afscheid kado einde schooljaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door p1982, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

wat geven jullie de juf voor het einde van het schooljaar?

en geven jullie de overblijfjuf ook wat?

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Omdat onze zoon naar groep 3 gaat, krijgt de juf dit jaar een bos bloemen. Vorig jaar hebben wij haar niks gegeven omdat hij bij haar bleef. Overblijfjuf hebben wij hier niet.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hier de 3 dagen dat ze overblijft zelfde overblijf juf

hier ieder jaar andere juf

bos bloemen vind ik niet zo leuk

klassenmoeder heeft gevraagd een a4 te knutselen met foto erop maar kado begint ze niet aan en moet je dus apart doen

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik heb niks met knutselen etc vandaar bloemen. Knutselcadeau wordt door de groep samen gemaakt en hebben wij al ingeleverd. Vind het prima zo ;)

5. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Ik heb bij Action een koffiemok gekocht, daar kleine twixjes en snickers in gedaan en in cellofaanfolie met een lintje erom verpakt. Ziet er leuk uit en was goedkoop!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geef niks gekochts. Misschien wel een knutsel/tekening van mijn zoon.. Juf gaat met de herfstvakantie met pensioen, dan geef ik haar wel iets..

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm toch vraag ik me af waarom er altijd perse een kado moet komen einde van het jaar?

Vorig jaar kreeg de juf 3x een enorme taart?
    Nou snap ik het idee wel... Het is leuk en lekker.
    Maar de kadoos moeten elkaar bljjkbaar overtreffen want het ene is nog groter dan het andere...
    Ik irriteer me er altijd een beetje aan.
    Waarom niet oets geven van het kind zelf?
    Een knutsel of iets dat ze hebben uitgezocht in de winkel... Zelfgebakken koekjes desnoods.
    Ipv hele douchepakketen en genoeg taart voor de halve straat.

8. Saskia78

Overigens wilde mijn dochter graag een boekenlegger in de vorm van een boek geven aan de meester.
    En voor ons heeft hij absoluut een groot verschil gemaakt qua schoolbelevenis en -prestaties.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik geef de juffen wel wat. Hier geven ze niets met juffendag, maar knutselen gezamenlijk een onderdeel van een cadeau voor de juf in elkaar.
    De juffen krijgen een kleinigheidje van me, omdat de juf van mijn zoontje zich uit de naad werkt en echt veel extra tijd en aandacht aan hem heeft geschonken. Ik doe er een bedankkaartje bij.
    De juffen van mijn dochter krijgen ook wat, al doet de een wat meer dan de ander, maar ja, ik kan moeilijk onderscheid maken. Bovendien houd ik de relatie graag goed, omdat mijn zoontje ze ook nog krijgt.

Bloemen geef ik niet, straks gaan ze kort daarop op vakantie en staan ze alleen maar te verleppen. Ik geef een cadeautje van rond de twee Euro. Leve de Action!
    Vorig jaar met de kinderen potten gemaakt met ingrediënten om zelf koekjes te bakken.

10. Saskia78

@jo79: dat vind ik persoonlijk leuker dan een taart waar je met 10 man van kunt eten.

En dna gaat het niet eens om de persoonlijke aandaht die er in is gestoken want zo'n taart is vaak ook enorm veel werk.

Echter vorig jaar hd alleen onze juf al genoeg taart voor het hele lerarenteam.
    Die was helemaal beduusd...

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    hier hebben de klassenmoeders geld in gezameld (lees we kregen een mailtje of we mee wilden doen en de volgende dag kwam haar dochter langs om te melden dat haar moeder nog geld van ons kreeg)

En besloten ze op het allerlaatste moment dat het ook wel leuk was om wat te knutselen (a4, moet plat en dan willen ze er een boek van maken)

School zelf geeft aan dat, als je perse iets wilt geven ze liever een donatie voor de adoptie of zending hebben omdat ze zich anders te schompes moeten eten in alle taarten, cake, snoepjes, koekjes en zelf gemaakte baksels

