ideeën zeskamp spellen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door giebel, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Dag,

Wij willen over anderhalve week, alsnog het feestje van mijn 8 jarige dochter vieren.
    Ze was in maart jarig, op de eerste dag van de lockdown. Alles was gepland maar helaas.

Nu kunnen we niet gaan bowlen zoals de bedoeling was. Maar we willen het feestje toch graag alsnog
    geven, cadeautjes waren al gekocht en ik gun het haar gewoon.

Nu moet het thuis, kinderen laten brengen en ophalen zodat je ze niet bij elkaar in de auto hoeft te doen.
    Gelukkig hebben wij best een flinke tuin vol speeltoestellen, maar ook met ruimte (gras).

Nu had ik bedacht dat het leuk zou zijn om een zeskamp (of achtkamp, omdat ze 8 is geworden ;) ) te doen.

(Alle) spellen huren loopt enorm op in de kosten. Dit is wat we tot nog toe bedacht hebben:

* loopski's (wil mijn man zelf maken)
    * vliegend tapijt (ook zelf maken)
    * krattenrace, 4 kinderen in een team, 5 bierkratten op de kop. Allemaal op 1 staan, de achterste doorgeven naar voren, daar weer neerzetten, 1 verder stappen enz enz.
    * iets met water doorgeven, van de ene emmer zsm naar de andere emmer, wie hem het eerste vol heeft.
    * tussen elk teamlid een bal en dan gaan lopen, bal tussen in klemmend en dan precies gelijk lopen zonder dat de bal valt.

Hebben jullie nog leuke ideeën? Ik vind zelf dingen als blikgooien, zaklopen, spijkerpoepen meer voor jongere kinderen. Een funslang is ook leuk, maar lastig zelf te maken denk ik.

Het zou mooi zijn als het spel te doen is met materiaal wat je sowieso hebt. Of zelf kan maken (mijn man is heel handig).

Ik vroeg me af of het leuk was om een megabal te huren. Ik denk dat ze daar dan sowieso wel lang zoet mee zijn. Mijn man vroeg zich af of er niet te snel ongelukken mee gebeuren aangezien het best hoog is. Iemand ervaring? mega-bal.jpg

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Zo’n bal zou mij inderdaad doodeng lijken, ik zie de gekneusde polsjes en hoofdwonden al voor me. :oops: Maar goed, ik zie misschien wel snel gevaar...

Op Pinterest vind je super veel leuke ideeën. Bv.

Bijgevoegde bestanden:

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    En als je echt zin hebt in knutselen ed (lijkt me niet alleen voor mensen op leeftijd leuk ;)):

Bijgevoegde bestanden:

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Poeheee, altijd veel van die dingen georganiseerd in mijn tienerjaren en begin 20-er, maar het was allemaal ver weggezakt hoor....

Estafettespel met verkleedkleren (biijv met muts, sjaal en grote bloes en broek ofzo). Sprintje trekken, de kleding aantrekken, terugrennen, kleding uitdoen en bij de volgende aandoen, heen en weer rennen, en zo verder.

Sponzenspel. Volle emmer bij de start, spons indopen, meenemen naar lege emmer op bepaalde afstand, spons uitknijpen, terugrennen.... routine herhalen totdat iedereen bijv drie keer aan de beurt is geweest. Kijken wie het meeste water in de "lege emmer" heeft gekregen.

5. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Dankjewel. Leuke ideeën! Wij jaren geleden zeskamp georganiseerd en ik kon op 1 spel niet komen. Maar dat was geblinddoekt v iemand een sneeuwpop maken. Door jouw eht stafette met kleding kom ik erop (als ik naar foto's had gezocht had in het kunnen zien) maar deze gaan we zeker doen. Met gekke verkleedkleding ofzo. Leuk idee! Bedankt !

Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Allemaal op de grond liggen benen gespreid. En dan de een met zijn hoofd tussen de benen van de ander. Dan een bal overgeven met de voeten.

Dus als je geen bal hebt liggen je benen naast het hoofd van de ander. Als je de bal pakt strek je je benen om bij de ander de bal uit de benen te pakken.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    is kubb spelen een optie?

Deel Deze Pagina