Hallo, Hoe hebben jullie al het speelgoed van jullie kind(eren) opgeruimd? Hier hebben we de duplo, de trein, keukenspulletjes etc. allemaal in doorzichtige plastic dozen met deksel. Toch vind ik dit niet netjes. De dozen staan wat opgestapeld tegen de muur. Overdag altijd de deksel over de grond aan het slingeren. Ik ben wel opruimerig, maar het schijnt dat speelgoed hier altijd door de hele kamer moet liggen! Verder staat hier nog de box voor onze jongste, maar dat is meer een opslagplaats met 'baby'-speelgoed geworden. Puzzeltjes hebben wij wel in een kast achter een deurtje, maar dat kastje zit vol (puzzels, spelletjes, kralen etc). Hoe hebben jullie al het speelgoed opgeruimd? Misschien kan ik wat tips/ideeën opdoen. Groetjes, Hanna
wij hebben een vakkenkast van ikea en de onderste rij daarvan hebben we rode plastic bakken zitten die precies aansluiten. Daar zit al het losse speelgoed in. Heerlijk opgeruimd en makkelijk voor haar te pakken. Nu heb ik een nieuw systeem van ikea op het oog, maar ben die naam ff kwijt.
Stuva toevallig? Dat gaan wij halen voor Sven zn nieuwe kamer. Een speelplekje met aansluitend een kast met opbergruimte
Maar hebben jullie dat dan ook gewoon in de woonkamer staan? Staat dat dan wel mooi/netjes bij de andere meubels? Hier hebben we niet zo heel veel speelruimte, dus de kinderen spelen hier zo'n beetje in en rondom ons zitgedeelte. Is wel wat ruimte achter de bank voor zo'n kast, maar lijkt me niet zo mooi passen dan... Aan andere kant.... nu met die 'rommel-dozen' is het ook niet wat... Dus misschien is het toch wel wat, zo'n ikea-kast met bakken onderin. (je bedoelt de kasten van TROFAST?)
Hier ligt maar een deel in de woonkamer. Een ander deel op zijn slaapkamer, en een deel op zolder. Als hij iets van zijn kamer wil, dan mag dat, maar dat gaat na het spelen ook weer naar oven. Het spul van beneden ligt in verschillende kasten. Oa een malm- ladekast van de Ikea. Het spul op zolder is vaak seizoensspul, of iets waar hij minder mee speelt, dat wisselen we dan later weer eens af met iets waar hij dan niet mee speelt..
Wij hebben 2 boekenkasten van Ikea in de woonkamer staan, naast elkaar (deze). De onderste 2 planken van beide kasten zijn voor Sil z'n spullen. Daarop staan een paar opbergboxen met Duplo en muziekinstrumenten enz, en de rest (knuffels, een trein van Rubbabu, autootjes) ligt los in de kast omdat het dagelijks gebruikt wordt om mee te spelen. Het ziet er wel een klein beetje (heel erg) chaotisch uit, maar het stoort me niet. Je weet nu eenmaal met een kind in huis dat er speelgoed is, dus dat mag je van ons ook best zien. Door hoe de bank staat, zie je het overigens niet als je gewoon lekker een kop thee zit te drinken. Dat scheelt wel Elke avond ruim ik alles samen met Sil zo netjes mogelijk op. Ik vind het wel ideaal dat je alles meteen ziet. Scheelt een hoop gedoe met allerlei bakken die doorzocht moeten worden als ze net dat ene autootje niet kunnen vinden. EDIT Oh ja, we hebben boven ook van de overgebleven slaapkamer een speelkamer gemaakt, dus daar ligt altijd de Duplo-treinbaan en mogen alle auto's, graafmachines en andere zooi gewoon blijven liggen. Eens per week baan ik me dan een weg met de stofzuiger.
Ja, wij ruimen hier 's avonds ook alles op. Maar ik begin me nu dus met 2 kinderen wel te storen aan al het speelgoed dat altijd maar los ligt. Natuurlijk mag er gespeeld worden en mag er speelgoed in de kamer liggen, maar ook als het opgeruimd is, vind ik het een rommeltje eerlijk gezegd... En ons zoontje weet trouwens precies waar het ene geldmuntje is gebleven - wat hij dan even kwijt is. Dus ik maak me niet zo druk over bakken die niet doorzichtig zijn. Hier heb ik net de autogarage naar boven gebracht! Dus misschien ook (bijna) alle auto's daar maar naar toe. Nou ja, wat het ook beetje is. Kijk, duplo en de trein kan allemaal wel in zulke bakken, maar wat doe je met een hele grote kiepwagen of de schoolbus van Little People of piramide-ringen. Dat soort 'grote' dingen. Die liggen hier altijd maar wat los te liggen...
