discussie met man over wat beste schoentjes zijn: Shoesme of Scapino

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by hanna76, Aug 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Mijn man en ik hebben een discussie over wat de beste eerste loopschoentjes voor ons zoontje zouden zijn.
    Ik denk dat de dure Shoesme-schoentjes o.i.d. goed voor hem zouden zijn. Mijn man vindt dat je ook wel goedkopere goede schoentjes bij de Scapino kunt halen.

Wat vinden jullie en waarom?

Groetjes,
    Hanna

2. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik koop altijd dure schoentjes voor onze kids, omdat ze maar 1 paar voetjes hebben en deze schoenen zijn stevigere betere pasvorm etc. vind ik
    de prijzen verschillen goedkoopsten waren 55 euro duurste 75/80 euro
    ik vind goeie schoenen erg belangrijk voor die kleine voetjes, tussen door (gemiddeld 1xper 3 maand laat ik zijn voetjes opmeten en soms moeten er dan weer nieuwe schoenen komen

3. arve

arve Actief lid

Jul 5, 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland

Idem :)

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Goedkopere schoenenzaken hebben best wel goede schoentjes zoals dr. Visser. Alleen hebben de verkopers vaak geen goede kennis van voetjes en maten.

Ik zou zeker de eerste keer naar een goede en duurdere schoenenzaak gaan, zodat de voetjes goed opgemeten kunnen worden. Schoenen zijn daar duurder, maar mijn ervaring is dat een kind vaak ook langer met die schoenen doet. Niet alleen wat betreft de kwaliteit, maar ook doordat het goed opgemeten is en ze een maat uitzoeken waar je nog eventjes mee toe kan. De schoentjes van onze meid kosten meestal tussen de €50 en €80,-.

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    50/50...bij Scapino hebben ze ook merken als Dr.Visser, wat volgens mij ook een heel goed merk is voor kinderschoentjes.

Maar goed, ik heb ook gewoon geen budget om meer dan 50 euro aan een paar schoenen uit te geven. ;)

6. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Onze reactie was een beetje tegelijk.:p
    Maar hier ben ik het ook zeker mee eens, goed opmeten is wel belangrijk!
    Alhoewel de maten van verschillende merken ook weer kunnen verschillen, dus da's dan soms weer een beetje krom. ;)

7. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

May 18, 2007
    575
    1
    18
    Female
    Gelderland
    Schoenen van scapino zijn net zo goed hoor. Helemaal als je de dr Visser schoenen neemt. Duurdere schoenen gaan misschien wat langer mee, maar die kleintjes slijt je toch niet in die paar maanden tot een half jaar dat ze erop lopen.

8. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

May 18, 2007
    575
    1
    18
    Female
    Gelderland
    oh haha, dat is wel erg dubbelop allemaal :D

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Ja blijkbaar een paar Dr. Visser fans hier. :D

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Denk dat de truuk voornamelijk ligt in het goed op laten meten van de voetjes.

Mijn schoonouders waren met Kylian op stap en hij mocht schoenen uitzoeken.
    Bij scapino de voeten laten meten en meneer had maat 28 dus leuke laarsjes maat 28 gekocht voor hem.

Maar ik vond ze zo groot het klopte voor mijn gevoel gewoon niet, dus ik met hem naar een andere schoenenwinkel (met electronische meetplaat) en ja hoor meneer had dus maat 26 (wat veel beter bij kwam want hij had op dat moment maat 25 aan en dat zat niet meer lekker zei hij).

De schoenen van opa en oma staan netjes in de kast, hij heeft nu maat 27 dus we hebben de hoop dat hij ze dit winter misschien aan kan, zou leuk zijn want ze staan al een jaar te wachten.

Groetje sanita

11. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Ik denk dat er misschien ook wel goede schoenen bij de scapino te koop zijn maar het valt en staat toch vaak ook wel met het meten. En dat gebeurt in de duurdere schoenenwinkels toch beter. En om nu alleen de eerste keer goed te laten meten? De voetjes groeien toch door en moeten ze elke keer goed opgemeten worden.... Dus hier eigenlijk alleen maar duurdere schoenen. Ik heb zelf veel te kleine schoenen aan gehad en daar zie ik elke dag de gevolgen van!

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dure schoenenzaken met uitverkoop!

vorige week voor mila een paar schoenen gekocht, 70 % korting, en daaroverheen nog eens 20%.

