Welke wandelwagen? Onze voorkeur is nu Bugaboo...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Catheleine, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Hoi,

Wij zijn naar wandelwagens aan het kijken, maar ik blijf zo twijfelen...
    We hebben eigenlijk de voorkeur voor de bugaboo cameleon...
    Maar nu lijkt me het zitgedeeld erg klein, ben bang dat ze er snel uitgegroeid zullen zijn...
    Hebben jullie er ervaring mee?

En welke keuze hebben jullie gemaakt?

Edit Moderator: Graag goed kijken waar je een onderwerp neerzet.

Bvd Cathelein

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Wij gaan absoluut niet voor de bugaboo...wij zijn ons nu ook aan het orienteren ;) Wij zijn best lang, 1.80 en 2.00 mtr en de bugaboo is vooral laag...erg laag dus daarom viel ie meteen al af.

Wij nijgen naar een Quinny Buzzzz...omdat daar direct een maxicosi op kan, geen "balk" heeft tussen de twee achter wielen... (als je lang bent neem je ook grotere stappen...en nix is irritanter dan tegen een "balk" aan te trappen) en de verlengingis ideaal..de duw stang wordt ook echt langer. Met de kantel stan wordt die wel hoger maar de afstand ten opzichte van de kinderwagen wordt kleiner..snappie?! :rolleyes: Oja vind jij wel interesant je krijgt 2 zittingen voor de buggy..een kleine en een grotere ;) dat ie zeker tot het 3de jaar (van je kindje) mee gaat! 8)

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Hoi,

Wij hebben wel een bugaboo Cameleon... bij het nieuwe type is de duwstang te verhogen, dus ook als je langer bent is dit geen probleem... ik vind 'm ook erg mooi en veel vrienden van ons hebben er erg goede ervaringen mee... succes met het maken van je keuze!

gr Wen

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb een oranje Stokke Xplory en ben er helemaal gelukkig mee!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben de Quinny Buzz gekocht. De bugaboo viel snel af, omdat de wieg zo laag zit en dat je dan zo moet bukken om de kleine erin en eruit te tillen. Verder vonden wij de Buzz gewoon het leukst om te zien, en praktisch met de maxicosi, en een goede aanbieding.
    Stokke vonden we eerst wel mooi, maar toen m'n vriend erachter ging staan, voelde hij zich net alsof hij achter een rollator liep..?! Die viel dus ook af.

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wj hebben een x-adventure reacherser of hoe je het ook schrijft;) ideaal alysia heeft lekker lang in de bak gelegen was namelijk goed groot.. en nu de wandelwagen is ook best groot dus kan ze heel lang in en hij loopt als een zonnetje:) en was goed te betalen :) raad hem iedereen aan ;)

succes met zoeken en je keuze maken :) weet hoe moelijk het is;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Om het nog ingewikkelder te maken.....:

Mutsy 4 rider singel spook :-D

Hij bevalt ontettend goed. Hij rijdt heerlijk en is goed te verstellen.

Elmo

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bugaboo vind ik niets. Veel te laag... niet zo goed voor de baby ivm uitlaatgassen. Althans dat werd ons van de week in een winkel gezegd.

Ik zou persoonlijk voor de stokke gaan of voor een quinny. Maar met quinny zou ik wel die van 2008 kopen en opletten dat hij wel goed rijdt. Daar zijn vaak veel mankementen heb ik gezien bij mijn nicht en een vriendin..

9. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben de bugaboo en bevalt hartstikke goed. Wij vonden hem oerlelijk en wilden eigenlijk de Quinny. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om het gemak en niet om het uiterlijk en daarom hebben wij voor de bugaboo gekozen.

10. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Wij hebben een bugaboo, al gekocht voor de eerste en ik ben zeer tevreden. Bedenk alleen wel hoe vaa je een wandelwagen van plan bent te gebruiken. Ik ken mensen die de hele dag hun kind in de handen hebben, nooit wandelen of lang winkelen die gebruiken dat ding bijna nooit. dat is echt zonde van het geld! Dan kan je ook voor veel minder gaan.

Succes met kiezen
    Jooze

11. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Enne uitlaatgassen...
    Ik woon niet in hongkong! Nee vind ik wat overdreven gassen gaan omhoog dus je moet echt direct naast een auto gaan staan wil je kind dat inademen denk juist dat hoogte daarvoor slecht is..

Geen verhaal richting jou maar richting verkoper, beetje raar kan veel meer dingen bedenken die handiger zijn aan een kind in de hoogte, minder hoeven tillen en je kind recht aan kijken bv!

Zo wie zo op letten, verkopers zelf uitproberen wat handig is..

