Hoii allemaal! Sinds november 2016 ben ik mama van een heel lief meisje. Aangezien mijn dochter nu onwijs aan het puberen is heb ik soms wat tijd voor mezelf nodig. Dit uit ik in de zomer voornamelijk in de festivals! Heerlijk dansen in de zon met een drankje en al mijn vrienden. Nu is aankomend juni Defqon festival in Biddinghuizen, een heel weekend! Mijn vriend is gewoon thuis, dus ik zal alleen gaan met de vriendengroep van vrijdag t/m maandag. Heerlijk om even weg te zijn maar aan de andere kant ook weer lastig om mijn gezin achter te laten. Wie van jullie gaat ook nog regelmatig op stap? En hoe doen jullie dat qua oppas? Ik heb gelukkig een hele lieve moeder waar mijn dochter kan blijven slapen zodat papa en mama ook weleens samen op stap kunnen. Ik ben benieuwd
Wij gaan regelmatig op stap hoor, sowieso regelmatig op zaterdagavond. Dan komt komen mijn schoonbroertje of -zusje oppassen. En een paar keer per jaar een nachtje of weekend samen weg. Daarnaast ga ik ong 2x per jaar een weekend met een vriendin incl heerlijk stappen.
Ik ga regelmatig op stap hoor! Van de zomer ga ik ook naar een meerdaagsfestival met een vriendin. En dan nog wat (4) dagfestivals waarvan 2 met m’n man. Uit ga ik ook nog maar dan is het met vriendinnen wat eten en nog borrelen in de kroeg, borrelen met vrienden/terras hangen of festivals dus. Echt tot 5 uur in een discotheek (Mwaha volgens mij bestaan die ook amper nog) niet meer. En daarnaast ook nog wel regelmatig uitjes als etentjes, bios, theater, sauna etc etc Hoe we dat oplosssen? Vaak gaan de kinderen logeren bij m’n ouders, of een van beide is thuis of het oppasmeisje komt gezellig Oh ja, 2 kids hier
Leuk om te lezen dat er ook nog meiden naar meerdaagse festivals gaan! Ik voelde me al een beetje een loedermoeder, hihi De kroeg in tot 5 uur doe ik ook niet meer hoor. Meestal is het inderdaad een etentje in de stad lf bij vrienden thuis. Kan soms ook weleens laat worden hoor maar echt uitgaan doe ik niet meer, behalve de festivals dan! Op wat voor feestjes ben jij te vinden?
Ik ging hiervoor al niet naar festivals dus nu ook niet. Uit eten gaan of naar een theatervoorstelling of bioscoop doen we wel. Niet vaak want oppas is hier helaas niet makkelijk. Maar het is zoals het is.
Op stap gaan zegt me niet veel. Vroeger ook niet. Of toch niet naar de discotheek. Mij vond je in de bioscoop, het jeugdhuis, optredens en festivals in de zomer. Jeugdhuizen en optredens in jeugdhuizen ben ik te oud voor Bioscoop is nu vooral kinderfilms En naar festivals ben ik ook niet meer geweest maar dit jaar wil ik toch naar eentje gaan. Maar we gaan in de zomer wel altijd een paar dagen naar Duitsland of de Ardennen in. En zo ook. Zoontje kan gemakkelijk naar oma en opa gaan.
Festivals ben ik sowieso nooit geweest dus ga ik nu ook niet. De laatste keer dat mijn man en ik samen een paar uurtjes weg waren (lees: bioscoop) was in april 2017. We wilden eigenlijk nu wel weer wat plannen maar ineens doet onze zoon moeilijk met inslapen en doorslapen dus durf ik het niet aan (er zijn geen vertrouwde oppassers zoals opa en oma bijvoorbeeld, alleen een buurmeisje die ze vooral van naam/gezicht kennen). Als we zelf bij hem blijven tot hij slaapt kunnen we niet eerder weg dan 20.15u en vaak wordt hij tussen 23.30/00.00u weer wakker en wil ik dan weer thuis zijn. Echt veel nut heeft het dus niet om weg te gaan. Je kan niet echt wat doen binnen die tijd.
Ik heb die behoefte niet zo. Wel een avondje weg, maar een heel weekend? Nee... ik ga liever weg mét de kinderen. Maar ieder z'n eigen ding. Een weekendje logeren bij opa en oma vinden kinderen vaak wel leuk, maar ik zie ook wel gezinnen waarbij het weekendje voor papa en mama zoooo belangrijk is en dus ook zo vaak gebeurt dat de kinderen worden vergeten...
Wij zijn geen festivalgangers maar hebben wel af en toe nood aan een avondje uit. Ik ga wel samen met mijn man omdat het valt onder quality time zonder kinderen. Onze ouders vangen dit dan op door te komen babysitten of in geval van overnachting, mogen de kinderen gaan logeren. Heb wel geleerd dat het belangrijk is om tijd vrij te maken voor elkaar en jezelf. Heb wel nog geen behoefte aan meerdere dagen na elkaar, maar versta het wel goed dat je het nodig kunt hebben. Daarnaast gaan we ook weg met de kinderen natuurlijk maar af en toe heb je eens ademruimte nodig en nood aan een avond onder volwassenen.
