Wat kunnen we doen aan de sfeer.

Discussie in 'De lounge' gestart door jaleisha28, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    OK, ik heb echt wel mn forum gevonden, zoveel lieve meiden zoveel meiden die hun kennis delen en met je mee denken.

En dan, zijn er de kattenkoppen.
    Even zonder namen! Voordat dit ook uit de hand loopt.

Ik vind t zo zonde, het forum wordt kattiger en de sfeer wordt minder. Het valt me echt op dat de frustratie hoger wordt en opstapelt bij veel forumleden.
    Terwijl ik een tijdje terug me echt verbaase over hoe fijn men elkaar steunt enz. Hoeveel ik aan het forum heb.

Wat kunnen we doen om het forum leuk te houden.
    De rotte appels (even los van mijn mening) eruit te filteren en het simpelweg leuk te houden om te lezen zonder dat je bloeddruk omhoog gaat.
    Misschien kan het beheer ook meedenken.

Een puntensysteem,? Klachten bespreekbaar maken met beheerders? Beheerders die berichten met rotopmerkingen eruit filteren? Zou het beheer vaker een rol moeten spelen of gaan we zelf nu elkaar opvoeden?

Ik wil niet weg van het forum maar mijn plezier wordt wel af en toe vergald door hoe het er nu aan toe gaat.
    En dan heb ik zelf niet eens nare ervaringen.

Iemand ideeën?

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Misschien je niet op laten fokken, zulke berichten negeren want hoe meer je er op ingaat hoe emotioneler het vaak wordt. En niet zulke forum posts openen waardoor je er juist nadruk op legt? :)

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    +1. Wat jou ergert hoeft iemand anders niet te ergeren. Beheer heeft richtlijnen, de mods leven die na. En zo werkt dit forum. Ik begrijp uit je post dat dat niet helemaal naar je zin is want er zijn 'kattekoppen'. Ik denk dat je dat met jezelf op moet lossen en niet generiek aan een forum op moet willen leggen.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik loop hier nu al een tijdje mee en ik zie dat dit elke zo veel tijd een keertje terug komt. Ik denk dat het inherent is aan het medium, met geschreven tekst kun je gewoon heel veel niet laten zien. Wat soms een rotopmerking lijkt, kan ook heel onschuldig zijn.

Ik denk dat beheer al heel veel doet en je kunt niet alles moderaten. Ik denk dat er ook al genoeg opties zijn om iets te doen: je kunt er (netjes) iets van zeggen tegen degene die de opmerking maakt of je kunt het betreffende bericht melden met het uitroepteken.

Verder heb ik er zelf eigenlijk geen last van :) Misschien is het in sommige subforums erger oid?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je hebt de negeerfuctie waarbij je de leden die jou irriteren kan laten 'blokken'. Dan zie je die reacties niet meer

En verder vind ik het de laatste tijd juist erg gemoedelijk haha 😂
    En uiteindelijk is het maar een forum, ik zou het niet belangrijker maken dan dat het is.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    dit idd. 6 jaar geleden was het hier niet anders.. het komt en gaat en komt en gaat.lekker belangrijk. het is maar een forum, je leven hangt er niet vanaf. iedereen doet zich hier weleens mooiere of minder mooi voor dan ie in werkelijkheid is.
    kun je daar niet tegen is een forum niet je ding denk ik;):)

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    #7 Brinta, 17 nov 2015
    Laatst bewerkt: 17 nov 2015
    Opzich merk ik er niet zo heel veel van.
    Natuurlijk komen er soms berichten voorbij die een beetje kattig zijn, maar ik denk dat je daar weinig aan kan doen. In het echte leven is ook niet altijd iedereen even lief en in tekst kan je bepaalde zinnen sowieso anders opvatten dan wanneer iemand tegenover je staat.

Persoonlijk negeer ik teksten van "kattenkoppen" vaak gewoon. Het enige waar mijn bloed van gaat koken is van dames die te ver gaan in het uitdrukken van hun mening. Vaak zijn dit berichten van thuisblijfmoeders die vinden dat het een schande is dat kinderen naar de opvang gaan. Soms kan ik dan helaas niet meer op mijn vingers zitten, maar heb ik daar vaak achteraf wel "spijt" van.

Verder voel ik mij niet zo vaak aangevallen en maak ik mij niet snel druk.

Oh en zelf ben ik natuurlijk ook niet heilig. Ik heb ook wel eens een rot dag en dan komt er eerder een geïrriteerde reactie. Maar ik hoop dat mijn positieve dagen toch wel de overhand hebben :cool:.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is hier soms net het echte leven.

Zit hier nu dik zes jaar en niet anders gezien.

Ook mij raakt het wel eens maar ook ik ga wel eens te ver of te lang door en ja soms raken dingen je. Leuk nee. Maar blijf er niet voor weg.

Want soms is het ook reuze gezellig.;)

9. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Tja dat heb je op elk forum.
    We hebben nou eenmaal allemaal wel eens een rot dag en dan kan iemand wel eens iets kattiger reageren. Dat maakt het niet gelijk een vervelend forum ;)

En niet te vergeten hebben we ook allemaal eigen ervaringen, emoties en manier van reageren.

Als je een bericht als naar ervaart kan je altijd een melding maken.
    Maar laat je niet leiden door de nare reacties. Negeer het en ga verder.

10. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Iedereen heeft natuurlijk z'n mening. De 1 brengt het iets genuanceerder dan de ander. Je kan het iig nooit allemaal met elkaar eens zijn. En dan vormen zich soms discussies en zoals eerder al gezegd. De nonverbale communicatie zie je niet. Teksten kunnen anders opgevat worden dan ze worden bedoeld.

