Hoi meiden, Ik wil graag mijn zoon leren trappen op fiets en trapauto (tractor). Hij is 2,5 en hij heeft een traptractor gekregen van zn oom paar weken terug maar hij snapt niet goed hoe het werkt. Van mn schoonouders kreeg hij vorig jaar al een fietsje en ook dat snapt hij dus nog niet. Oefening baart kunst ik weet het maar kan hij dit op deze leeftijd al leren en zijn er dingen hoe ik hem kan helpen hiermee? Zou wel leuk zijn dat hij op zn fiets mee boodschappen kan gaan doen of op zn tractor met kar erachter ( hij wil zooooo graag boodschappen rijden naar huis) Nu wil hij die tractor wel meehebben maar gaat er dan naast lopen .... Niet echt handig en het schiet niet echt op hahaha.
Tja, meer dan veel voordoen (beentjes meebewegen) kun je niet doen denk ik? Mijn dochter kon met iets van 2,5 geloof ik op dr driewieler wel trappen, opeens had ze t door, geloof ik. Maar meer dan een paar rondjes was t niet. Dan mocht ik weer duwen Op een gewoon fietsje gaat t wel makkelijker vaak.
Ik heb de fiets van mijn zoontje op blokken gezet, zodat de wielen vrij waren en hij zonder de weerstand kon leren trappen. Hielp iets, maar uiteindelijk maakte hij de trapbewegingen pas echt goed toen hij drie was.
Mijn zoon kan het ook nog niet,hij heeft ook zo'n tractor,hij gaat er alleen op zitten,volgens mij trapt het nog veel ste zwaar.Dan lijkt me een fietsje idd handiger.Meer dan voordoen kun je denk idd niet.
Uitleggen, en ik heb bij mijn zoontje de knietjes even aangedrukt zo van: hoppa, naar beneden met die voeten. Hij heeft trouwens thuis enige tijd volgehouden het niet te kunnen tot ik hem van de psz ging halen en hij op een driewieler voorbij kwam crossen. Hij was toen ook al 2,5.
Onze dochter had ook al een hele tijd een gewone fiets met zijwieltjes. Ze kon pas trappen toen ze ruim 3 was. En dit heeft ze geleerd doordat we de zijwieltjes op blokken hadden gezet, zodat het achterwiel van de grond kwam. Zo had ze minder weerstand en toen had ze het binnen een paar minuten door.
Dat kunnen ze zeker al leren. Onze zoon fietste met 2jr2mnd op zijn gewone fiets. En 4 mnd later zelfs zonder zijwieltjes. Ik liep met hem mee en bewoog zijn beentjes met de trappers mee.
Wat een goed idee om het achterwiel omhoog te zetten! Daar heb ik nou nog nooit aan gedacht! Dat is in ieder geval iets wat ik ga proberen! En indd die traptractor schiet al helemaal niet op. Binnen op de plavuizen vloer slippen de wielen steeds (en schiet hij door met de trappers dus snapt hij het helemaal niet) En buiten biedt die tractor teveel weerstand dus krijgt hij hem zowiezo niet vooruit. Ik heb wel gekeken naar een losse duwstang voor achterop zijn fiets. Denk dat is makkelijker met duwen (en zeker als mn dochter in de draagzak zit) maar of hij dan het trappen doorkrijgt.... Hij wil zo graag die tractor mee met boodschappen doen. Heb er elke dag "strijd" om met hem!
Dat wordt dan een bolderkar kopen en daar de tractor opzetten (sorry, ben beetje in een flauwe bui ) Lees even mee, volgens schoonmoeder moet zoon namelijk allang op de driewiler zelf kunnen fietsen die ze vorig jaar voor zn verjaardag hebben gegeven..... (En waarvan ik zeg datie daar wellicht nog wat te jong oor is om dat te snappen)
Gewoon af en toe proberen en kijken of het lukt, eerst de beentje meebewegen. Eva kon met 2,5 jaar heel goed op haar fiets met zijwieltjes fietsen, ze fietste echt kilometers met me mee (ik met de kinderwagen). Lisa wordt in maart 3 en snapt het nu net een beetje, maar ik moet haar nog vaak even aanduwen en we zijn nog niet verder gekomen dan hier achter de garage
Nou dat is de vraag of ze het zeker al kunnen leren. Ik zie heel duidelijk de verschillen tussen Eva en Lisa. Lisa was er eerder echt nog niet aan toe. Je kan niet alle kinderen over 1 kam scheren.
Mijn zoontje kon tot drie en half helemaal niet trappen op tractors en fietsen met zijwieltjes, en fietste met drie en half opeens zonder zijwieltjes alsof hij nooit anders gedaan had. Dochter begreep het wel al met twee en half. Beiden motorisch geen achterstand.