Jooze

12. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Wij hebben ook een Quinny Buzz overgenomen van iemand, en ik ben er al tevreden mee ;)

13. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Wij hebben een bugaboo besteld, ten eerste omdat ik er helemaal verliefd op ben. de cameleon 2008 heeft geen luchtbanden meer maar schuimbanden wat wij een heel groot voordeel vonden. Voor de rest vindt ik de bugaboo een fijne lange wagen en de ervaring bij mij telt dat het wel smal toont maar helemaal niet smal is (Het zit gedeelte dan) Ik vondt hem ook heel ligt lopen en heel makkelijk in en uitelkaar te halen.

anders moet je eens in een winkel de wagens pakken die je mooi vindt en dan ga je lopen door de winkel. Hebben wij ook gedaan en dan kom je vanzelf achter je voorkeur.

Succes met je keuze.

Liefs Nance

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.574
    36.552
    113
    Wij hadden een quinny buzz en die hebben we ingeruild voor de bugaboo, wat een superwagen. We zijn zelf ook niet klein, 176 cm en 192, maar geen enkel probleem.

Qua uitlaatgassen, wat een domme verkoper die je dat wijsmaakt zeg.. die 50 cm maakt echt niet zoveel verschil hoor, warme lucht stijgt immers ook nog altijd op! Bovendien neem ik niet aan dat je met je wagen achter een uitlaat gaat staan.

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier een zeer tevreden Bugaboo gebruiker!

16. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Super bedankt voor de vele snelle reactie's...

Wij hebben idd ook in de winkel ionformatie gevraagd, en achter veel wagens gelopen...
    Ons werd de bugaboo geadviseerd in die winkel waar we waren...Maar goed verkopers blijven verkopers he!
    Ze zeiden dat ze er toch tot 3 jaar wel in kunnen zullen zitten...
    Ik vroeg het me af...
    De rug steun toont zo laag...

Nu ik lees dat je bij een wandelwagen 2 maten van stoeltjes krijgt, is dat ook wel interssant, ik weet zo alleen niet mee of we die wagen geprobeert hebben en zo ja niet meer hoe hij liep... Nog maar eens gaan kijken dus...

Ik ga nog maar eens naar een andere winkel en dan wat info vragen, ik vind het een belangrijke keuze zowel voor de baby als voor ons...

Fijne avond nog Catheleine

17. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Misschien een tip maar ik zie dat je in Brabant woont dus weet niet of je het wat vindt. Wij zijn onze bugaboo bij babypark in Gouda weze kopen. Daar zijn ze heel objectief en luisteren naar je wensen wat je graag wil en wat je niet wil. Tevens krijg je daar op elk bedrag korting. Bij zoveel 5% Bij zoveel 10% en bij zoveel 15%. vonden wij wel handig op een groot bedrag. En de keuze is reuze of je nou een Quinny wil of een buga of een stoke of een mutsy. ze hebben het er allemaal.

misschien een tip?

Liefs Nance

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.110
    3.882
    113
    Ja, wij hebben ook onze wagen bij Babypark gehaald, in Kesteren, maar hele goede service en goedkoper dan bij Babydump ;) . Je kunt overal onderhandelen over prijzen, al hoor ik dat ze bij Bugaboo vaak alleen op oude modellen korting mogen geven.
    Wij hebben trouwens de Mutsy single spoke 4 rider. Ik vond ook dat bakkie van de Bugaboo te laag en die wieltjes te klein, aangezien wij veel met de hond door het bos over hobbelbobbelwegen lopen.
    De bak is redelijk groot en ook breed, want in sommige wagentjes liggen die kinderen zo opgepropt. We zijn deze week net over gegaan op het zitje en dat is ook lekker ruim. De stang kun je makkelijk in hoogte verstellen en er kan ook een maxi-cosi op. Het eerste frame was wel krom, dus we hebben een nieuwe gekregen.

19. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Nou mij nvriendje is wel van de kortingen normaal, maar hier kregen we al zoveel korting waar we niet om gevraagt hadden dat hij helemaal niks meer gevraagt heeft.

En wat ook zo fijn is als je nog iets vergeten bent kun je met je bon terug en dan verrekenen ze dat erbij.

20. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik heb mijn bugaboo besteld op de negenmaandenbeurs bij babypark (gouda). kreeg er 15% beurskorting op (bugaboo stond zelf om de hoek met een stand, maar daar kreeg je geen korting). ik vind de bugaboo ideaal, makkelijk in en uit elkaar te halen, mijn zoon ligt nu nog in de reiswieg en hij rijdt erg licht. wat betreft die uitlaatgassen, dat heeft een verkoper ook mij ooit eens verteld en dat schijnt de filosofie van stokke te zijn, onder andere daarom is de wagen zo hoog (en natuurlijk voor de bekende reclame van het aan tafel zitten, maar als mijn kind in de bugaboo ligt en ik drink ergens wat dan kan ik wel IN de wagen kijken)..maar volgens mij maken die paar centimeters weinig verschil. ik kan je dus de bugaboo van harte aanraden. succes met het maken van je keuze.

Deel Deze Pagina