Misschien heel gek, maar sinds we kinderen hebben ben ik de vrienden die nog regelmatig samen afspreken een beetje 'ontgroeid', ofzo. Ik vind het ook moeilijk gespreksonderwerpen aan te snijden, we zijn binnen een uur wel uitgepraat. Terwijl zij ook kinderen hebben. Maar toch in een andere fase. Met andere mensen (ouders van school bijv.) kom ik nu veel sneller en veel makkelijker overeen dan met mensen die ik van vroeger ken. Ik kan me dan ook niets voorstellen bij alleen een weekend weg, om met die vrienden ergens in een huisje op een Waddeneiland te gaan zitten. Eerlijk gezegd lijkt dat me afschuwelijk
Ja hoor ik hou van festivals en ga het liefst veel festivals af maar ja vanwege de kinderen beperk ik het tot 2 per jaar. Al was het jaren geleden toen ik mijn zoon alleen nog had heel veel stappen en festivals afgaan maar ben die wilde periode een beetje ontgroeid. Echt stappen doe ik eigenlijk niet meer maar wel hapje eten, drankje doen of bij vrienden op visite. Maar vaak is mijn man dan thuis bij de kinderen en ga ik met een vriendin de hort op.
Echt stappen doe ik al jaren niet meer (paar jaar geleden nog eens geprobeerd met een oude vriendenclub, maar was er 2 dagen brak van ). Festivals nooit van gehouden. Dus nu blijft het bij een concert, een etentje, een borreltje. En dan is een van beiden thuis, of oppasmeisje komt. Maar dl zal ook ouder worden en dan misschien wel eens gaan logeren. In december had ze al 's avonds kerstdiner op school, toen zijn wij daar in de buurt ff snel uit eten gegaan
Ik ben niet echt een uitgaander, maar ik vind avondjes wijnen met vriendinnen, of met ze naar de bios ofzoiets wel heel leuk. Die avondjes duren ook regelmatig tot diep in de nacht. Ook gaan we binnenkort een weekendje weg. Festival zou ik ook gerust doen hoor, we zijn niet alleen maar moeders maar ook nog gewoon onszelf/individuen toch? Lekker doen!
Ik ga nog regelmatig op stap met vriendinnen, echt naar de club bedoel ik dan, laat thuis en veel gezelligheid. Denk 1x per maand? Soms gaat m’n vriend mee, soms niet. Als hij mee gaat regelen we uiteraard oppas (met echt stappen hebben we dan de aupair en vroeger lieten we de oppas bij ons slapen) Festivals hebben we ook al een aantal gepland voor deze zomer. Dan zijn we in NL en slapen de kinderen bij een van de opa’s en oma’s.
Jahoor, hier regelmatig op stap. Lekker uit met vriendinnen en in de zomer naar verschillende festivals. De kinderen gaan naar opa en oma of de oppas is er. Nu al zin in festivals aankomende zomer
Wij zijn beiden geen festival mensen. Mijn man houdt sowieso niet van stappen oid. Uit eten is meer zijn ding Ik vind het zelf wel lekker om een avondje echt weg te zijn. Carnaval bv is helemaal mijn ding, dan ben ik 5 avonden op rij weg, heerlijk! Ik hou er ook echt van om met vriendinnen in de stad wat te drinken. Dat is niet mega feesten, maar wel lekker uit.
Oh nee hoor, ik moet er niet aan denken. Meerdaags festival.. Ik vind één avond na tienen naar bed gaan al een uitdaging We gaan wel uit, eens per maand ofzo. Kan een avondje met vrienden zijn of een avondje kroeg, samen naar De Parade of De geheime tuin. Paar jaar geleden 2 dagen, 3 nachten naar CAS geweest, ik was gelijk een week kapot! Maar al die Dance-events heb ik wel gehad, daar wil ik echt niet meer heen.
Maar praat je dan alleen over je kinderen ofzo? Ik heb namelijk ook vriendinnen zonder kinderen en daar kan ik nog steeds 5 kwartier in een uur mee lullen. Uiteraard over mijn leven en kinderen maar ook haar leven zonder kids, werk, docus, politiek, dromen, ambities, kleding, mannen, muziek, vroeger, het weer, vakanties, nieuws... Maar misschien kletsen wij gewoon gemakkelijk haha
Nee juist niet. Dat is zo grappig. Ik kan met die vrienden over van alles praten. De mensen van vroeger hebben ook kinderen, maar het is net alsof we elkaar niets meer te zeggen hebben, buiten het geijkte 'hoe is het met jullie' en herinneringen aan vroeger op halen. En na drie keer heb ik alle verhalen wel gehoord.