Ik ben benieuwd wat jullie kindjes eten en of ze dan nog een flesje pap krijgen voor het slapen gaan. En met wat ze eten bedoel ik meer of het altijd vrij standaard is qua hoeveelheid of dat dat erg wisseld en wat de hoeveelheid is. alvast bedankt!
Hier wisselt het wel (ligt vooral aan wat we 's avonds eten...) maar in principe: - ontbijt 1 boterham + ontbijtkoek - tussendoor fruit - 's middags 1 boterham - tussendoor koekje/fruit/soepstengel/enz - avondeten eet wat de pot schaft. At eerst echt alles, nu vooral aardappels en vlees. Hoop maar dat dat een fase is. Wel een yoghurtje na. - bij bedtijd nog een papflesje
hier meestal: ontbijt 1.5 boterham + halfvolle melk fruit: 2 stuks ong middag eten: 2 boterhammen + halfvolle melk slapen tussendoortje: koekje, fruit, soepstengel avond eten: behoorlijk bord, pasta meer als aardappels toetje: bekertje yoghurt hier geen flessen poedermelk of pap flessen meer.
Als er hier geen last is van ongemakken, dan eet mn dreumes vrij goed ja. Als ontbijt een fles en een boterham - die hij meestal niet opeet, maar dan wel een appel of banaan wilt. Tussendoor wat drinken. Dan een fles en slapen. 's Middags warm eten of 2 boterhammen. Tussendoor fruit ( Een appel, banaan, hij is niet heel gevarieerd qua fruit itt zn zus en moeder ) als avondeten eet hij graag zn bordje leeg en als hij de kans krijgt, 2 bordjes. Als toetje krijgt hij appelmoes als we een toetje eten ( Ivm koemelk allergie ) en dan een flesje melk en naar bed. Papflessen heeft hij sinds hij kleine baby is niet meer. Flesje doen we wel, als rustig afsluit momentje, knuffelen, dikke kussen, fles, muziekje en dan slapen.
Hier vanaf ongeveer 1,5 jaar geen poedermelk en papflessen meer. En tot die leeftijd was het vaak alleen nog een papfles voor het slapen gaan en heel soms nog een klein flesje overdag (echt zelden). Eten is wisselend, de ene keer at hij rond die leeftijd aan 1 stuk door en de andere keer at hij amper. Het "schema" was ongeveer als dit: ontbijt: broodje met thee (soms ook wel een plakje ontbijtkoek) tussendoor: fruit lunch: broodje met sap of yoghurtdrank (soms een tosti) tussendoortje: rijstwafel, thee biscuit, soepstengel, cracotte en als hij slecht had gegeten een plakje ontbijtkoek avondeten: wat wij eten, ene keer heel goed en de andere keer bijna niks papfles dus tot 1,5 jaar ongeveer nog voor het slapen. Zijn schema is nu, met bijna 2 jaar, ongeveer hetzelfde. Ook nu zijn er nog steeds pieken en dalen wat betreft hoeveelheid en ik denk dat dit ook nog wel heel lang zo blijft.
'S morgens: pap van 150 ml melk en 5 eetlepels bambix Tussendoor fruit of een koekje (liga,nijntje, halve eierkoek, rijstwafeltje ) en zeer verdunde diksap. Tussen de middag twee boterhammen met boter en divers beleg (kaas, vlees, appelstroop, jam) soms een stukje brood en een krentenbol. En wat melk als drinken. 'S middags tussendoor zie 's morgens. Avondeten: als we iets eten wat ze heel lekker vindt dan eet ze evenveel als wij.... En anders een kwart tot de helft van wat wij eten. Groente en vlees vooral, aardappels wat minder. Pasta wel weer goed. En yoghurt met beetje vla als toetje.
