Hebben wij weer, arm beestje

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #1 Devilschase, 25 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2014
    Hoi zonnebloemetjes,

Gisteravond zat ik op de plee. Was rond 10:30. Mijn twee katten Simba en Panter lopen altijd mee de badkamer in, **they love kaklucht**, en liepen wat rond. Inene hoor ik een enorme klap op de balkonrailing, een soort geluid vaan een gong (ijzeren balkonrailing op beton dus galmt door). Ik roep naar mn vriend, DAMN wat was dat joh. Ik kom van de plee af en loop naar mn vriend. Die zegt: Och jezes, Sim komt mank binnengerend en zit nu onder de bank.

Ik denk: HUH? die zit net nog bij mij op de badkamer samen met Panter. Dus mn vriend zegt: Nee echt. Wij kijken elkaar aan en denken: OOOH SHIT. De kat van de bovenburen...

Blijkt dus dat de kat van de bovenburen van 3 hoog, ik woon 1 hoog, van hun balkon is gevallen en op onze balkonrailing is geklapt en dus bij het opendoen van de deur naar binnen is geschoten. Alles onder het bloed.

Ik rennen naar de bovenburen, niet thuis, ik de buren ernaast, die wel thuis, hun hebben de bovenbuurman gebeld etc en die kwam vanaf zijn werk naar ons toe, helemaal in paniek, maar duurde nog even voordat hij er zou zijn. Zijn vriend kregen we niet te pakken.

Ik denk, ik bel de dierenambulance want ik kan die kat niet pakken zo voor hetzelfde geldt heeft ie wat gebroken, open botbreuk weet ik veel. Bel ik; "helaas rijden er geen dierenambulances in Almere en Zeewolde wegens onderbezetting, wij wensen u nog een goede avond"

Wtf... en nu? Dierenarts gebeld. "Nee wij komen hem niet ophalen u moet hem zelf pakken". Ja hallo? Een kat met pijn gaan pakken, onder een bank vandaan? ik wil niet dood ofzo..

Toen de dierenambulance in Lelystad gebeld iom eigenaar. Nouuuuu wat ik daaaaaaaaaaar aantrof aan de telefoon. Iemand die net wakker is, die klonk als een 13 jarige met een verkoudheid en zo tergelijk langzaam praatte dat ik gewoon 8 minuten heb gebeld en zij 2 zinnen heeft gezegd.

Ik zei letterlijk dit: " De kat van de bovenburen is op mijn balkonrailing geklapt en is bij mij naar binnengerend. HIj zit onder het bloed onder de bank met zijn poot in een rare houding. Ik kan hem niet pakken omdat hij begint te grommen en te blazen als ik hem wil pakken"
    "
    Antwoord: "wij rijden niet voor de Dierenambulance in Almere want we krijgen daar geen vergoeding meer voor. Ik zal proberen Almere te bellen via een intern nummer en dan bel ik u zo terug" *maar dan dus op zo traag dat je ondertussen boodschappen had kunnen doen en de hond 2 keer had kunnen uitlaten*

Word ik na 15 minuten teruggebeld: "Ik krijg ze niet te pakken dus ja, dan weet ik het verder ook niet meer"

Dus ik zeg: "ja en nu? Nu moet ik met een bloedende kat onder mijn bank gaan zitten die helemaal door het lint gaat als ik hem wil pakken omdat ie zoveel pijn heeft?"

Zegt ze: " Oh is de kat niet overleden dan?
    Ik: "Neee, want dan had ik hem wel kunnen pakken he" **TR***T*** (dacht ik)
    Zegt ze : "oh dan rijden we wel"

Ik had echt iets van; Ik heb nooit gezegd dat ie dood is, een kat die dood is zit niet grommend onder een bank. Een kat die dood is had ik gewoon kunnen pakken.

JEEEEEEEEEEEEEEZES

Afijn, dierenambulance was er na 25 minuten, was inmiddels 00:25 uur, (2 uur verder!!!!) eigenaren waren er inmiddels ook en die hebben de kat thnk god gewoon kunnen pakken. Mn vriend zei al: Direct heeft hij een open botbreuk...Ambu checkte de kat, gaf aan: "oh das geen breuk, alleen verstuiking en snee in de poot" Dus ik zei: "weet je dat zeker want die poot staat zo vreemd dat het zeker weleens een open botbreuk zou kunnen zijn?" "neee dat zal wel meevallen" zeiden ze. Nou ok. Buren hadden geen mandje en auto dus ambu nam hem mee. Ik de buren erachteraan gebracht om 00:45 uur want ze hebben geen auto.

Kat heeft zn rechtervoorpootje op 3 plaatsen gebroken incl open botbreuk die dus zo erg bloedde. Losse breuken dus kan niet gezet worden, is gespalkt en nu moeten ze elke week alles laten verwisselen (spalk met verband etc) Kat moet 4-6 weken in een kleine bench zitten en mag er absoluut niet uit en die poot belasten.

Ik heb op ze gewacht want vond het lullig om ze met de bus a 45 minuten (nachtbus) met een kat met pijn naar huis te laten gaan. Ik heb ze mijn bench van de hond geleend waar ze de kat in kunnen doen. Ik lag dus 02:45 in mn bed. Ben kapot.

Echt ongelofelijk van die dierenambulance, onderbezetting kunnen hun niets aan doen natuurlijk, vind dat best een kwalijke zaak als ik eerlijk ben en erg triest. Overal gaat geld naartoe maar de dierenambulance heeft te weinig geld en middelen om dieren te kunnen helpen.

Echt bizar.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dus jij doneert voortaan aan de dierenambulance in Almere?

Maar wat een verhaal zeg.. Arm beest!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik doneer sowieso al.

4. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    erg he dat het zo moet gaan zucht

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het is gewoon een kwalijke zaak dat er gewoon in de hele regio maar 1 dierenambulance is die dus eigenlijk helemaal niet voor andere plaatsen kan rijden omdat ze daar geen geld voor krijgen.

Echt zwaar triest. Overal is geld voor, maar de dierenambulance krijgt geen subsidie, dat gaat allemaal op donatie.

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wat sneu zeg voor dat beestje. Hopelijk knapt hij snel op.

7. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Jeetje, dat was me een avondje wel voor je.
    en wat betreft die dierenambulance medewerkers, wat een dombo's. die aan de telefoon had of geen zin, of heeft een geheugen van een zeef, en moet hoognodig notitieblokje gebruiken.
    die van de ambulance in het huis kwamen kijken naar de kat, mogen terug naar cursus/opleiding om de anatomie van dieren te leren. jeez, als jij wel iets zien, en hun niet, dan moet er geloof ik van plek gewisseld worden.

Wat die kat betreft, wat balen voor m, zolang in zo'n bench opgesloten :(

8. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    belachelijk dat het zo moet gaan, waarom werken die mensen dan bij de dierenambulance zou je haast denken. Als ze al niet eens kunnen inschatten dat een pootje gebroken is als het vreemd enz staat.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maarja daar gaat het niet echt om, gaat er mee om dat het gewoon te triest voor woorden is dat er gewoon geen geld is voor de dierenambulance. Alsof een dierenleven helemaal niet interessant is.

Ik doneer elke maand 5 euro aan de Dierenbescherming (dus ook ambulance) en nu weet ik dus waarom ik dat ook alweer doe.

10. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    wat goed dat jullie de buren zo goed hebben geholpen.

wijzelf hadden een paar jaar geleden puppies waarvan 1 hondje ineens niet meer wou drinken en snachts heel erg begon te piepen (toen een week oud). onze dierenarts was niet te bereiken dus belden we de dierenambulance. we kregen toen een slaperige man aan de telefoon die ons vertelde dat hij niet kwam want het beestje zou het toch niet overleven. wij hebben toen alle dierenartsen in de omgeving gebeld en uiteindelijk 1 gevonden die ons wou helpen. helaas is het hondje 2 dagen later alsnog overleden.

11. Saskia78

Omdat het vrijwilligers zijn en geen dierenartsen :)

Jij mag ook bij de dierenambu als vrijwilliger werken.
    Net als ik trouwens.... Ik ben IT-er en toevallig gek op dieren. Prima dus.

Een stichting heeft meestal niet zo veel aanbod van vrijwilligers dat ze heel kieskeurig kunnen zijn.
    En gezien er ook geen geld is zoals devilschase al opmerkte... Zullen ze moeten roeien met de riemen die er zijn.
    En 1 van de gevolgen daarvan is dat zo'n medewerker zomaar hele verkeerde conclusies kan trekken.

Hoe lullig en triest dat ook is.

Heb zelf ook een tijd als vrijwilliger gewerkt bij een vogelopvang...
    Daar ging het niet anders.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jammer is dat he:( de meeste mensen bij de dieren ambulance doen echt hun best om goed voor dieren te zijn, maar ze moeten het helaas van donaties doen.. Zo sip..

En wat vreselijk voor die kat, enerzijds blij dat het 'maar' zijn poot is, ik zie ook wel eens dat ze met hun buik op de railing klappen en dan een achterhandverlamming oplopen:(

Wat lief van jou dat je zo je best hebt gedaan, zullen ze vast gewaardeert hebben:)

Je moet niet werken nu hoop ik? Anders wordt dat een lange dag;)

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Inderdaad, iedereen met affectie voor dieren mag het doen. Ik heb er stage gelopen en vond wel dat de kennis onder de maat was.. Heb gekke situaties meegemaakt daar waarvan ik echt dacht, dat kan echt niet. Of mij problemen oplaten lossen omdat hun dat niet durfen..
    Ik denk zelf wel dat het beter is om geschoolde mensen dat werk te laten doen, maar dan kijk ik naar mijzelf en weet ik al dat ik niet 20 uur per week voor niks ga werken. Dat zal wel voor meer mensen tellen..

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee ik ben vrij, wilde nog gaan slapen maar ben niet echt moe. Sliep pas om half 4 ofzo en was er 0700 weer uit ivm luc naar school brengen.

En ja ze waarderen het heel erg. Ze hadden ook geen bench en een bench kost al gauw 100 euro van die grootte, en huren kost 5 euro per dag. Ze zijn al genoeg geld kwijt geweest en het wordt allemaal nog veel duurder ( 50 euro per verbandwissel) dus kleine moeite om ze mijn bench te lenen. Dan moet de hond maar ff in der mand slape (ligt altijd vrijwillig in der bench)

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gelukkig geen werk;) kun je rustig aan nou Luc naar school is haha:D

Super lief van je! Waren er maar meer mensen die zo denken.. Zo jammer soms..
    Dierenartsen zijn dure geintjes.. Pppff vreselijk.. Wij hebben hier 1 pech vogel hond, dat beest kost klauwen met geld:D maar ik ben zo dol op d'r dat ik d'r alles voor doe!

Welke poot heeft het beestje gebroken dan? Een voorpoot hoop ik stiekem..

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Rechtervoorpoot ja.

Kat leek spreeeeekend op mijn kat, echt 2 druppels water ook het gedrag (was echt een lief beest achteraf) Ben echt blij dat die van mij een bandje omhebben en dat ik onder de bank gekeken heb en niet heb gedacht van: ooh nouja het zal wel. En naar bed was gegaan. WOW

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja dan had het flink anders af kunnen lopen. Nadeel van katten is dat sommige katten totaal niet tonen dat ze pijn hebben dus had je hem misschien ook niet gehoord.. En dan wil je nietwerken wat er was gebeurd:(

Gelukkig een voorpoot.. De achterpoten zijn nog vervelender..
    Drie breuken.. Ach heden.. Ik hoop dat het met spalken goed lukt om het weer goed te krijgen..

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

och, het arme beestje! :(

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Buurvrouw wordt ook donateur. Zij was er het hele verhaal ook bij. Hebben ze er toch weer een bij haha :)

20. Saskia78

Mja en die vrijwilligers op cursus sturen... Daar is dan weer geen geld voor.

Bij de vogelopvang wel gehad dat de dierenambulance medewerker het binnengebrachte beestje (lang niet altijd vogels ook!) echt nog een heel stuk erger hadden toegetakeld dan voordat ze hun beste beentje voor zetten om het dier te redden.
    Enige wat je er aan kunt doen is die mensen vertellen hoe ze het de keer erop beter kunnen doen.
    En een aantal hadden op een zeker moment door dat ze bij sommige dieren beter konden bellen of wij ze wilden helpen.
    Dat was vaak zowel voor de medewerker als het dier een veel betere ervaring :)
    (Bijv bij hele kleine vogels.. Of juist hele grote is de juiste taktiek wel handig anders kun je ze na het redden meteen laten inslapen)

Deel Deze Pagina