na 2 jaar kind weer zien, wat voor leuks allemaal te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door fafje, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Manlief ziet eindelijk z'n zoon (6jr) weer na 2 jaar...contact met ex is sinds 2 weken "hersteld" ....nu hopen dat ze het vol wilt houden, doet nogal moeilijk...
    Maar goed, nu willen we hem natuurlijk elk weekend zien...1e x mochten we em een hele dag...harstikke gezellig...was lekekr weer, kleertjes kopen, ijsje eten, macdonalds etc...2e x mochten em maar 4 uurtjes...toen maar langs opa&oma...natuurlijk ook super lang niet gezien...
    En dit weekend mogen we em van 13 tot 20u....toevallig hebben we een verjaardag/bbq...van mijn broertje, dus zullen daar wel de hele dag zijn..

Maar wat kunnen we nou elk weekdn doen...om het contact met papa en zoon helemaal goe dte herstellen? Op mij reageert kleine trouwens ontzettend goed...

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik denk dat je helemaal niet veel bijzonders hoeft te doen, het is voor zijn zoon al leuk genoeg dat papa er weer is. Gewone papa-dingen lijken mij het leukst voor een kind, dus; voetballen, fietsen, spelletjes doen etc. (mogen mama's ook allemaal doen hoor, haha).

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    helemaal mee eens ;)

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    idd ik zou juist niet teveel extra leuke dingen doen want dan word het kindje overwelmt met vanalles... eerst lekker laten wennen bij jullie thuis en als je alleen maar leuke dingen doet weet hij straks ook niet beter dan dat het normaal is om elk weekend naar iets heen te gaan terwijl je het thuis en in en om het huis ook leuk kunt hebben, als je maar samen bent... je kan ook lekker gaan picknicken en naar een speeltuintje gaan ofzo.. lekker poedelen in het zwembadje in de tuin...

heel veel plezier samen!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ZOu het ook niet te ingewikkeld doen.

Wat al gezegd wordt lekker naar het park en picknicken. Of zwemmen bijeen strandje ofzo.
    Zou geen extra dure dingen e.d. gaan doen.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

idd gewone dingen doen, gewoon genieten van elkaar

7. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ik sluit me helemaal aan bij de reacties hier boven aan.

en bovenal geniet er lekker van!

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou dus ook oppassen wat je doet ;) Dadelijk verwacht zoonlief dat er altijd iets leuks gedaan wordt en zal hij heel teleurgesteld zijn als hij een weekend bij jullie zal zijn en jullie gewoon thuis blijven... Dus ik zou ook gewoon 1 op 1 aangeven om te doen. Een spelletje, balletje trappen. Eigenlijk de 'normale' dingen die een vader zoal kan doen met zijn kind. Hoeft ook niet perse alleen, kan ook gewoon gezellig gezamenlijk hoor ;)

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik sluit me hier ook bij aan. Vooral lekker genieten en elkaar leren kennen door juist normale dingen te doen.

Wel heerlijk dat 't contact hersteld is zeg. Ik weet hoe 't is je (stief)kind(eren) niet meer te zien, dus 't lijkt me een geweldig (maar ook best 'n beetje angstig) gevoel...

10. fafje

fafje Niet meer actief

Ja precies....maar aangezien het contact nog zodanig moet groeien met ex dan....dat ie met de tijd een nachtje kan komen logeren etc....hebben we nu telkens maar "een dag" ....aantal uurtjes...end an wil je het natuurlijkw el gezellig maken....niet dat je naar huis gaat...tv aanzet en klaar...

Lastige is ook dat moeder(ex) kind van alles influistert...zo sneu voor dat jochie..
    We zijn ook net verhuisd en hebben zn kamer al laten zien..moeten het nog inrichten etc (staat nog btj verhuistroep in)...dus dat is ook een leuk project

Maar idd wandelen, spelen, ergens wat eten en dat soort dingen...we willen ook helemaal niet verwennen...
    Maar bijv moeder stuurt kind met te kleine kleren en vieeze kleren...tja dan moet je wel kleren kopen...of stuurt em met vertrapte oude heeeel erg stinkende schoenen ( horen dna van hem, dat dat zn enige schoenen zijn)...vervolgens zien we haar met hele mooie dure merkschoenen...AHUM...dus ja vorige x ook maar nieuwe schoenen gegeven...
    Je probeert toch..." iets" te doen

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou ook niet teveel gaan doen. Gewoon lekker de tijd nemen om weer aan elkaar te wennen.
    Zou hem dus ook juist niet overal mee heen slepen de eerste tijd, helemaal met andere mensen/familie. Dat komt allemaal wel.
    Eerst maar tijd voor jullie samen!

