ideeën voor "goedkopere' bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by mel25, Aug 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn jurk was handgemaakt, helemaal op maat en toch maar 125 euro. Had hem via eBay, daar heb je heel veel verkopers waar door bruidswinkels vaak wordt ingekocht maar dan nog een gigantische winstmarge op wordt gezet.

Maar ja, dat moet je ook maar net aandurven..
    En mijn stiefvader is muzikant dus die deed de hele avond gratis het entertainment.

Wat JuJu81 zegt lijken me goede opties.

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

Apr 11, 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koop een jurk in de uitverkoop.... ik had destijds een jurk voor maar 10% van de orginele prijs... vraag me niet hoe het kon, maar het kon en hij was nog mooi ook! ;)

3. Female

Female Niet meer actief

Ik heb ooit gereageerd in een soortgelijk topic hier, heel lang geleden. Heb hem even opgezocht. We zijn zelf ook low-budget maar fantastisch getrouwd :)
    Hier het hele verhaal, mss kun je d'r wat mee:

Ik moet even goed terug denken want het is alweer bijna een jaar geleden. We hebben onze bruiloft thuis gevierd. We hadden in het vorige huis al wel een hele grote tuin (als je dat niet hebt misschien een familielid die wél een grote tuin heeft?). Allebei onze families uitgenodigd, 80 man. We hadden een hele grote witte partytent geleend en opgezet in de tuin (zo één van 6 bij 12 meter geloof ik. Was dus gratis.) Daar aan vast hadden we nog 2 kleinere partytenten opgezet, die dicht konden (ook geleend, van familie, dus gratis.) In één van de tenten een groot buffet gemaakt van tafels en lakens. Zelf aangekleed met kaarsen, geplukte strengen klimop etc.) Tafels gratis kunnen lenen (via werk man) en de goedkoopste stoelen vd boels gehuurd, geloof 70 eurocent per stoel per weekend. Lakens en kaarsjes op alle tafels. Bloemstukjes zelf gemaakt, van te voren. Gewoon bloemen, vrolijke potjes, en evt versiersels halen. Kostte samen ook nog geen € 10.-. Ik had van de afgelopen maanden alle doorzichtige potjes van groenten etc gespaard , schoongemaakt en 's avonds buiten verspreid, waxinelichtjes erin en klaar.

Ook de tent hadden we helemaal zelf versierd. Witte en roze balonnen, klimop, grote bloemen (heel veel van te voren geknutseld ) van witte en roze servetten, van die duiven-slingers (hema). 2 gaskachels (geleend van schoonouders)...

's morgens om half 12 iedereen bij ons thuis uitgenodigd. Op het buffet suiker-melk-thee gezet, kannen verse koffie gezet, en alles op het buffet. Ook grote schalen met broodjes die ochtend gesmeerd (gewoon broodjes/ krentenbollen vd aldi of lidl en beleg ook van daar).
    Er was een grote tafel gemaakt met knutselspullen en snoep voor kids.

Een uurtje daarna geloof ik trouwen in het stadhuis. Moet er wel bij zeggen dat we hier in Belgie zijn getrouwd en het hier op zaterdag € 25.- kost om te trouwen. En dan nog wel gewoon door de burgermeester zelf . En kregen ook nog gegraveerde glazen als cadeautje.

We woonden tegenover een autogarage. Erg vriendelijke mensen en hadden we goed contact mee. Toen hij hoorde dat we gingen trouwen zei hij dat hij 2 auto's voor ons wilde regelen om naar het stadhuis te gaan. 2 maal spiksplinternieuwe Sanyung Rexton, met chauffeur, zomaar voor niks! (1 auto voor ons en één voor onze ouders)

Terug van het stadhuis thuis weer verse koffie en thee en een super grote luxe bruidstaart (die hadden we gekregen vd bakker, via mijn man zijn werk).

Mijn broertje had muziekinstallatie geregeld (gewoon van zichzelf) en speciaal voor de bruiloft cd's gemaakt.

Tegen het einde van de middag alle drank op het buffet gezet (weer iedereen zelf pakken. Mega grote teil met ijs en water gevuld en daarin flessen wijn en fris gezet. Biertap geregeld. Bier met korting want mama werkt bij de slijterij, statafels etc. gratis mogen lenen, glazen en biertap ook.) Ook olijven, zoutjes etc op tafel (van te voren zelf gemaakt, alles aldi/ lidl)

Tegen het einde van de middag warm/ koud buffet uitgestald. Mijn man heeft op zijn werk (horeca) alles voor bereid, dat gaat natuurlijk veel sneller omdat je alle ruimte, materialen, schalen etc hebt. We hadden wel zelf gewoon alle ingredienten ingekocht, ook weer aldi/ lidl.)
    Zoals pastasalade, bruscetta, gehaktballetjes, kip uit de oven, zalm, aardappelsalade, stokbrood/ kruidenboter, soep etc. etc. Alles zelf gemaakt)
    Was erg geslaagd iedereen was super enthousiast.
    Overigens alles wegwerp; bestek en borden.

Daarna weer koffie neergezet, en kleine glaasjes geregeld die we a la minute volspoten met warme chocolademousse uit de kidde.

