Baby diepe slaap vroeg in de avond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gl0ria, 4 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Mijn baby van 2 maanden slaapt vaak van 20.00 tot dat wij naar bed gaan heel diep en vast. Ergens tussen 22.00-23.00 gaan we naar bed en krijgt ze een fles deze drinkt ze meestal slapend op. Vervolgens komt ze al een paar nachten rond 00.30. Ik vind het allemaal prima en doe het met liefde maar ze krijgt haar diepe slaap daarna niet meer te pakken en zijn we de hele nacht aan het sussen, aai over de bol, speentje ect.

Proberen wakker te houden lukt niet. We hebben haar ook wakker gemaakt voor badje/avond ritueel maar ook dan blijft ze onrustig in de nacht en kan ze de diepe slaap niet vatten.

Heeft iemand ervaring met dit ritme?

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.218
    113
    Dat is heel normaal. De diepe slaap duurt nog maar kort en is inderdaad vaak op de vroege avond. Dit gaat vanzelf langer duren maar daar is ze neurologisch gewoon nog niet aan toe. Komt vanzelf goed :)

Gl0ria vindt dit leuk.
  3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Het is inderdaad normaal. Wij zijn ook aan het rommelen met de jongste momenteel. Maar als ik het goed begrijp krijgt je baby om 23.00 een fles en dan om 0.30 weer? Zou je die tweede fles misschien een klein flesje van kunnen maken? Misschien zit ze ook te vol waardoor ze niet lekker dan slapen?

Gl0ria vindt dit leuk.
  4. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Ik geef zo kort achter elkaar dan inderdaad een kleiner flesje 60 of 90 cc.

Ze sliep eerst wel beter na de nachtvoeding maar sinds een week is ze een beetje aan het rommelen. Het zal vanzelf wel goedkomen :rolleyes:

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dit is heel normaal. Het cb gaf mij ooit de tip om te stoppen met de late fles zodra de diepe slaap naar de vroege avond ging. Als je een baby dan wakker maakt is het heel lastig om weer een goede slaapcyclus op te pakken.

Sado en Gl0ria vinden dit leuk.
  6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou die late fles overslaan als ze een uur later toch weer komt. Grote kans dat ze dan slaapt van 20.00-0.30 of nog langer. Hier verstoorde ik de diepe slaap alleen maar door die fles te geven. Toen we die lieten vallen sliepen beide kids al snel van 21.00-4.00 ongeveer en sliepen na een fles ook gewoon weer lekker verder ipv zo rommelen en onrustig slapen doordat je hun slaap had verstoord.

Deb89 vindt dit leuk.
  7. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Ik zou kijken hoe het gaat als je haar niet meer wakker maakt voor de late fles. Onze dochter sliep ook in de avond diep en maakte dan altijd een lange ruk met slapen.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Heel normaal. Maar ik begrijp dat je haar om 23:00 wakker maakt voor een fles, heb je al eens geprobeerd om haar gewoon te laten slapen en haar zelf wakker te laten worden als ze honger heeft? Grote kans dat ze dan ook gewoon rond 00:30 wakker wordt en meer trek heeft in de fles en daarna wellicht weer gemakkelijker in slaap valt.

9. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Huh, maak je haar wakker voor een voeding? Ik zou haar gewoon zelf laten aangeven wanneer ze honger heeft, misschien slaapt ze daarna ook wel veel beter.

Sado vindt dit leuk.
  10. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    Wat hier boven al gezegd is, deden wij ook. De late fles laten vallen zodra ze er zelf niet meer wakker voor werd. Langzaam schoof de nachtfles steeds verder op naar de ochtend totdat ze netjes doorsliep.

11. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Gisteren heb ik haar niet wakker gemaakt maar kwam ze zelf om 23.00. 150 cc gedronken en ze melde zich weer 3 uur later toen heb ik 90 cc gegeven en vanaf de nachtvoeding is het iedere nacht drama, ieder uur wakker en niet meer haar slaap kunnen vinden. Dit is pas sinds een week, hopelijk is dit een fase die ook weer gaat net zoals hij ineens gekomen is o_O.

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Wat vervelend zeg. Hopelijk is die fase snel voorbij! Vannacht ging het hier voor het eerst weer goed, de nacht. 19.00 voeding en naar bed. 2:00 werd hij wakker voor een voeding en heeft daarna tot 7.00 geslapen.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Kan het geen sprongetje zijn? Omdat ze eerst beter sliep.. vaak slapen ze dan wat minder goed.
    En verder ja, ik maak mijn dochter ook nog wakker voor een laatste fles :oops: is dat zo heel verkeerd dan? Tenminste dat idee krijg ik hier een beetje door wat mensen zeggen.
    Als ik haar niet wakker maak, dan heeft ze haar laatste fles al rond 17.30/ 18.00 en bijna zeker dat ze dan 's nachts of in de vroege ochtend gaat komen. En ze slaapt nu altijd door dus hou het liever zo....
    En denk dat jij je kindje het beste kent, als je denkt dat je haar wakker moet maken voor de fles, gewoon doen.
    Ik zou het even aankijken en hopelijk verbeterd het slapen snel weer.

14. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    Nee, tuurlijk is dat niet verkeerd!! Zoals je zelf al zegt, je kent je kind het beste. Maar bij ons was het dus echt zo dat ze sowieso nog een keer in de nacht kwam, zowel met als zonder avondfles. Dus dan konden we net zo goed die fles laten vallen en dochter lekker haar diepe slaap laten hebben, dat voelde voor ons veel logischer.
    Maar als bovenstaande werkt voor jullie, zou ik daar helemaal niets aan veranderen! En genieten dat jullie dochter lekker doorslaapt.

Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina