idee groot dessert 20 tot 40 pers.?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama suus, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai hai

    heeft iemand een idee voor een leuk makkelijk en groot dessert.
    met groot bedoel ik dus de hoeveelheid personen hihi;)
    het liefste een dag van tevoren klaar te maken en geen ijs oid. want dit is lastig het komt in buffetvorm op tafel te staan zaterdag en het zou hier dan lekker warm zijn. er komen in totaal zn 45 personen. de kids krijgen wel een ijsje maar dan zijn het nog 40 dacht ik. ds 2 soorten is ook gen punt.....

    alle ideeen zijn welkom.
     
  2. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een heerlijke fruitsalade?
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Apple crumble!! Heerlijk en makkelijk te maken.. Custard vla met fruit in een glaasje.. Appelflappen of ananas flappen ofzo?
     
  4. Beertje123

    Beertje123 Actief lid

    9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoete zaligheid! super simpel maar valt bij iedereen in de smaak. Ik heb het een keer voor een benefiet avond gemaakt voor zo'n 40 personen.
    Recept 2/3 pers:
    1 deel (beker) kwark
    1 deel (beker) slagroom
    1 deel (blikje) manderijnen

    Slagroom opkloppen met veeeeeeel suiker/zoetstof!! het moet ook de kwark goed zoet maken. dat vervolgens door de kwark scheppen, manderijntjes erbij en klaar!
    echt waar, succes verzekerd!

    Beter niet al door elkaar scheppen de dag ervoor want dan komt er vocht op te staan.
     
  5. Within

    Within Niet meer actief

    Meringue met aardbeien/fruit?
     
  6. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Pavlova, verschillende soorten met bijv. fruit, hazelnoot/chocolade.. :) De pavlova zelf kan een dag van tevoren, fruit op het laatste moment erop.
     
  7. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dit niet een megaklus voor zoveel mensen???
     
  8. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ik vind het zelf altijd wel meevallen, maar maak voor zulke dingen ook grotere dan de meeste recepten aangeven. Meestal de dubbele grootte/hoeveelheid..
     
  9. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Kwarktaart verschillende soorten lekker met slagroom en vers fruit
     
  10. Mammietammie

    Mammietammie Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Glaasjes met aardbeien (kun je eventueel marineren in een beetje balsamicoazijn) met daarop een mengsel van mascarpone, kwark, suiker, citroenrasp en verse vanille. Makkelijk te maken en succes verzekerd! Wel pas op het laatst het mascarponemengsel op de aardbeien doen.
     
  11. Mrs Hair

    Mrs Hair Fanatiek lid

    9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Chocoladefonteintje of chocoladefondue, met vers fruit en zoete dippings. Heb je nauwelijks werk aan, en ziet er mooi uit.
     
  12. Onje

    Onje Niet meer actief

    Wat hier echt een grote hit is in de familie, en heel makkelijk weinig werk/kosten en een dag van te voren is geen probleem!

    Lange vingers
    Perzikken uit blik
    Slagroom

    Een schaal in jouw geval dan meerdere bedekken met lange vingers, die weer bedekken met halve perzikken en daar de slagroom overheen. Mocht je een diepe schaal hebben doe je meerdere lagen!
     
  13. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Bokkenpootjes ijstaart, jummie. PB me maar voor het recept. Die kun je zelfs een paar dagen van te voren klaarmaken en is niet zomaar gesmolten.
     
  14. Ervaren mama

    Ervaren mama Actief lid

    22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou een grand dessert maken, met bavarois, spekkoek, soesjes,( daar spuit je chocolade saus overheen) wat vers fruit in een schaal, petit fors, alles op één grote schaal, ala minute spuit je nog een bus slagroom leeg en klaar ben je, naar jaren horeca kan ik vertellen dat dit het makkelijkst is. Spekkoek uiteraard in stukjes en je kunt eventueel kant en klaar een grote ijstaart neerzetten. Dit kan je kopen voor relatief weinig bij de groothandel en ook de Aldi is een ster in dessertjes. Kleine tompouce's etc, je kan er van alles op gooien en ziet er schattig uit, het lijkt of je enorm veel werk hebt gehad en in praktijk is het inkoop en klaar zetten.
     
  15. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    gewoon een paar pakken vla ;):D

    Nee, zonder gekheid, ik zou een toetjesbuffet maken met allerlei verschillende dingen: mousse, pudding, ijs etc. Zo kan iedereen pakken wat hij wil.
     
  16. TmvD

    TmvD Bekend lid

    10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou verschillende smaken pudding maken. Vers fruit en slagroom erbij.
     
  17. Fleuri

    Fleuri Fanatiek lid

    17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    glaasjes met eigen gemaakte hangop , aardbeien en beetje honing
    soesjes
    mini tompouse
    kaasplankje met dadels en vijgen
     
  18. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    stukjes fruit met chocoladefondue.
     
  19. A2CA

    A2CA Niet meer actief

    lekkere vruchten yoghurt

    een pak yoghurt ( is maar voor 4 personen )
    een pakje slagroom ( niet kloppen gewoon erbij doen )
    veel suiker
    en dan banaan of aardbeien, het is echt goddelijk
    in de koelkast laten staan en klaar,
     
  20. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Wat je ook kan doen is die pakjes saroma kopen in veel verschillende smaken, deze maken dag van te voren. (Opkloppen en stijf laten worden) en net voor gebruik opleuken met vers fruit en slagroom. Dus op aardbei verse aardbeien, banaan verse banaan etc etc.
     

Deel Deze Pagina