12. Saskia78

Vast niet in die bewoordingen toch :D

Zou ook wel wat zijn voor onze school eigenlijk..
    Ze hebben een school in kenia "geadopteerd" en houden daar regelmatig acties voor en 1x per jaar goededoelendag.
    Ook gaat er geld naar kika, naar een zkhs hier in de stad en dit jaar... ook naar nepal.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    nee niet in die exacte bewoording :D

Hier lopen er door het jaar verschillende actie's. Rond de kerst en pasen verzamelen ze dingen in voor de voedselbank. Dan hebben we ook nog zo'n doosjes actie waarin je schoolspullen stopt en die ook verstuurt worden. En op dit moment worden er oude kinderschoenen gevraagd door een juf om mee te nemen naar Kenia waar ze deze zomer vrijwilligerswerk gaat doen.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ga zeker wel iets geven want ik vind dat de juf het erg goed heeft gedaan en ook veel tijd aan de kinderen heeft besteed. Maar geen chocola of douchegel, volgens mij komen ze daar in om :D . Bloemen ook trouwens, daar zag ik vorig jaar veel ouders mee lopen. Ik geef de leidsters van de peuterspeelzaal ook altijd iets. Moet alleen nog wat verzinnen. Meestal maak ik samen met de kinderen iets. Vorig jaar had ik mijn oudste de juf laten tekenen met zichzelf ernaast op een blanco kaart, en dan op de achterkant een leuk persoonlijk bedankje. Dat viel wel goed in de smaak.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja, beetje overdreven inderdaad. Verschilt per school ook, op de vorige school van mijn dochter moesten de cadeaus elkaar ook altijd overtreffen, de een nog groter en duurder dan de ander, ik keek mijn ogen uit. De juf keek er zelfs wat ongemakkelijk bij.

16. Saskia78

#16 Saskia78, 24 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2015
    Nouja het voordeel van douchegel is dat het in ieder geval niet bederft...
    En je kunt het mog eens weggeven ofzo.

Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn van degene van wie je het kreeg uiteindelijk :)

Kan me goed voorstellen dat juf net zo blij (of blijer) is met een leuk persoonlijk bedankje waar het kind zelf ook tijd in heeft gestoken :)

17. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik heb voorgaande jaren taartjes gebakken en gedecoreerd. Maar vind het te duur worden en teveel werk. Ik zou 6 taarten moeten maken (2 jufs/meester per kind).

Voor dit jaar een goedkoper plan. Heb gelezen dat veel leerkrachten het leuk vinden als kids zelf iets maken. Dus n stapeltje witte zakdoeken gekocht en textiel stiften, de kinderen gaan zakdoeken versieren voor de jufs/meester. Leuk opvouwen en cellofaan met strikje erom en klaar

18. Twee meisjes

Twee meisjes Niet meer actief

Wij geven een kaartje met allemaal bloemzaadjes; Bloeikaart - Een bloemetje voor JUF
    En daarnaast een mooie tekening.
    Vorig jaar hebben we met de hele klas een omgekeerd vriendenboekje ingevuld voor de juf, was ook ontzettend leuk!

19. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien kom ik uit een ei hoor, maar kan me niet herinneren dat ik vroeger iets aan de juffen en meesters gaf aan t eind van het jaar laat staan dat er een juffendag was. Gelukkig hebben we nog ruim 2 jaar, maar ik geloof dat ik het een beetje onzin vind... het is tpch gewoon werk? Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag hoor, dan pas ik mijn mening geheel vrijwillig aan ;)

20. Saskia78

Nee hoor... Helemaal mee eens.
    Wij geven nu voor het eerst iets... En eh.. Ze zit in groep 4.

Maar deze meester deed (en doet!) dan ook echt heel veel stapjes extra.
    En niet enkel voor mijn kind :)

Overigens krijgt hij een boekenlegger en een kinderboek voor in het leeskrat in de klas.
    (Gewoon een afgeschreven maar goed uitziend exemplaar van de bieb trouwens... Niet duur en er heeft volgend jaar een hele klas plezier van.)

Deel Deze Pagina