Hm, ja, ik had er niet bij stilgestaan dat jij natuurlijk 2 kinderen hebt Dat zal allicht een stuk meer chaos geven dan mijn ene, gelukkig toch wat opruimerige, kind. Ik hoop dat je hier de gouden tip tegenkomt! Succes
Ja, het was hier tot voorkort nog goed te overzien. Dochtertje zat nog vaak in de box. Maar nu 'bemoeit' ze zich ook overal mee op de grond. Autootjes worden gebruikt om vooral overal naar toe gebracht te worden en dan daar te laten liggen, terwijl zoontje er 'gewoon' mee speelt. Dus ja, ik merk nu idd. (met 2 kinderen) dat er meer klein speelgoed overal en nergens in de kamer/keuken ligt. Maar ik zie dat IKEA-systeem wel zitten; nu m'n man nog even overhalen....
duplo in 2 kratten, keukenspullen in 1 krat, boekjes in de boekenkast en de rest ligt in een grote dekenkist
ik heb een diepe trapkast en daar staan de bakken allemaal in heb in de woonkamer 1 leren kist staan met speelgoed en haar ikea keukentje staat in de woonkamer en tafel met 2 stoeltjes maar ben erg blij met mijn trapkast geen rommel in het zicht
Haaaaaaaaa, hij heeft 2 laden onder z'n bed die we gewoon 'vergeten' zijn!! Haha! Dus 2 lege laden die we nog helemaal kunnen vullen. Alleen is dat niet zo handig als je daar speelgoed in doet, waar hij dan ook beneden weer mee wil spelen. Maar goed, voor boven hebben we iig. dus opruimplek. Nu beneden nog!
Wij hebben beneden een kast van de Jysk voor J.'s speelgoed. Hij had drie lades en zes vakken, maar we hebben hem helaas kleiner moeten maken omdat hij onverwachts tegen een andere muur moest komen te staan, nu heeft hij nog twee lades en vier vakken. In de lades zitten de treinbaan en de Duplo en in de vakken ligt allerlei los speelgoed. Verder liggen in een andere kast (van Ikea) achter de dichte deurdelen allerlei puzzels, spelletjes, enz. En dan in de trapkast nog alle knutselspullen en ook nog los haar keukentje en een loopfiets. Niet echt een heel nette oplossing oid, maar ik wilde (nog) niet alles achter deuren en in bakjes ed, omdat ze destijds nog alleen speelde met wat ze zag. Inmiddels weet ze wel waar ze wat kan vinden, ook als er een deurtje voor zit of als het in een laatje zit, maar ik ga tot de tweede oud genoeg is geen andere kast kopen voor het speelgoed. En als de tweede ook echt gaat spelen, zal daar plek voor gemaakt moeten worden in de kast die er nu staat. Ik wissel trouwens zo nu en dan spullen af. Op haar kamer ligt ook nog wat speelgoed, maar niet zo heel veel, maar af en toe wissel ik dat om met wat er beneden ligt. Ik vind het trouwens ook lastig, hoor...heb de ideale oplossing ook nog niet gevonden...
Wij hebben min of meer dezelfde truc uitgehaald als mirel. Open trap alleen ipv een kast. Maar onder de trap in de hoek staan gevulde curvers. Daarnaast (waar ze gewoon rechtop kan staan) zo'n verschrikkelijke Ikea-ladekast die ze zelf altijd neerzetten in de kinderkamers in de winkel. Lelijk.. Maar onder de trap zie je er weinig van Daar zitten teken/knutselspullen en puzzels in. Verder dr tafel en stoeltje erbij. Aangekleed met het oude lampje van dr slaapkamer en een vaasje nepbloemen. Ziet het er ineens hartstikke gezellig uit (en wij zitten niet meer in de troep)
even kijken of ik op alle vragen antwoord kan geven?? - het past goed bij ons meubilair, wij hebben allemaal witte meubels. - er komt geen stof in, want de bakken sluiten helemaal aan op de kast. - dat andere systeem in niet trofast, die hebben we wel boven, maar dat vind ik niks voor in de woonkamer. Dat stuva zal ik eens nakijken.
dat bedoelde ik eigenlijk niet, ziet er wel leuk uit, maar ook voor in de woonkamer?? Wat ik bedoelde was de besta serie.
Trofats inderdaad onder de trap maar dan wit met witte lades... Zie je nauwelijks gezien bij ons alles heel licht is. En voor boven expedit... Met roze bakken of niks.. Dat ziet er wel gezellig uit.