12 euro en mevrouw heeft goede schoenen :D

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    scapino, van haren en schoenenreus hebben tegenwoordig prima schoenen voor de kleintjes. merken zoals dr visser, elefante etc. leer, goede kwaliteit en prijsklasse zo rond de 35 euro.

ik ga echt geen 80 euro neertellen voor schoenen waar ze zo weer uitgegroeit zijn. vind de goedkope ook maar rotzooi en is weer niet goed voor de voetjes maar dr visser en elefante vind ik een prima schoen voor mijn kids. je hebt toch wel minimaal 4 paar schoenen nodig per jaar en de neuzen liggen er bij allemaal net zo snel vanaf. mijn dochter elke winter een paar lelli kelly en moet zeggen dat zij wel erg zuinig is met der schoentjes en doet er nu ook wat langer mee

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,772
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Zoals gezegd: goed meten is belangrijk. En daarna: PASSEN. Je kind moet dus mee als je schoenen gaat kopen. De ene maat 21 is de andere niet. Dus de schoentjes aandoen en dan voelen of ze goed aansluiten maar niet knellen.
    Verder moeten de eerste paar schoentjes juist niet te stevig zijn! Ze moeten soepel zijn, omdat de loopbeweging en het voetje dan beter worden ontwikkeld.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik haal altijd goedkope, die helemaal van leer zijn.
    Ik heb zelf altijd hele dure schoenen gehad toen ik klein was, en toen ik 4 was had ik luie voeten. Moest ik 2 jaar op klompen lopen.... dus mijn dochter krijgt niet van die overdreven goede schoenen, de voeten moeten zelf ook nog wat doen!

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik koop altijd 1 paar dure schoentje en een paar dr. vissers. Dr. Vissers zweet ze wel meer in. Zijn dan wel gedeeltelijk van leer maar lang niet helemaal. Verder altijd op letten op een goede binnenzool.

Nu valt het nog mee met de prijzen voor je kleine babyvoetjes. Wacht maar als ze over maat 26 gaan, dan zit je al snel over de 100 euro en kijk je ook wat vaker naar Dr. Vissers ;).

Charlie

17. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Wij halen ook altijd duurdere schoenen maar altijd in de uitverkoop en we hebben altijd 2 paar schoenen zodat ze ook een keertje goed kunnen luchten.

Groetjes Anita

18. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Bij zaken als Scapina krijg je absoluut geen goede schoenen. Ze zijn namelijk niet eens in breedtemaat te krijgen. Elefanten etc. is echte bagger, meestal veel te smal.
    Investeer beter in een paar goede schoenen van een schoenenspeciaalzaak zoals van Piedro, Track Style, Twins etc.

19. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Ik heb voor zoontje dokter Visser schoenen en die zitten goed... Ze blijven ook erg mooi (heb ze wel goed ingespoten een paar keer).
    Ze kostten rond de €30,- Schoentjes die hij hiervoor had kostten E75. Kan niet zeggen welke beter zijn....

20. Ik wil me vooral de eerste jaren gewoon goed laten adviseren en goed laten meten.
    Ik was in april bij een echte goede kinderschoenenzaak, z'n voeten werden gemeten en meneer had maatje 25, mocht schoenen maatje 26 kopen omdat ie met 25 waarschijnlijk niet al te lang zou doen. Super service daar, had echt een goede indruk van de winkel.

En een paar weken geleden (3 maanden na het meten dus) had ik het idee dat ie misschien wel bijna aan een groter maatje toe was, en wilde dat even laten checken.
    Hup, ik een willekeurige schoenenzaak in, laten meten...
    en er werd me vrolijk verteld dat meneer maatje 24 heeft nu.
    Dus in 3 maanden tijd zijn zijn voetjes 1-2 maten gekrompen??? Ja, doeiiiii! Zijn vorige schoenen waren maatje 24, die zou hij dan volgens deze winkel gewoon nog moeten passen? Echt niet hoor!
    Volgende keer ga ik weer terug naar de winkel waar ik 3 maanden geleden was. De schoenen zijn er misschien wel wat duurder, maar (terwijl ik verder helemaal niet veel geld uitgeef, net zo lief kleertjes koop voor hem bij wibra/zeeman/hans textiel enzo) ik investeer toch graag in een goede houding en goed leren lopen van m'n kind.

Share This Page