Ideeën piepschuim letters

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MoederK, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hallo,

mijn dochtertje gaat binnenkort naar een ander kamertje.
    Ik heb van mijn ouders haar naam in piepschuim gekregen (iedere letter 20 cm hoog dacht ik, 6 letters).
    Wat is het leukste/makkelijkste om daarmee te doen?
    Verven, behangen etc...?

De naam komt boven haar bedje. Die muur is licht grijs en over die muur lopen horizontaal een antraciet en een roze kleur baan (helft van behangbreedte). Andere muren zijn trouwens van het witte af met ook die banen erop.

Dus welke kleur/kleuren en op welke manier kan ik die letters het leukst bewerken??

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
  3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik zou er stof om heen doen...
    je kan het met naatjes mee vast zetten aan de achterkant maar ook vastlijmen...
    En je kan een leuk stofje kiezen wat leuk bij der kamertje pas...
    Bijvoorbeeld net als het gordijntje.. weet niet welke soort je ongeveer heb...
    maar zag dat je grijs rose gebruikt...
    misschien leuk om 2 letters als gordijn te doen 2 rose en 2 donker grijs of zo of wit met iets grijs erbij in..

4. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Klinkt allebei leuk, bedankt voor jullie reacties!

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Vroeger op school deden wij bijv. Piepschuim ballen op die manier bekleden, kleine stukjes stok bijv vierkantjes van 2x2cm geknip met kartelschaar (tegen t 'uitravelen') en de stof in t piepschuim drukken, zodat t lapje erin vast komt Weet natuurlijk niet of je letters dik genoeg zijn hiervoor, maar wel leuk om te maken.
    stof in piepschuim bal - Google zoeken

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Kijk even op villa-bella.nl voor voorbeelden. Voornamelijk met behang beplakt.

7. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Thanks! :)

8. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi, ik denk dat het met stof leuker word dan als je het gaat behangen. behangen word mooier als je houten letters hebt. schilderen lijkt me met piepschuim ook geen optie.

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb de zij kanten geverfd met verf op water basis en de voorkant beplakt met behang met behang plaksel. super strak. Denk juist dat stof gaat trekken. Wat ook leuk is is om de zij kant ook te beplakken. Via mp kun je stukjes pip of lief behang kopen.

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Je moet dus alleen producten op waterbasis gebruiken anders vreet het piep schuim weg.

11. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ktijg spontaan zin om ook wat te doen....heb alleen nog geen naam.....grr klein detail hihihi.

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Is zo leuk! Wij hebben het ook gedaan en de naam hangt boven het bedje.. maakt het net wat meer af. Wij hebben het in dezelfde behang gedaan als wat er op 1 klein muurtje zit in de babykamer. Dan komt het weer terug zeg maar.

13. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Die vlieger gaat alleen op als je t geslacht weet...hihi. ik denk dat ik t nog maar even uit moet stellen (baal, baal).....en in ons geval met behang geen optie, alles is wit muv een mega sticker....
    Ik overweeg kleine stickers op ledikant met 'mijn bedje'...maar das een heel ander verhaal.hihi

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier ook piepschuimletters op het kamertje van mijn dochtertje. De zijkant geschilderd en de voorkant met behang. Dit is het resultaat:

15. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Wauw, leuk zeg!!

Had je dat behang nog over?

Wij hebben nl alleen 2 stroken behang. Grijs en roze zonder motiefje.
    Heb daar wel genoeg van over maar weet niet of het te saai is in 1 kleur?
    Verder geen gordijntjes ofzo waar we stof van hebben.
    Is er een andere manier hoe ik aan leuk behang kan komen? (goedkoop!)

Of ik moet een winkel langs gaan om te kijken of ze nog behangboeken hebben liggen in de hoop dat daar wat leuks tussen zit.

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    moederk je kunt ook op marktplaats kijken zoals ik al zei.. en ik heb wel wat pip behang roze (birds in paradise) roze-rood over als je dat leuk vind.. moet je even kijken op google of dat wat is.. dan kan ik wel stukjes voor je knippen.

17. Maryloes

Van dat roze behang heb ik wel wat over volgens mij, zal vanavond even kijken. Hoeveel zou je dan nodig hebben?

18. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
  19. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Had inderdaad gekeken op MP maar vind het niet zo goedkoop..:)

Weet niet wat er met verzenden nog bij komt?
    Degene die wat hebben liggen, wat willen jullie ervoor hebben incl verzenden?

Ik heb 6 letters. Ze zijn 20 cm hoog en de breedste letter is 24 cm.

Hier een plaatje van de muur. Moet nl wel passen bij de rest.
    Muur is lichtgrijs. (andere muren "wit")
    Banen spreken voor zich

20. Maryloes

Mocht je van mij wat willen hebben, ik hoef er niks voor te hebben hoor!

Leuk muurtje trouwens! Je moet alleen wel even kijken of het bij elkaar past, want het zijn wel verschillende kleuren roze als ik het zo zie. Mijn behang is van lief!. Kun je ff op internet kijken voor de kleur.

Deel Deze Pagina