Op zoek naar een zaag, wie heeft er verstand van

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Binnenkort is mijn man jarig. Hij wil graag gereedschap. Nu heeft hij het al een poosje over een afkortzaag en een cirkelzaag. Ik vond deze aanbieding https://www.gamma.nl/assortiment/metabo-afkortzaag-ks-216-m/p/B521230?q=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2fcategories%3c%7bcatalog01_catgereedschap%7d%2fcategories%3c%7bcatalog01_catgereedschap_catgereedschap_elektrisch2dgereedschap%7d%2fcategories%3c%7bcatalog01_catgereedschap_catgereedschap_elektrisch2dgereedschap_catgereedschap_elektrisch2dgereedschap_zaagmachines2den2dtafels%7d%2ffh_item_type%3e%7bproduct%7d%26fh_view_size%3d10%26fh_start_index%3d0%26fh_lister_pos%3d0%26fh_refview%3dlister%26date_time%3d20160511T000000%26fh_modification%3d%26fh_sort%3d-%2524rankingcocktail_incl_promo_en_marge%26fh_secondid%3db_product_b021521230 maar heb geen idee of dit dan is wat hij zoekt, en of dit een goede is. Misschien is hier iemand met verstand van zagen, of heeft iemand een man die dat weet. :D En kun je met een decoupeerzaag ook een beetje hetzelfde maar dan minder handig? Want zo ontzettend veel doet hij er nou ook weer niet mee. Maar ik weet niet of dat ook voor hetzelfde werk is, maar dan zonder tafel.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je kan beter voor die van de praxis gaan. Die is nu ook in de aanbieding. Die heeft ook een laser. Die hebben wij net gekocht.

Een decoupeerzaag is heel wat anders. Met een afkortzaag kan je planken zoals vlonderplanken etc recht afkappen en ook in verstek zagen etc. Een decoupeerzaag is voor hoekjes, inkepingen etc. Je kan er ook.mee afkorten maar dat gaat dan uit de losse pols waardoor je niet altijd even recht gaat.

3. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Deze heeft ook een laser. Welke van de Praxis bedoel je? Die van 149,-? Ik zal even kijken.

Ja dat bedoelde ik inderdaad met die decoupeerzaag. Het kan wel maar is minder handig. Ik dacht in de praktijk gebruik je die misschien vaker.

4. McDsee

McDsee Niet meer actief

Als hij niet echt een klusser is kan je het wel bij een praxis of gamma halen, maar hier wordt alles bij Toolnation gehaald en dan alleen van Makita (DeWalt is ook goed, maar daar passen de accus van Makita niet op en dan moet je die weer dubbel aanschaffen) Mekabo komt er hier niet in. De 2 zagen die je noemt zijn wel voor andere doelen dus is hij echt van plan iets groots te gaan doen heb je ze beide nodig.

5. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Hij maakt wat meubels, een hondenhok, een schutting en rabatdelen vervangen op ons huis. Daarna weet is het nog soms een klusje. Maar die jij noemt doen wel meer pijn in de portemonnee :) Mijn vader heeft het spul ook wel (van Festool?) Dus vind het dan ook weer zonde om echt duur spul te kopen. Mekabo is dus prut? Weet je een beter budget alternatief?

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook een Makita (mijn man klust graag in de schuur met steigerhout) maar dan zit je wel aan een factor 3 of 4 van die prijs. Voor af en toe gebruik lijkt mij zo'n zaag prima. Maar goed ik heb er ook geen verstand van :).

7. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Wij hebben die metabo ook in de schuur staan en word dagelijks gebruikt voor serieuze klussen in huis (grote verbouwing) en doet het al meer dan 2 jaar prima.. Dus voor een klusje hier of daar vind ik die van metabo prima.

8. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Wij hebben alles van black & decker. Makita zijn we gewend van mijn schoonvader.

Ik weet niet waar je woont maar in het outlet in Roermond, heb je een black & decker shop. Het is waard om te gaan en even samen uitpluizen wat die wilt 😉

9. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Mijn man heeft ook veel Bosch en is daar erg happy mee. Hij is best wel fanatiek klusser, iedere ruimte hier in huis is al aangepakt. Met zijn vorige verjaardag heb ik hem een reciprozaag van Bosch gegeven en die werd dankbaar in ontvangst genomen. Ik wil hem wel vragen of 'ie naar jouw link met die afkortzaag kijkt. Maar om eerlijk te zijn is het wel zo'n soort zaag (en merk) als ik voor hem zou kopen, ik denk dat je met die Bosch wel goed zit.

10. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

11. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

#12 Spikkeltje, 12 mei 2016
    Laatst bewerkt: 12 mei 2016
    Mijn man heeft even gekeken en die vindt het een goede zaag hoor!

12. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Ooh super thanks! Dan ga ik voor de Bosch. Is ook wel zijn favoriete merk, dus dat zit vast wel goed! Bedankt voor het kijken!

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier een kap en verstekzaag van Einhell. Mijn vriend heeft 'm al jaren en er al veel mee geklust. Zelfs ik kan 't ding bedienen. :D Van dat merk hebben ze ook afkortzagen.

Deel Deze Pagina