's avonds weer allerlei lekkere dingen op tafel gezet, veel leuke muziek en er is veel gedanst. Erg gezellig.

Dan nog een aantal dingen zoals wij het hebben gedaan;

- Mijn tante heeft de hele dag foto's gemaakt (ook s middags 'nog tussendoor nog op mooie plekjes in de natuur vlakbij huis foto's gaan maken.) Zij heeft een compleet trouwalbum gemaakt achteraf, als cadeautje. Was heel mooi geworden.
    -Het pak van mijn man was relatief duur, ik geloof bijna 300 euro. (WE) Maar ook gelijk een goede investering omdat hij toch een pak nodig had ivm werk.
    -Trouwringen bij een juwelier. Goud, eenvoudig. € 300.-
    -Trouwjurk van de bruidstuin in Ermelo. http://www.portamento.nl/1.htm
    Ik wilde eerst geen jurk, maar ze hebben hier een apart uitverkoopgedeelte met heeeeel veel jurken van een collectie terug. Allemaal aangeboden voor € 49.- of € 99.-. De mijne was dus eerst € 1000.- en afgeprijsd naar € 49.-. Super mooie zaak en mega klantvriendelijk!
    -Haar en make-up zelf gedaan, zoals ik het zelf mooi vind. Van te voren bij de drogist een mooie lipgloss enzo gekocht.
    -Uitnodigingen; zelf kaarten gemaakt van gekleurd papier, een soort hartjes van rubber, hadden ze toen bij de zeeman. Totaalkosten hiervan, ongeveer 8 euro.
    -Bedankjes; zelf gemaakt. Spekjes-hartjes samen als 'klavertje vier' in cellofaanfolie bij elkaar gebonden, roze lint en kaartjes geprint. Kosten ongeveer 8 euro (voor 80 stuks)
    -Mijn jurk was te lang en mijn moeder heeft hem ingekort. Met een reep afgeknipte stof heb ik 5 witte amarillissen bij elkaar gebonden als bruidsboeket (staat wel een foto in mijn album). Verder geen corsages oid, alleen 1 voor mijn man. Bloemen waren dus samen maar € 14.-

Dus; met heel veel creativiteit, zelf maken en goed te kijken waar je spullen kunt lenen kom je echt mega ver. Ik vond het ook allemaal super leuk om te doen. Er is nog lang gepraat over onze bruiloft, iedereen heeft het fantastich gehad. Alles zoals wij het leuk vonden en voor weinig geld toch heel compleet. We hebben de dagen ervoor hulp gehad van onze ouders en broers wat helemaal super was.

Zoals ik eerder zei kostte het alles samen zo'n € 1500.-, maar dat hebben we aan geld weer terug gekregen als cadeau's

4. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Als je wel een feest wilt, zou ik trouwen op je feest. Scheelt je een hele dagplanning aan kosten en het is nog origineel ook.

5. mel25

mel25 Lid

Apr 4, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    wauw:D wat een reacties allemaal!! Geweldig. Ik ben ze nog aan het doorlezen. Het is al super om ieder zijn ervaring te mogen lezen. En er zitten hele goede tips tussen!! Bedankt meiden!!!

6. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Als je handig bent moet je eens in het engels zoeken op DIY weddings. Heel veel zelfmaak ideeen.

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    waar woon je? Hier in noordholland heb je in Abbekerk een hele goeie en goedkope bruidswinkel 'change' echt iedereen uit mijn omgeving heeft daar haar jurk vandaan! :D Bruidsmode Change - Betaalbaar en Kwaliteit - Bruidsmode Change zelf heb ik hem laten maken door een vriendin van mijn moeder, zij is coupeuse en heeft een eigen naaischool. Koste me 200 euro, mijn ouders hebben de stof betaald. En verder wat Female ook al zegt, zoveel mogelijk zelf doen of familie of vrieden vragen. Wij hadden: auto van vrienden, fotos door een oom, jurk zelf gemaakt +bijdrage ouders, sieraden met korting(via werk zus), ringen uit een actie die toevallig een half jaar daarvoor liep (mannen ring gratis) mijn man heeft zijn pak uit een winkel gehaald waar de actie standaard 2 pakken voor de prijs van 1 was. Mijn broer had nog een pak nodig, dus ze zijn samen gegaan en de kosten gedeeld :D. Wat ook iets is, een lange dag kost meer dan een halve (aan geregel en gedoe) maar hoeft niets mooier te zijn. Mijn zus is trouwens gratis getrouwd, en kreeg ook te horen dat ze maar 10 man mee mocht nemen ofzo, maar daar moet je je dus niets van aantrekken, een trouwgelegenheid is altijd openbaar, en ze mógen dus niemand weigeren!! Wij hebben ons gewoon met zijn 35en in dat kleine kamertje gepropt, hartstikke knus! en daarna heeft zij dus een grote lunch buffet gegeven bij haar schoonouders die de ruimte hadden, en voor de avond hadden ze een hotel overnachting cadeau gekregen. Was een hartstikke leuke dag! Het is dus echt afhankelijk van wat je wilt, heb je altijd gedroomd van witte ballonnen en duiven in een kasteel, dan ga je het niet redden, wil je gewoon een mooie dag, dan kom je met creativieteit een heel eind!

Share This Page