Hier een dochtertje van bijna 2. wakker worden bv en beschuit of cracker 1 tot 1,5 stuks fruit en thee 2 boterhammen koekje en thee avondeten (niet zo veel) nog yoghurt na. s avonds nog bv, tanden poesten en slapen. Verder borstvoeding nog op verzoek. (overdag, s nachts niet)
Hier eet onze dreumes behoorlijk veel ja! Ontbijt: 2 boterhammen en volle melk Tussendoor: 1 a 2 stuks fruit Lunch: 2 boterhammen en thee of sap Tussendoor: 1 stuk fruit (en soms een rijstewafel, cracotte etc) Avondeten: wisselend, meestal klein bordje vol maar soms ook bijna niets. Toetje: volle yoghurt Geen papfles 's avonds. Nooit gehad ook.
Hier al tijden geen fles meer, en 's avonds nooit pap. Ontbijt 2 sneetjes brood soms 3 met boter en beleg, de korstjes laat meneer alleen liggen en een bekertje melk. Hij pikt vaak een hapje van mijn beschuit nog mee Tussendoor 1 à 1,5 stuks fruit (peer en appel zijn momenteel favoriet) Lunch zelfde als ontbijt Tussendoor komkommer/rozijntjes/ nog wat fruit/ Nijntje koekje Avond wat wij eten. Favoriet is pasta met zalm. Soms een toetje, maar zeker niet elke dag. Drinken staat er altijd wel. Water of sterk verdunde diksap. Mijn caprisonne pakjes lust hij ook graag.
Mijn dochter der schema: Ontbijt: 1 boterham met flesje melk Tussendoor: 1 stuk fruit Lunch 1 Boterham met flesje melk Na het der middagslaapje krijgt ze meestal nog iets omdat ze vroeg middag heeft gegeten, die kan variëren tussen, halve krentenbol, halve eierkoek of een cracotte. Tussendoor: nijntje koekje, volkorenkoekje, rijstewafel, ontbijtkoek, soepstengel, rozijntjes Avondeten: gewoon wat wij eten.. ze eet in de avond niet zo veel.. alleen als we iets eten wat ze echt lekker vind (bijv, friet, pannenkoeken) Toetje: Vla (eigenlijk gewoon wat ook als toetje eten) Als drinken krijgt ze tussendoor roosvicee Ik lees dat veel kindjes als toetje yoghurt krijgen.. eten jullie dit ook als toetje of geven jullie die speciaal aan je kindje? wij eten als toetje nooit yogurt gewoon vla etc en dat krijgt zij dus ook...
Hij is inmiddels al twee maar het schema is nog hetzelfde als met 1.5 jaar: Ontbijt: 1 broodje, mandarijn, beker melk Tussendoor: iets van fruit Lunch: 1 broodje, melk Tussendoor: meestal fruit, soms iets van rozijntjes of een nijntje koekje + diksap (slaapt ie 's middags niet kan daar nog een tussendoortje bij komen, kan ook een mini krentenbolletje of ontbijtkoekje zijn dan) Avondeten: variërend van 0 happen tot 2x opscheppen, toetje en dan nog een klein bekertje melk voor het slapen gaan
Ontbijt: bordje pap met drinken of 2 crackers met drinken Tussendoor: 1 stuk fruit Lunch: 3 crackers of 2 boterhammen. Soms 2,5 of 3 boterhammen. En drinken natuurlijk Tussendoor: 2 nijntje koekjes of een eierkoek Avondeten: gewoon met de pot mee. Soms een bordje vol, soms maar 5 happen. Wel altijd vlees. En als toetje een danoontje. Voor het slapen gaan nog 150ml melk.
Hier staat dagelijks een pak magere yoghurt en een pak vanillevla op tafel. Alleen vla vind ik te zoet (alhoewel vl dat wel neemt), maar sinds ze dat 1 keer geproefd heeft toen de yoghurt op was wil ze er vla bij. Dus krijgt ze yoghurt met een scheut vla. Maar inderdaad omdat wij dat ook eten.. Af en toe vanilleyoghurt of vruchtenyoghurt, maar das uitzondering.
