Ideeën woonkamer indeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Louloute, 8 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louloute

Louloute Niet meer actief

Bekijk bijlage 597024 Ik heb jullie ideeën en inspiratie nodig voor onze woonkamer.
    Wij hebben onlangs een (nieuwbouw)huis gekocht.
    Je komt gelijk de woonkamer binnen, er is geen entree/hal. Deze ruimte missen we wel heel erg, met name waar we onze jassen etc kwijt moeten.
    We denken dus om er een te creëren alleen hebben we veel twijfels over de waar/hoe. Een muur laten maken, een glazen wand of misschien nog iets anders.
    Als jullie ideeën/leuke voorbeelden hebben ben ik heel dankbaar!
    Mag ook over de hele indeling van de woonkamer (eettafel, tv, bank). :)

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    #2 Valerie, 8 nov 2018
    Laatst bewerkt: 8 nov 2018
    Kun je misschien onder de trap of in de garage (bijv. tegen de wc-muur) een garderobekast maken? Of een mooie garderobekast in de woonkamer zetten, vlakbij de voordeur?

3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Is het mogelijk om een kapstok onder de trap te maken en daar ook een schoenenkast te maken?

4. Louloute

Louloute Niet meer actief

Je komt via de rechtere ingang naar binnen (met het zwarte sterretje).
    Onder de trap komt er sowieso een kast te staan maar dat lijkt dan zo ver van de ingang vandaan. :D

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    En direct naast de meterkast?

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Maar de trap is toch juist direct bij de ingang? Of zie ik het nu verkeerd??

7. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hoe is decgaragedeur? Zou daar deur inmaken als die er nog niet in zit en dit dan doorgaans als deur gebruiken. Dan in de garage opberg mogelijkheden genoeg

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Bij het sterretje is de voordeur? Dan zou ik zorgen dat ik via de garage kan en daar ook een goeie kapstok en schoenenkast neerzetten.

Wat is een cellier?

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Het kost wat ruimte, maar je zou bv een wandje kunnen zetten waar nu de lijn staat met 5,84 erbij (of net iets lager, ter hoogte van de trapopgang), met een (schuif)deur schuin/links tegenover de voordeur. Zo heb je een halletje met bergruimte (of evt inbouwkast) onder de trap, ruimte voor een kapstok naast de meterkast en kun je ook de toegang naar de trap afschermen met een deur. Lijkt me ihkv de stookkosten ook fijn.. Ik zou dan wel goed kijken naar de lichtinval, dus ramen in de voordeur en/of tussendeur of evt doorkijkje/raam in de wand.

Je hebt dan ook extra wandruimte in de woonkamer, wat qua indeling verder makkelijk kan zijn, bv ruimte om kast of tv meubel voor de trap langs te zetten

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dit dacht ik dus ook ;). Dan kan je meteen onder de trap je jassen ophangen en schoenen opbergen.
    Als de ingang wel links is (entrée), dan zou in in de cellier (voorraadkast) iets maken denk ik.

11. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Direct rechts naast waar je binnenkomt dan? En de trap vind ik niet ver lijken van de ingang. Heb je ook foto's? Volgens mij vind ik dat makkelijker bedenken dan een plattegrond.

12. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ik zou gewoon de kapstok en schoenenrek in de garage maken, of je daar nou binnenkomt of niet. Dan heb je dat niet in je woonkamer, want dat ziet er toch altijd een beetje rommelig uit. En ja, misschien wat verder lopen, maar is dat echt erg?

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Bij ons is dat open en gaat idd hoop warmte verloren
    Maar de lage kant zit toch bij de deur? Dan kan je daar niet gelijk links van ds deur een kast onder de trap maken maar moet je eerst de trap voorbij lopen

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat klopt wel denk ik, moet je eerst de hoek om, maar dat is geen grote afstand ofzo ;)

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Maar wel vervelender bij nat weer/zandschoenen omdat je toch paar meter moet overbruggen. In de garage is dat vaak minder vervelend

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat is waar. Dan is sowieso via de garage binnenkomen fijner, als het een elektrische deur is dan, dat is weer een stuk makkelijker dan handmatig :). Of een loopdeur in de garagedeur.
    Alleen voor bezoek doe je dat niet zo snel denk ik (behalve dan misschien als er een loopdeur in zit)

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Dan zou ik idd een loopdeur erin willen. Hier komt bijna niemand door de voordeur.

Toch nog lastig

18. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ow dat zou ik echt helemaal niks vinden, direct in de woonkamer binnen komen.
    Ik zou dus zeker een hal creeeren. Ook qua stookkosten etc

19. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Dus de voordeur zit rechts en aan de linkerkant heb je een voorraadkast en de wc die uitkomt in je woonkamer?

Dan zou ik zeker een uur plaatsen van naast de voordeur met een hoekje om
    zodat hij uitkomt op het muurtje van de keuken.
    En voor de warmte maar ik zou ook nooit een wc willen hebben met de deur in de woonkamer. Niet fijn voor geluiden en geurtjes... ( zeker niet als je visite hebt)

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Een loopdeur in de garage, en daar een hoek maken voor jassen en schoenen.
    Wij hebben aan de achterkant van het huis een bijkeuken, en aan de voorkant de voordeur. Er komt hier echt zelden iemand aan de voordeur. Alleen de postbode, en toevallig pas mensen die voor het eerst op visite kwamen, maar na een eerste keer komt eigenlijk altijd iedereen achterom door de bijkeuken.
    Het lijkt mij zo zonde om van alles te gaan bouwen in je woonkamer, terwijl je die ruimte vast liever houdt als woonkamer. En die deur veel gebruiken lijkt me ook niet zo handig in de winter, omdat er dan steeds een koude windvlaag binnenkomt.

Deel Deze Pagina