mamafiets valt makkelijk om

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door milou, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou

milou Niet meer actief

ik heb sinds kort een batavus mambo mamafiets. ik dacht dat dit de ideale fiets was bij meer kinderen. nu ben ik al tegen een aantal onpraktische dingen aangelopen.

fiets was fijn, totdat ik ipv het voorzitje een achterzitje monteerde. ten eerste moest mijn grote fietstas er af, want die paste niet meer. nu heb ik veel kleinere tassen gekocht met bagagedrager-verlenger. ja, je wilt toch boodschappen doen met de kids?
    de fiets is achter nu zo zwaar, dat wanneer ik boodschappen in de tassen laat zitten en nog even verder ga winkelen, bij een klein zuchtje wind, de fiets omvalt. dit is me nu al 2 keer gebeurd en gelukkig stond merlijn er niet naast.

mijn conclusie is: fiets met alleen voorzitje, super! maar met achterzitje is de fiets in geparkeerde stand echt niet handig en eigenlijk gevaarlijk omdat hij zo snel om kan vallen.

wat is jullie ervaring met mamafietsen??

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Helaas geen ervaringen mee kunnen opdoen want de fabrikanten hebben besloten dat mama's geen meetraphulp nodig hebben en dus worden er geen mamafietsen met meetraphulp gemaakt. :evil:

Dus hier een gewone fiets (met meetraphulp) maar zonder fietstassen want inderdaad dit past niet met een kinderzitje achterop en zo te horen hoef ik ze ook niet aan te schaffen want volgens mij wordt je dan topzwaar van achteren.

Hier worden de dagelijkse boodschappen dus lopend gedaan (gelukkig is de winkel dichtbij) en de rest 1 keer per week met de auto.

Groetjes Anita

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb een Gazelle Bloom. Superfiets, alleen een pokkestandaard :evil: Zelfs als de zitjes en mijn fietstassen leeg zijn, valt hij bij het minste of geringste om. Verder wel een goede lange baggagedrager, waar ruime fietstassen aanhangen...

Voor het parkeren van mijn fiets ben ik nu altijd op zoek naar een geschikt object om hem tegenaan te zetten of hij moet in een fietsenstandaard, waar ik dan ook weer niet echt gelukkig mee ben ivm de velgen...Standaard is iig niet veilig te gebruiken. Ik had Gazelle al gemail om iig mijn ongenoegen te uiten. Ik moest het maar oplossen met mijn dealer..

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik heb een gewone fiets, maar nu ik het achterzitje erop heb, heb ik een mand aan het stuur. in de eerste plaats omdat er niks meer in de tassen kan omdat het zitje ervoor zit, en in de tweede plaats omdat de fietsenmaker zei dat er dan teveel gewicht op het achterwiel komt. er zit nu een rekje aan het stuur waar een hengselmand aan kan. (rekje is ivm kabels van rem en versnelling) vrijdag gaat de fietsenmaker er nog een veer opzetten zodat mijn stuur niet omklapt. ik heb nog gevraagd of een dubbele standaard beter was ivm stabiliteit als je je kind op de fiets zet, maar volgens hem is een enkele beter, wamt voor zon dubbele moet je een vlakke ondergrond hebben, en hier is dat heel schaars...... ik ben erg blij met mijn mand, daar kan net zoveel in als in een appie heijn mandje, ruim voldoende voor de dagelijkse boodschappen dus.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb een sparta amazone maar nog nooit last gehad van omvallen ofzo.
    heb nog geen zitje achterop gemonteerd maar voorzie eigenlijk geen problemen

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Hier ook een sparta, hij is nog niet omgevallen maar merk wel dat hij minder stabiel staat nu het achterzitje erop zit en dat hij loodzwaar is als Stijn achterop zit en mijn fietstassen vol zitten met boodschappen..

Deel Deze Pagina