Ideeën winterbarbeque

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 2 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    We hebben besloten, we houden op kerstavond een winterbarbeque, er komen nog 2 volwassenen op visite.

    We hebben een overkapping aan het huis waar we gaan zitten. We zorgen uiteraard voor warmte, ik heb al wat ideeën over eten/hapjes, maar ben benieuwd wat voor jullie onmisbaar zou zijn op zo'n winterbbq.
    Mag op alle gebieden zijn: sfeer, aankleding, eten etc.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Wij gaan het dit jaar ook doen.
    Ik dacht sowieso aan
    Marshmallows voor de kinderen als toetje
    Apple crumble vd bbq als toetje
    Gluhwein erbij
    Allemaal lekkere dikke trui aan. fleecekleden overal neerleggen.
    veel lichtjes / kaarsjes in glazen potjes
    Uiteraard kerstboom buiten
     
    tuc vindt dit leuk.
  3. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Beenham zijn heerlijke winterse recepten voor. Daarnaast dingetjes die sneller klaar zijn. En zorg voor genoeg kooltjes! Het kost in de winter meer moeite je barbecue op temperatuur te houden. voor de kinderen lekker chocolademelk met slagroom erbij. Dekentjes voor de kou. Als je de mogelijkheid hebt is het ook fijn de bbq dicht bij de overkapping te plaatsen. Er komt namelijk heerlijk warmte vanaf. Zorg dat je uit de wind zit want je kan nog zoveel terrasverwarmers aanzetten. Als er wind langs je benen waait heb je het altijd koud.
     
    tuc vindt dit leuk.
  4. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.293
    4.160
    113
    Ik kan alleen maar denken waarom zou je vrijwillig in de kou buiten gaan zitten :roflmao:
     
    Lies1611, Baileyy en Ysabella vinden dit leuk.
  5. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.837
    1.679
    113
    Vrouw
    Stoofperen
    Gluhwein
    Dekentjes
    Marshmellows en chocolademelk
    Pepersaus
    Kastanjechampignons
    Biefstuk of ander goed vlees (iig niet de standaard drumsticks, hamburgers, enz)
    Kerstlichtjes
     
    GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  6. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.385
    8.497
    113
    Ik weet niet of je ruimte hebt voor een partytent zodat mensen ook echt afgeschermd van de wind kunnen zitten. Als er een straffe wind staat kan het onder een overkapping, ondanks verwarming, vreselijk koud zijn.
     
    tuc vindt dit leuk.
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.897
    13.070
    113
    Vrouw
    Vuurkorven of Zweedse fakkels, staat gezellig en geeft een hoop warmte af.

    Daarnaast zou ik wat winterse dingen zoals hertenbiefstuk en wild zwijn qua vlees doen. Een hele kalkoen lijkt mij namelijk wat lang duren. Eventueel snert als voorgerecht? Pompoen in een bakje op de bbq, geroosterd kastanjes etc.
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.660
    13.184
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Gluhwein en/of warme choco (evt. met een scheutje rum, om op te warmen) mag wat mij betreft niet ontbreken.

    Qua gerechten voor op de BBQ hoeft dat in de winter wat mij betreft niet anders te zijn in de zomer, maar waar ik aan denk is:
    -gepofte aardappel met een zelgemaakt sausje
    - gamba's
    - zalm
    - saucijzen
    - burgers
    - evt. sate (vind ik zelf niet lekker)

    Verder vind ik paprika's, champignons en tomaat heel erg lekker als dat geroosterd is.
    Dat zou je vooraf in kleine blokjes kunnen snijden en dan net als met de aardappel in een stuk zilverfolie kunnen laten poffen/roosteren.

    Als toetje misschien warme ananas van de BBQ met wat verse munt en zelfgemaakte hangop erover.
    Of vooraf wat suiker erop doen, dan karameliseert dat.

    Edit: de marshmellows, stoofperen en pompoen die door anderen zijn geopperd vind ik goede, winterse aanvullingen :thumup:
     
    tuc vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.203
    15.704
    113
    Vrouw
    Waar ik aan denk.
    Glühwein.
    Chocomelk met slagroom
    Popcorn pan
    Marshmallow
    Erwtensoep
    Appelstrudel
    Worstjes grillen
    Jenever
    Vuurkorf.
    Dekentjes
    Veel lampjes.
    Fakkels en kaarsen.
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.660
    13.184
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oeee en apfelstrudel teken ik ook voor! :D

    Wat me verder nog te binnen schoot: gepofte kastanjes!
    Maar moet je wel een tamme kastanjeboom weten te vinden ;)
    Geen idee eigenlijk of die nu nog van de bomen vallen. Paar weken terug hadden wij ze nog in ieder geval (en op kerstmarkten in Duitsland kan je ze ieder jaar kopen, dus gok dat die ook nog redelijk vlak voor kerst gehaald worden).
     
  11. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.570
    2.427
    113
    Omdat de bbq binnen zetten niet zo'n goed plan is :roflmao::roflmao:
     
    TotalBella, Zomerrr, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wij doen regelmatig een winterse bbq, maar we eten het dan gewoon binnen op hoor! :roflmao:

    Hier op het menu;
    Kastanjes
    Spareribs (marinade; droge witte wijn, heel veel knoflook, grof zeezout, peper, laurierbladeren. Paar uur in laten trekken)
    Zure kipfilet (marinade; citroensap, knoflook, zout, peper, paprikapoeder)

    En ik wil voor het eerst Smores gaan maken, ga nog even op zoek naar een lekkere versie ;)
     
  13. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Wij hebben vorig jaar Kerstavond een winter BBQ gedaan, maar wel binnen gegegen. We hadden een prachtig stuk Bavette erop gelegd en dat was heel lekker. Verder de tuin aangekleed met een nep kerstboom met lichtjes, nepsneeuw op de kerstboom/eronder, tuinfakkels (van die aardewerken “schalen” met kaars erin) en een sneeuwvlok projector (heel fout maar zooooo leuk, geeft dus echt sfeer). Denk aan een Kerst fair en dan kom je een heel eind.
    Veel plezier alvast!
     
  14. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.597
    1.416
    113
    Wij bbq-en altijd het jaar rond. In de winter gaan we vaker voor grotere stukken. Liggen er langer op maar een goede bbq is daarbij wel een must. In de winter maakt het namelijk echt uit om je temperatuur constant te houden. En verder altijd populair bij ons. De stoofpotten uit de dutchoven die hangen we met een driepoot gewoon boven direct vuur. Zalmzijdes die we naast het vuur laten roken/garen.

    Rond een kampvuur is het prima vertoefen in de winter. Als we alleen de bbq gebruiken eten we het binnen op.
     
  15. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Misschien ook leuk om te zorgen dat je leuke (kerst?) muziekjes kan afspelen?
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina