Als je voorzichtig wil zijn: -geen wasverzachter gebruiken -1x/week in bad (lauw water, niet te lang). rest vd week lokaal met washandje. -geen zeep gebruiken, natuurlijke producten -als de huid droog is: vet houden (bepanthen doet niet erg veel, is mijn ervaring. Je kan ook neutral olie gebruiken of iets natuurlijks.)
mijn zoontje heeft ook een droge huid en soms bultjes. Ik ben cetomagrocolcreme met vaseline gaan gebruiken te koop bij de apotheek. Helpt hartstikke goed. En idd niet dagelijks in bad/ douche
Ja ik was de babywas ook altijd apart met speciaal baby wasmiddel (zonder wasverzachter) ik ben wel overgestapt van wasmiddel maar juist omdat ik dacht dat hij het misschien van het oude wasmiddel kreeg, toen ik dat gebruikte had hij het dus al, en het is met de nieuwe niet veranderd dus ik denk niet dat dat het is. Ik heb hem nu dan wat minder vaak in bad gedaan. Normaal gaat hij om de dag in bad en nu heb ik het bij 1 keer gehouden, met badolie en daarna ook ingesmeerd met olie en het lijkt al ietsje minder! Goed om te weten dat Bepanthen niet het juiste product is, ik ga even langs de apotheek voor die creme met vaseline en haal ook even neutral olie. We hebben nu massage olie van rituals de babylijn. Bedankt voor jullie tips!