Wij hebben juist de blauweregen vervangen voor de druif. Die blauweregen gaf ontzettend veel rotzooi in het zwembad dat daar in de buurt staat. De (witte) druif daar trekt juist helemaal geen wespen aan en geeft ook geen rotzooi. Scheelt misschien wel dat de druif zodra er druiven rijp zijn, dagelijks wordt kaal geplukt door de kinderen. Aan de voorkant van ons huis hebben we een rode druif, hier zitten soms wel wespen in. Maar ook niet vaak.
Oh dat meen je! Vorig jaar pas neergezet en nog geen bloemen gehad. Ga het wel in de gaten houden dankje!
Wij hebben er een oude water pomp aan hangen en gaan zo langzaam oudere dingen op hangen gewoon leuk. Maar geen insecten of vogel dingetjes dit is niet in trek hier. Hebben net te veel duiven en spinnen. Wit maken zien wij niet zitten omdat wij dus van oud houden. Onzemuur is gelijk een schuur.
Maar je kan natuurlijk ook hang zakken met tomaten en aardbeien neer hangen. C bleef in de zomer ook heerlijk daarvan snoepen
Vogelhuisjes op een (lage) muur die veel in de zon staat is geen goed idee. Het wordt dan veel te heet in die huisjes. Vliegopening moet het beste op het noordoosten hangen ivm warmte en wind.
Dit vind ik er superleuk uitzien, maar ik ken mezelf. Halverwege de zomer ben ik het gezeul met gieters beu en langzaam aan gaat het steeds minder goed met de planten. En als je op vakantie gaat moet je iemand hebben die zeer regelmatig de planten water wil geven.
Ts heeft toch ook gras en meerdere planten in de tuin, dat moet ook gesproeid worden in de zomer, kan je net zo goed deze plantjes even meenemen.
Ik heb hem ook in de tuin staan hoor, de blauwe regen. Volgens mij zijn de peulen en zaden erg giftig, maar die kan je na de bloei ook verwijderen. Wij hebben altijd goed opgelet als onze dochter in de buurt was. Hij staat hier naast de keuken dus kon het altijd goed in de gaten houden.
Ik ben gastouder en van de GGD mag ik dus niet zulke extreem giftige planten hebben staan. Iedereen mag dat van mij verder zelf bepalen natuurlijk, maar ik waarschuw even omdat ze juist benoemd dat hij bij het speelgedeelte staat.
Hier stond ook een druif tegen het huis aan toen we het kochten. Let wel op waar je een druif neerzet, want de wortels gaan erg ver de grond in, hier waren de rioleringsbuizen de sjaak druif komt er hier nooit weer in.
Ik vind het een karakteristieke muur. Ik zou er een houten trellis tegenaan zetten en daar een of clematissen tegen aan laten groeien. Meer niet. Wat betreft water geven: planten in potten of bakken moeten in verhouding erg veel water hebben. Voor tuinplanten in de volle grond en gras is het juist beter om niet te vaak water te geven, want dan wortelen ze oppervlakkig. Af en toe pesten en ze gaan de diepte in waardoor ze sterker worden en ook beter tegen droogte kunnen.
Onze vorige buren hadden blauwe regen tegen de schutting aan laten groeien. We werden gek van die plant, hij groeit als een gek, we moesten steeds snoeien, hij ging overal tussen zitten, tussen de dakgoot enz. Groeide zelfs via de kleinste kiertjes de schuur in en de schutting was daar ook kapot, al die takken duwden de planken langzaam uit elkaar. Gelukkig hebben de nieuwe buren hem er uit gehaald en hebben we een nieuwe schutting. Planten en bomen zijn leuk, maar bepaalde planten hoef ik echt niet meer.