Meestal zoiets: Ontbijt: 1/2 boterhammen Tussendoor: 1 stuk fruit en/of koekje Lunch: 1/2 boterhammen Tussendoor: 1 stuk fruit/koekje Avondeten: meestal een bordje vol, soms wat minder, soms wat meer. En een toetje (klein schaaltje, gaat meestal wel leeg). Vergeleken bij mijn oudste eet ze geweldig! Ze weigert ook zelden, heeft het wel een paar weken gedaan een poos geleden, maar nu eet ze heerlijk mee en proeft ook vaak wel nieuwe dingen. Ze eet regelmatig meer dan haar grote zus! Ze is ook gek op fruit, nootjes of rijstwafels, dus dat eet ze soms nog wel extra tussendoor. Zolang het gezond is en zij niet te zwaar oid vind ik dat ook geen probleem!
Als toetje eet ze hier soya yoghurt met een klein beetje jam/diksap er in. Weet je hoeveel suiker er in vla etc zit Getsie, dat eet ik zelf ook niet! Yoghurt is gezond en lekker, en met iets er doorheen kun je het zelf nog wat feestelijker maken. Soms eet ze ook fruit als toetje.
Wow wat eten jullie kindjes veel! Ik krijg het er niet ingestampt. Ontbijt is sowieso hellll. Ik heb nu ontdekt dat hij wel een knijpkwarkje pakt sochtends en een fruitzakje dus die krijgt hij nu. Dan tussendoor fruit (dat gaat wel) als middag etdn ben ik blij als er 1 boterham in zit en als avond eten eet hij soms lekker mee maar meestal krijgt hij maar een laar haPpen binnen. Zelfs het toetje erna valt hij niet op aan. Hij eet meestal wel wat er van maar is het ook snel weer zat. wat voornamelijk het probleem nu is denk ik: hij wil allez zelf doen. Aardsppelen hoeft hij echt niet meeer dus prakkies kan ik vergeten.van zn avond eten eet hij zelf wat groente als het broccoli, bloemkool of peentjes zijn en hij eet wel graag wat vlees maar ook dat is een laar stukjes en dan hoeft hij niet meer. ik vraag me af of hij wel genoeg binnen krijgt. Hij is al niet zo dik... maar goed... ik kan het er niet in proppen dus ik hoop heel erg op de zoveelste fase. Naja. Ik kan beter spreken van een fase als het eten goed gaat want zn hele leven is hij al niet zo geinteresseerd in eten.
Hier als volgt: Ontbijt: 2 weetabix met volle melk Lunch: 1 boterham met boter (soms met wat jam of pasta) en een banaan Snack: rijstwafels, een koekje of een soepstengel o.i.d. Avondeten: wat wij eten. Soms eet ze hele bergen, soms bijna niks. Toetje: volle yoghurt Ze krijgt ook nog een klein bekertje melk voordat ze gaat slapen. Als ze op het kinderdagvefblijf is, dan krijgt ze halverwege de ochtend nog fruit en warm eten tussen de middag.
Mijn oudste at ook zo slecht, zo mogelijk nog minder. Ze leeft nog van 2 boterhammen en wat fruit op een dag, en eet 's avonds bijna nooit mee (of een paar stukjes droge aardappel). Ze groeit, ze speelt, ze is vrolijk en heeft bijna nooit honger. Het gekke is, kinderen ontwikkelen daarin echt zelfstandig en er zijn maar weinig écht problematische eters die zichzelf tekorten aan doen. Op het slechtst at J (met 15/16 maanden) 2 keer een halve boterham en een paar stukjes fruit op een dag, verder helemaal niets! Ze groeide in die periode ook niet (van 1 tot 1,5 jaar bijna niets aangekomen), maar viel ook niet af! Ik gaf haar dan vitaminepilletjes en zoveel mogelijk fruit, maar het werd pas beter na haar 2e verjaardag. En nog is ze geen grote eter. Wat hier het beste werkte (voor haar en voor ons) was het gewoon gezellig te houden. Eet wat je eet, vrolijkheid aan tafel, elk hapje is er een, en zolang ze iets eet op een dag is het goed. Maar, buiten dat alles, ik ben nu wel heel erg blij met een gewoon etende dreumes, scheelt heel veel stress en gedoe. Vooral bij visite ofzo, het werd altijd zielig gevonden als ze zonder eten naar bed ging... Maar ja...