Ik heb voor mijn huid eindelijk iets gekregen waar ik tegen kan. Van de Dermatoloog bij de laatste keer dat ik daar was. De creme had ik 1 keer meegekregen en 1 keer van de apotheek weer gekocht. Dus ze weten welke ik precies heb. Vandaag moest ik weer voor nieuwe dus ik ga naar mijn apotheek. Daar zeiden ze dat ze deze niet meer hadden maar wel van een ander merk. Precies hetzelfde zei ze. Ik heb echt wel 3 keer gevraagd of de samestelling percies hetzelfde is en er geen andere stoffen inzitten aangezien mijn huid echt heel erg gevoelig is. Nee was echt hetzelfde. Thuis ga ik het bekijken. De samenstelling is echt anders en het is voor een normale huid in plaats van mijn huid. Er zitten veel andere stoffen bij. Ik kan het terugbrengen ( ik heb gebeld) maar er werd zo luchtig over gedaan. Ik vind het namelijk best wel kwalijk. Ik ga er vanuit dat ze weten wat ze geven en na 3 keer vragen of het echt klopt moet je toch een professional kunnen vertrouwen. Niet dus. Natuurlijk is het niet een medicijn van levensbelang. Maar als ik iets anders smeer kan ik er erg ziek van worden. Door geur of sommige stoffen krijg ik heftige uitslag, hoofdpijnen, extreme vermoeidheid en misselijkheid ( sowieso ben ik allergisch voor parfum) Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Klacht indienen? Of is dit iets wat vaker voorkomt? Iemand advies?
Is het een geneesmiddel of een ander huidproduct? Als je overgevoeligheden bekend zijn bij de apotheek, dan zouden ze daarvan een melding moeten krijgen bij het uitgeven. Maar anders moeten ze het wel controleren als je het zegt. In dit geval zou ik naar de apotheek teruggaan en je klacht bespreken met de apotheker (niet met de assistente). Als het een bevredigend gesprek is, dan kun je het erbij laten. Anders kun je hier kijken wat je vervolgens kunt doen: Klachtenwijzer | Klacht over zorg of jeugdhulp? Het Landelijk Meldpunt Zorg | Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (igj.nl)
Ik heb kort een gesprek gehad en wat ze mij konden vertellen is erg weinig. Ze hebben een ander merk met andere hulpstoffen maar het moet hetzelfde zijn. Dus het is niet hun schuld. Ik kan niet tegen bepaalde hulpstoffen maar dan heb ik dus blijkbaar gewoon dikke pech. Ik kan donderdag bij de verpleegkundige van de dermatoloog terecht. Daar ga ik het voorleggen. Ik denk inderdaad dat ik dus gewoon dike pech heb en ben overgeleverd aan wat welk merk erin doet en of ze leverbaar zijn. Nu zijn er mensen met medicijnen die slecht tot niet leverbaar zijn waar ze echt heel erg afhankelijk van zijn dus ik moet ook niet teveel mezelf zielig vinden. Nu maar hopen dat ik af en toe de creme kan bestellen waar ik wel tegen kan.
Ja, het kan zin dat de werkzame stof en indicatie hetzelfde zijn, maar de rest van de componenten zijn in sommige gevallen net zo belangrijk. Dan moet een apotheker niet doen alsof het hetzelfde is, want dat is het niet. Vermoedelijk is het voor de meeste patienten wel een volwaardig alternatief, maar voor een enkeling dus niet. En dat is juist het vak van de apotheker om daar alert op te zijn.
Als je echt niet tegen de hulpstoffen kan en alleen maar baat hebt bij het originele recept zou de dermatoloog "medische noodzaak" op het recept kunnen schrijven. Dan krijg je het wel vergoed. Maar dan moet je wel eerst de andere hebben geprobeerd en daar moet dan uit gebleken zijn dat je er niet tegen kunt. Je krijgt ip altijd eerst de goedkoopste variant.
Nee dus dat is ook gewoon mijn eigen schuld denk ik dan. Maar het uitzoeken waar ik niet tegen kan is bijna niet te doen. Daar zijn geen testen voor. Waar ik wel tegen kan weet ik dus met deze creme wel. Ik ben echt benieuwd of de dermatoloog ( verpleegundige) iets voor me kan doen.
Ja klopt. Zoveel zit er niet in. Maar of de grondstoffen er zijn of voldoende zijn is maar de vraag. Online is het ook overal uitverkocht. Dat zegt denk ik wel iets over het product helaas. Moeilijk te krijgen.
Ja precies. Dit dacht ik dus ook. Ze kunnen er toch niet zo vanuit gaan dat ik er tegen kan. Ik heb het zelfs nog een paar keer extra gezegd. Is het echt hetzelfde want ik kan mogelijk niet tegen een andere stof. Dan zegt ze dus ja is hetzelfde...maar dat is dus niet zo voor mij. Kromme gang van zaken.
Misschien kun je je zorgverzekeraar hierover vragen hoe je aan het juiste middel kan komen. Helaas hebben de zorgverzekeraars hier veel over te zeggen en maken zij afspraken met de apothekers over de uitgifte van medicijnen en is het helaas ook nog zo dat er veel tekorten zijn aan medicijnen zelf of de grondstoffen.
Herkenbaar dit, ik kan niet tegen formaldehyde. Ik word daar misselijk van, migraine, helemaal wazig en uiteindelijk ook benauwd en als kind zelfs dingen gezien die er niet waren. Maar toch blijven artsen nog steeds zeggen dat formaldehyde alleen een contactallergie is Probeer dan maar eens uit te leggen dat je tegen heel veel dingen niet kan omdat dit erin zit. Waaronder idd parfum bijvoorbeeld.
Het lijkt mij niet dat een zorgverzekeraar hier iets mee kan, zeker niet als het iets is wat je zo kan kopen. Ben nu wel benieuwd om welk product het gaat. Ik ben apothekersassistente en het is echt dramatisch wat er allemaal niet leverbaar is. Wij hebben een heel klein assortiment (is geen normale apotheek) en nog is het dramatisch. Een ander merk wilt zeker niet zeggen dat de samenstelling hetzelfde is, dus dat vind ik wel slecht van je apotheek. Zou het zeker terug brengen en vragen of de juiste besteld kan worden. Dat is zo online te zien bij de leverancier.
Ja heftig. Ik herken dat ook. Echt ziek worden van een bepaalde stof. Migraine, duf Artsen weten helaas ook niet alles. Dermatologen die ik heb gehad komen daar gelukkig wel vooruit en zeggen dat het bijna onmogelijk is om alles waar je niet tegen kan te testen. Ja zelf afstrepen. Ik heb in elk geval zonnebloemolie en palmolie kunnen afstrepen.
Het gaat om deze creme. Ik weet alleen niet welke andere ik had gekregen. Maar daar zaten dus heel veel andere stoffen bij.
https://www.drogist.nl/fagron-vaseline-carbomeercreme-100gr.htm?channable=004ab6696400313532343138ce&gclid=Cj0KCQiAgaGgBhC8ARIsAAAyLfE5o6TZ6hdktZVqCv7dhCxVjtee3OVbdv2SIIWtJnHx2wVZ_lTwRcoaArlOEALw_wcB Hier kun je er twee krijgen.