Hoi dames, Even een vraagje ter advies wat vinden jullie van het volgende. Ons meisje zit nu in haar meergroei kinderstoel zonder blad en met een buikriempje ( we zijn dit uit aan het proberen, en dat gaat eigenlijk prima .) bij ons aan tafel erbij. Zouden jullie het aandurven om haar met tuigje op de onderstaande junior stoel te laten eten?
Wat is haar leeftijd? Mijn zoon zit vanaf 2 zonder riempje en blad in kinderstoel en vanaf 3 op zo'n juniorstoel.
De stoel waar ze nu is zit ziet er als volgt uit. Maar wij vinden het geen fijne stoel om eerlijk te zijn.
Hier een zoontje van ruim anderhalf die al op een juniorstoel zonder tuigje zit.. Maar die is dan ook wel retesnel op motorisch vlak (liep met 10 maanden, klom via gewone stoelen met 11 maanden op de eettafel en vensterbanken etc). De oudste was 2,5 ongeveer. Ik zou geen tuigje doen. Als ze blijft zitten is het goed, als ze niet blijft zitten kan ze door een tuigje met stoel en al omkletteren. Deze stoelen zijn niet gemaakt voor tuigjes. Maar kijk even of ze er zelf op kan klimmen. Hier duurde dat met de oudste een paar maanden. Het blijven zitten was geen probleem, maar omdat hij er nog niet zelf op kon, wilde hij er überhaupt niet op
Bedankt voor je reactie. We gaan hem denk ik zaterdag eens uitproberen bij Ikea. Er op klimmen zal wel even duren dat kan ze nu ook nog niet zelf. Stilzitten das even uitproberen denk ik misschien dat ik het buikriempje van de meegroeistoel hier wel op kan zetten das geen tuigje alleen een extra riempje dus niet gevaarlijk met wiebelen lijkt me. Een tuigje kan inderdaad misschien wel gevaarlijk zijn. Wel balen dat jou zoontje er in eerste instantie niet op wilde
Ons zoontje zit sinds een maand of 20 op de tripp trap van stokke zonder babyinzet. Los dus en dat gaat prima. Ons zoontje zou prima op deze juniorstoel zitten maar goed ieder kindje is weer anders.
Ligt aan je kindje, maar ze merken snel genoeg als ze voorzichtiger hadden moeten doen.. Hier zitten ze vanaf ruim 1,5 jaar op een stokke zonder beugel of riempje. Dus ik zeg ja. Maar zonder riempje op jullie huidige stoel kan toch ook? Heeft ze iig nog zijkanten!
Ja dat klopt maar het is een crime deze schoon te maken. We hebben hem gekregen van iemand nadat onze kinderstoel kapot ging. Bij deze stoel zijn er zijn delen van de lak weg waardoor overal rotzooi en plak van het eten blijf zitten in het hout vandaar dat ik hem wil vervangen. Opknappen loont zich voor mij niet op haar leeftijd denk il Maar denk dat je gelijk hebt Ze went wel eraan denk ik brengt me hoop dat het bij jou zo goed ging