Een enkele keer denk ik ook wel eens je had beter niet kunnen reageren dan zo'n lelijke post te plaatsen.
    Maar over het algemeen denk ik dat het wel meevalt hier. Ik vind het iig een verslavend forum. ;)

11. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Helemaal mee eens.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik lees al heel wat jaren mee en ik lees gewoon over sommige reacties heen, zijn vaak dezelfde personen die alles zwart-wit zien, onzin uitkramen etc. Een enkele keer reageer ik er op, maar meestal niet.
    Inderdaad, net zoals in het gewone leven, dan zit er ook altijd wel een collega tussen die dingen niet normaal kan brengen, heb je een betweterige buurvrouw, een snibbig typje op je sportclubje en ga zo maar door. Wat je daarmee doet en hoe je daar mee omgaat is aan jou. Je kunt ze zeggen dat je het niet fijn vindt als ze zo doen, je negeert het en als ze echt te ver gaan, kun je het hogerop zoeken voor hulp.
    Probeer je het niet teveel aan te trekken, op zo'n forum mis je ook de non-verbale communicatie, dus soms is het ook anders bedoeld. Al met al vind ik het wel meevallen met de sfeer.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Goh ik heb er eigenlijk niet zoveel last van. En zo gaat dat altijd, in het echte leven heb je ook met mensen te maken die je niet liggen.
    Ik vind alleen wel dat er hier op het forum een aantal zijn die vaak maar door blijven drammen. Je mag best je mening hebben en zeggen wat je vind maar soms denk ik wel van ja nu weten we het wel weer..
    Toch vermaak ik me hier prima en vind ik het altijd wel leuk.

14. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    haha 10 jaar geleden zat ik op een andere forum. Pfff dat was nog erger dan hier.. Daar deden de beheerders en hoe heet dat van die mensen die mee kijken op forum of alles goed gaat. iig die deden net zo hard mee.. Nee vind het best rustig hier zo..

15. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad. Zo was er iemand die in een ander topic volgens sommigen een heel respectloze opmerking maakte. Nou, ik snapte echt niet wat er zo respectloos aan was.

16. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    De hele grap is dat ik zelf dus nog nooit met iemand in de clinch heb gelegen en ik ook niet de persoon ben die aangevallen wordt of aanvalt.

Maar het valt me gewoon op de laatste maand. Tot aan het NOD forum aan toe over de kleuren van de nod-lijst gaan hele discussies.
    Vind het gewoon jammer en misschien valt het me meer op omdat ik 1 totaal niet actief ben op andere internetfora of sites whatshowever, dus of dit extreem is weet ik niet.
    En 2 dit in het ruime jaartje dat ik hier actief ben me voor het eerst echt opvalt.

Betrap mezelf er wel op dat als ik gewoon actief ben in een topic en ik na het 3e topic de duscussie gewoon moe ben en dan inderdaad ook eens een opmerking hierover plaats (discussies die inderdaad eigenlijk niet eens ergens over gaan, vandaar dat ik het juist jammer vind).
    Lees ook al een paar keer achter elkaar dat TS'en niet meer eens in hun eigen topic willen schrijven vanwege het naar beneden halen van elkaars reacties.

Maar misschien moet ik t balletje bij mezelf houden idd en als de irritaties oplopen in een topic me lekker maar weer afzijdig hou.

17. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Dat is idd wel 1 van the main reasons waarom ik geen fb twitter etc etc heb. Maar omdat de info die hier te vinden is me wel heel veel heeft geholpen besloten wel hier aan te melden.
    Overigens bestaat het voor het grootste deel uit gezelligheid en heb ik ook echt heel leuk contact met een aantal meiden in t bijzonder, zal ik ook niet weggaan.

Er zal idd niet veel meer aan te doen zijn dan behalve negeren en niks van aantrekken maar.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gewoon de mensen waar je je het meest aan ergert blokkeren. Dat doe ik ook en sindsdien is het gewoon echt zo fijn geworden. Je ziet bepaalde mensen die dezelfde tactiek hanteren gewoon niet meer.

Ook die ene die alles denkt te weten van onderwerp A. en de waarheid in pacht heeft. Het duo dat het altijd voor elkaar opneemt en de ander verbaal onderuit ramt. Het kliekje dat zich niets laat zeggen wat niet de mening van de groep is. Gewoon blokkeer/negeer en klaar. Het kan gewoon wel zo makkelijk zijn!

Het enige wat je dan zelf moet doen is de nieuwsgierigheid weerstaan om de posts open te klikken. Maar goed, dat lukt mij wel. Bij sommige andere mensen die ik niet geblokkeerd heb staan denk ik: wow, jouw mening kon niet verder bij mijn mening uit de buurt liggen. Wow. *next topic*

19. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan waarom dat soort berichten je zo triggeren?

Ik erger me soms juist aan de berichten waarin staat dat alles zo gemoedelijk moet verlopen. Een discussie is eng en je mag het niet oneens zijn met elkaar. Kwetsen is niet fijn maar een pittige discussie lijkt me prima en als je het persoonlijk opneemt dan kan je beter bij jezelf ten rade gaan waarom. Dat staat toch vaak los van de toon van het gesprek en is meestal een onbewuste zere plek bij jezelf.

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Volgens mij zijn er al een tijd geen echte reltopics meer geweest. De popcorn staat al een tijdje onaangeroerd in de kast. ;) Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik ga gewoon niet meer naar het topic waar ik mij aan erger en dan verdwijnt met de tijd het topic weer. Is weer opgelost.

Deel Deze Pagina