Beetje fietsen, zwemmen, kletsen, lezen, klieren, spelen, voetballen, tv kijken, computeren.. dat soort dingen.

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Vervelend is dat hè.. Je doet er alleen zo weinig aan. :( Probeer je energie in het jochie te steken en zo min mogelijk in de ex. (En ik weet dat dat vaak makkelijker gezegd is dan gedaan..)

Maar als je wat kleding voor 'm koopt, hou dat gewoon bij jullie thuis en geef het niet mee.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier sluit ik me ook bij aan... en ook bij eerder gezegd al. Ik snap dat je hem het liefst in een weekend genoeg wil geven en laten genieten om een hele week op te teren. Maar ik denk dat je moet oppassen (hoewel je dat misschien niet kunt voorkomen) dat als je té veel doet/koopt voor hem, dat moeder dan weer bang wordt dat hij z'n kind probeert 'te kopen' met allerlei dingen enzo, of bang, dat is niet het goede woord... maar misschien met dit verwijt zal aankomen.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en ik zou me vooral niet gaan bemoeien met de ex en je vriends contact voor hun kind... vaak ben je er zelf straks de dupe van.. laat het lekker rustig verlopen en hou je bij bepaalde dingen nog een beetje op de achtergrond... ik zie dat jij en je vriend ook een kindje krijgen dus het is van groot belang dat het allemaal rustig verloopt... als jij je ineens gaat bemoeien met bv zijn kleding en schoenen die hij aan heeft en dat de moeder in merkschoenen loopt dan loop je het risico dat er tramelant komt... koop lekker nieuwe kleding en schoenen voor hem en hou het bij jullie thuis.... dat soort dingen komen misschien later wel aan de orde om te bespreken.. alles is nog zo nieuw voor jullie allemaal en het zou zonde zijn dat het op zulke dingen spaak loopt!!!

15. fafje

fafje Niet meer actief

En dat is het em juist...IK ben degene die het contact moet laten verlopen...zij willen beide absoluut niet met elkaar praten....en ik hou me heel rustig en bemoei me nergens letterlijk mee....dat zij daar last van heeft....mn man vind het juist schandalig dat zn kind er zo bij loopt...en aangezien ik degene ben qua communicatie...stel ik me helemaal niet vijandig naar haar op....zij natuurlijk wel ietsje naar mij...maargoed omwille van de kinderen proberen we maar het beste....

En wat betreft die kleding bij ons laten...tja...hij wilt het dan zo graag gelijk aan...kan moeilijk zeggen...ja trek het maar weer uit...want dat blijft bij ons...krijgt die kleine mss ook gelijk zo'n vreemde nasmaak van...wil liever niet dat ie iets merkt van die sfeer :(

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

helemaal mee eens. ik begrijp dat je het extra bijzonder wil maken door leuke dingen te doen, maar ik denk dat een kindje dat helemaal niet altijd hoeft. dat gewoon bij papa zijn al voldoende is.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou die zin over haar dure merkschoenen met een grote AHUM erachteraan komt naar mij toe niet echt ´goedbedoeld´ over..

Ik weet verder niet hoe of wat, maar zou je vriend zich gewoon op zijn zoon laten richten, niet teveel voor hem kopen en meeslepen naar opa´s, oma´s, familieleden, bbq's' en mcdonalds maar gewoon lekker samen wat doen of desnoods het kind alleen met zijn vader (fietsen, vissen, zeg maar wat)

Edit, en zou je vriend het contact maar laten regelen met zijn ex want het is natuurlijk hun kind.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ben het hier wel mee eens.
    Denk dat het belangrijk is dat ze elkaar in alle rust leren kennen, en daar hoef je niet veel voor te doen. Het kan gewoon thuis, gezellig spelletjes doen of een filmpje kijken. Door direct met hem ergens heen te gaan e.d heb je denk ik lang niet zoveel kans om aan elkaar en de situatie te wennen.

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Als stiefmoeder zijnde sluit ik me hier 100% bij aan!

Veel stiefmoeders hebben de neiging te gaan lopen 'redden'. Niet doen, het gaat bijna altijd tegen je werken en dan ben jij de gebeten hond.

Als de communicatie zo slecht verloopt, zou ik je vriend adviseren een mediator in de arm te nemen.

20. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wat fijn voor julie dat julie hem weer kunnen zien!:D
    Geniet er lekker van,,

Liefs

Deel Deze Pagina