Hi Ladies, ben benieuwd wie van jullie dit herkend / ook heeft. Op 12wk zwangerschap had ik nog een erg plat buikje en heb ik mijn navelpiercing eruit gehaald ter preventie van uitscheuren/littekenweefsel van mijn navel. Nou dit is op zn zachtst gezegd nogal mislukt. Het gebied rondom mn navel is enorm gaan rekken en ziet er uit als n oorlogswond haha, het is hartstikke donkerpaars. Verder tot nu toe geen striae, wel helemaal onder de vlekjes en pukkeltjes e.d. (word er niet mooier op). Ik smeer elke avond mijn buik in met huidolie en daarnaast smeer ik ook calendulan zalf op het litteken. Hebben jullie dit ook (gehad) en nog tips ivm smeren etc & trekt het weer n btje weg na de bevalling denken jullie want het valt erg op nu
Nou, alsof je het over mijn buik hebt! Hier ook geen tijgerstreepjes, maar een lelijk bruin uitgerekt litteken bij mn navelpiercing. En idd al die gekke bultjes... Verder geen tips dus hier. Hoop vooral dat r weg trekt na de bevalling....
Ik weet ook niet zo goed wat we er verder aan moeten doen. Van mij mag de kleine komen (ben bijna uitgerekend), dan maar eens zien wat de schade is............... achja als we maar een gezonde baby krijgen straks natuurlijk! Maar ik voel me erg lelijk, behalve dit houd ik ook nog eens enorm veel vocht vast en heb ik overal acne, dus voel me net een dikke trol!
Awww... Gelukkig trekt t vocht heel snel weg na de bevalling he. Ik hou ook wel vocht vast, maar vooral in mn voeten en handen. Beetje in mn gezicht, maar niet heel erg.
Niet fijn, maar ik snap denk ik wel waarom het gebeurt. Door je piercing is het weefsel daar natuurlijk "kapot" gemaakt en nu je buik groeit, "scheurt dat nu heel makkelijk. Want striae is ook gewoon "gescheurd" weefsel.
Ik heb precies hetzelfde met mijn navel, ik heb hem er ook al vroeg uitgehaald en een zwangerschapspiercing ingedaan. Daardoor werd het volgens mij alleen maar erger en heb ook die er toen weer uitgehaald. Volgens mijn verloskundige kan het idd een irritatie van de huid zijn omdat het zo wordt opgerekt. ze heeft tegen mij gezegd dat het minder wordt zodra de kleine geboren is, dus ik hoop dat maar.
Ik heb het ook, ook van een oude navelpiercing. Die van mij was er al zeker 10 jaar uit. Hoop dat het straks na de bevalling een beetje wegtrekt
Ja, ik had het ook, de donkere vlek eromheen is inmiddels bijna weggetrokken! Ik hoop voor jullie dat dat ook na de bevalling snel zal gebeuren
Oh - ik ben blij dat te horen Linky! Ik hoop ook echt dat het weg trekt. Neuh de pukkeltjes/vlekjes zitten overal, vooral ook op mijn rug en borst. Komt van de hormonen natuurlijk, maar zit echt helemaal onder de acne en nu ook op mijn buik (?!). Bah!! Het is dat het voor een goed doel is, maar echt aantrekkelijk voel ik me zeker niet meer
Lijkt wel een foto van mijn buik! Ziet er precies hetzelfde uit Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe dat er de vorige zwangerschap uit zag. Maar toen heb ik er in ieder geval niks aan over gehouden! Dus ik hoop dat dat nu ook het geval is! Het lijken namelijk nog niet echt littekens!
Ook hier hetzelfde! Navelpiercing eruit gehaald en dat is 1 heel groot, rood en vooral lelijk litteken geworden! Tot nu toe heb ik verder nog geen striae dus ik neem mijn navel-litteken maar voor lief..
Idem hier, het lijkt wel een foto van m'n eigen buik, ook al heb ik m'n navelpiercing er zo'n dikke 8 jaar geleden al uit gehaald... Is best een gevoelig plekje, zeker wanneer ze net daar bezig zijn met het echoapparaat! Hopelijk verdwijnt dit terug na de bevalling!
Ik had het ook tijdens mijn zwangerschap. Maar is helemaal weggetrokken na de bevalling!! (Duurt wel een paar maanden hoor, dus wel even geduld )
Het is inderdaad ook best gevoelig. Ik heb verder ook geen striae maar allerlei zalfjes en olietjes hebben helaas ook niet gewerkt om dit tegen te houden. Ik heb nooooit spijt gehad van mijn navelpiercing en er 9 jaar plezier van gehad, maar hierna komt ie er niet meer in denk ik, volgens mij is t ook helemaal dicht gegroeid!
Heb ik ook gehad en na de bevalling is hij veel kleiner geworden! T is en blijft wel een litteken helaas maar niet meer zo groot
Ik heb dit ook gehad! En een pijn dat het deed, jeuken ook... En mijn piercing was er al jaren uit! Maar hier is het helemaal weggetrokken! Ziet er weer als van ouds uit!
Hier nooit een piercing gehad en ik had het ook. De kleine is nu 6 maanden en de plek vervaagd langzaam