ideeën/tips opdoen waar al het speelgoed opruimen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een grote trofastkast beneden en een kleine trofastkast boven op haar kamer.. En dan slingert er nog een hoop los (keuken met accesoires, poppen etc) maar ik kan geen extra kast meer kwijt..

2. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben een enkele trofast kast beneden staan, met een tafeltje met spullen en een kist waar nog los speelgoed in zit. Daarnaast staat een prachtig smurfententje met ballen. Mooi? Geen idee. Opgeruimd, dat wel. Makkelijk voor de kids. Er komt nog een trofast kast bij voor andere losse spullen.
    Op de slaapkamers ligt eigenlijk geen speelgoed. Lekker ruim zo.
    Het Stuva systeem gebruiken wij als kledingkast. Hebben de grote kist er ook bij, om eventueel speelgoed in op te bergen, maar die is nog steeds leeg.
    Het van boven naar beneden slepen is hier een beetje mislukt. Vandaar dat de trofastkast nu ook in de kamer staat. Ach, ik vind het wel gezellig lijken al dat gekleurde spul tegen de muur.
    Het enige dat mijn zoontje boven in zijn slaapkamer heeft zijn de (voor)leesboeken die wat duurder waren. Die staan netjes in de kast voor gebruik boven.
    De boeken die beneden liggen zijn dan ook flink aangetast door twee babyfases.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben een doorsnee tussenwoning (woonkamer naast de gang en keuken) met een aanbouw. Achter de keuken hebben wij dus mooi een speelhoekje (uit het zicht) kunnen maken. Met jawel... 2 expedit kastjes van Ikea! (hoe origineel..).
    Binnenkort krijgt onze dochter haar nieuwe kamer met meer opbergruimte, dan kan er ook wat speelgoed naar boven.

4. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik heb nu deze kast. En 5 van de 6 laden zitten vol met René zijn speelgoed. Netjes gesorteerd ( 1 lade de auto's , de andere de treinen etc etc)

5. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben twee kasten beneden staan.
    Een boekenkast waar dus al haar boeken in staan, maar waar ook de losse puzzels (zonder doos) in liggen.
    Aan de andere kant hebben wij een keukentje voor haar staan en een boekenkast met 8 vakken en dus 8 stoffen bakken erin.
    Hier zit de rest van het speelgoed in.
    De duplo lego staat er in een grote bak naast.
    Op haar kamer staat een kist/bank en daar zit verkleedkleding in.
    Daarnaast hebben wij een zolderkamer over en deze verbouwd tot speelkamer met een ikea ladekast en bakken.
    Genoeg ruimte om al dat speelgoed kwijt te kunnen!
    Alles is van Ikea, ideaal hiervoor!

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Er zijn ook van die losse lades voor onder de bank?

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij hebben een Ikea kastje met 2 lades voor het speelgoed, 1/2 kast van onzelf voor haar boekjes en puzzels, 2 keukenkastplanken voor knutselspullen, een zwarte mand voor de duplo en 3 plastic bakken voor speelgoed om af te wisselen (dit staat in de muurkast).
    Een paar dingen staan los: poppenhuis, poppenwagen, wheely bug en op haar tafeltje een fornuisje, dienblad met servies op het Ikea kastje.

Het is echt ongelooflijk hoeveel speelgoed en spullen je toch hebt voor een kind.. En dan nog kan ze zich vervelen, he!!:p

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier staan 2 billy's van Ikea met op de onderste helft deuren. Daar liggen de puzzels, spelletjes, kleurboeken papier en dat soort zooi in. 1 kast voor de spullen waar ze dagelijks mee spelen en 1 kast voor de gezelsschapsspellen die ze nog niet alleen kunnen spelen of dingen die ze echt nog niet zelf mogen pakken (verf en klei ed, die kast zit ook min of meer, op slot)

Verder heb ik bij Leenbakker 2 jaar geleden 2 grote bakken gekocht. Ze zijn eigenlijk bedoeld als wasmand, maar er kan echt een hele hoop zooi in! (in de onderste groene regel, de tweede) Deze Ik weet alleen niet of ze ze nu nog hebben. Ik heb ze trouwens in het bruin.

Daarmee is zo goed als alles opgeruimd, alleen het fornuisje, het bedje van de pop en de buggy van de pop staan nog los in de kamer. Gaat prima zo!

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb een curverbox met stoffen dingen (knuffels, kleertjes van de poppen), daarnaast staan haar loopfiets, skippy dier en de buggy (met de poppen er in). Ik heb 1 la van de ladenkast met puzzels en tasjes, en 1 la met kleurtjes/tekenpapier en spelletjes. Daarnaast hebben wij een tafel van Ikea waar precies van die stoffen bakken onder passen. Daar heeft ze 3 stoffen bakken (van die vierkanten) met speelgoed (Duplo, serviesje, losse dingen). Boekjes in de boekenkast.

Boven heeft ze haar poppenhuis en een klein nachtkastje met een grote vloerpuzzel (zo'n foam puzzel). We wisselen wat af, soms gaat er wat naar boven of weg, en ze krijgt ook niet zo heel vaak nieuwe dingen, meestal als er ook weer iets weg kan of opgeruimd moet worden omdat ze er niet mee speelt.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier staat er één grote bak met duplo stenen, auto's treinbaan.
    Verder hebben wij eentafel staan waar wat spulletjes op staan. 1 puzzeltje en nu de AH kassa en prutjes enzo.
    Voor de rest staat het allemaal boven.
    Als hij wat van boven wilt hebben gaan wij het halen maar nemen het savonds weer mee naar boven.
    Eerst hadden we hier beneden een kast van de ikea maar daardoor kwam er hier steeds meer speelgoed.
    Ik merk nu ook nu er niet zoveel in zicht staat hij zich beter kan vermaken.

Knutsel spullen liggen hier in de kelder doen we samen aan tafel.
    Klei spullen ook in de kelder.
    Spelletjes ook i nde kelder.

Hier vraagt hij er gewoon om en weet precies wat opgeborgen ligt. Maar zo heb ik niet alles in de kamer.

11. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb een buffetkast met schuif deuren aan de onderkant, daar staat 2 grote 2 middel grote en 2 kleine Trofast bakken in. Fijne vind ik dat als hij naar bed is ik zo alles in de kast knal en de schuif deuren dicht doe. Ik word gek van speelgoed dat rond slingert.

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou, ben helemaal blij!! We hebben TROFAST-kasten van de IKEA hier nu staan. Helemaal super! Al het speelgoed past er in. Heerlijk netjes opgeruimd! Ik ben zo in m'n nopjes met deze opruimkasten!
    En ja, het past niet zo bij onze meubels, maar dat maakt me niks uit. Het losse speelgoed past ook niet bij onze meubels. En iedereen snapt wel dat dit speelgoedkasten zijn.
    Ik ben gewoon BLIJ met deze kasten!!! :D

Deel Deze Pagina