Bezoek na bevalling

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Malika1989, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Vanaf wanneer kwam bij jullie bezoek na de bevalling?

Mijn schoonouders wonen in het buitenland en wanneer ze komen, dan slapen ze bij ons..
    Ik weet niet wanneer ze precies komen, maar is het raar als ik ze liever niet meteen in 'huis' heb? Ik bedoel.. ik weet niet hoe ik me zal voelen na de bevalling en ik wil dat ook met mijn man onze kleine 'leren kennen'.. even tijd voor onszelf.

Graag jullie reacties. :)

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Is niet raar toch, doen waar jullie je fijn bij voelen.

Bij mijn dochter kwamen onze beide ouders een paar uur na de bevalling snachts dat vonden we erg fijn.

Nu zullen mijn schoonouders ook vrij snel na de bevalling komen aangezien onze dochter bij hen is dan en die wil ik zo gauw mogelijk weer lekker thuis hebben.
    Mijn ouders zijn ondertussen geëmigreerd naar Noorwegen dus dat word een FaceTime momentje hihi

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn ouders, schoonvader, broer+vriendin en zus van mijn man waren er een paar uur na de bevalling al in het ziekenhuis. Ik wilde niets liever dan mijn kleine prinses showen aan de mensen die het dichtst bij me staan.
    Beste vriendin, andere zus van mijn man kwamen de volgende dag (wonen wat verder weg) en de rest van het bezoek kwam na de kraamweek.

4. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik wil niet egoïstisch zijn.. maar bedoel zodra we thuis zijn, prima dat mn ouders paar uur na bevalling komen.. maar schoonouders komen echt bij ons logeren voor paar weken.
    Het is ons 1e kindje en ik weet niet hoe ik me daarna zal voelen, en dan nog mensem om me heen.. bah.

5. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik vind het niet zo gek hoor. Het is iets anders als je familie even op bezoek komt en dan na een paar uur weer weg gaan. Het is een behoorlijke impact als ze blijven slapen bij jullie. Is het een idee om anders een hotel voor ze te boeken? Dan heb je toch je huisje voor jezelf gedurende de nacht en anders misschien na een weekje of 2 uitnodigen? En in de tussentijd veel facetimen :D

6. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik moet eind feb bevallen, dus ik wil ze volgend maand nog niet zien hoor..
    Maar ze hebben nog niets gezegd wanneer ze precies van plan zijn, maar ik zal aangeven ergens medio maart..

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Mijn ouders en broertje kwamen een paar uur na de bevalling even langs, de volgende dag kwam de zus van mijn vriend met haar man. Schoonouders waren op vakantie dus die kwamen na een week. De rest van de familie en vrienden kwamen pas na een paar dagen.

Ik denk dat iedereen het kan begrijpen dat je niet meteen de volgende dag logees wilt hebben. Ik zou ze vragen een dag of 3, 4 te wachten. Dan is de kraamhulp er nog, dan hoef je je iig nog niet druk te maken over het huishouden bovenop je bezoek.

8. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ja dan heb je nog een paar weekjes de tijd. Ik weet trouwens niet of je gepland gaat bevallen maar mijn kleine uk bleef mooi een week langer zitten.. misschien ook nog iets om rekening mee te houden.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind langskomen iets heel anders dan komen logeren. Dat laatste zou ik de eerste tijd niet willen. ;)

10. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Maar dat ze na een paar dagen komen logeren voor een aantal weken vind je wel prettig? Lijkt mij heel heftig, maar misschien zie je dat heel anders.

11. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kan,mischien,ook handig zijn een,helpende hand van je schoonmoeder meg betrekking op het huishouden,koken etc denk dat ze heus wel begrijpt dat jullie willen genieten eerste tijd

Ik nu zwanger van 4e mAar ik ga echt pas dag erna mensen bellen niet meteen meer ben dan al zo op en dan,nog al dat bezoek

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik zou dat echt niet willen. Kunnen ze niet ergens anders logeren? Klinkt misschien hard maar die eerste tijd met je kleintje is onbetaalbaar lijkt mij...

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik snap je eigenlijk wel, ben zelf ook zo.
    Van mij hoeft ook niet direct iemand te komen, wil eerst zelf eventjes wennen samen met mijn man aan het feit dat onze kleine spruit er dan is.
    Vindt het al niks dat ik de kraamzorg dan elke dag over de vloer heb :D

14. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Nee, heb liever dat ze ergens anders logeren maar ik kan moeilijk me deur sluiten voor ze. Ze komen al van ver weg . Het punt is nou: dat ik ze niet liever meteen na de bevalling heb.. en dat ze toch paar wkeen blijven, tja.. kijk er tegenop maargoed.. even volhouden.

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Lastige situatie, als ze in het buitenland wonen en ze wat langer komen dan is het niet anders dan dat ze bij jullie komen logeren. Mijn schoonouders wonen in Marokko en mijn ouders in NL dus wij zijn gewoon met z'n tweetjes, al komt mijn moeder wel 10 dagen bij ons logeren. Ze heeft expres gevraagd of ze meteen moest komen of bijvoorbeeld wat later zodat we eerst even kunnen wennen. Al met al denk ik dat t wel prettig is idd ook om wat hulp te hebben en het is toch een speciale gebeurtenis dus wil je dat ook wel graag delen! Al is schoonouders een iets anders gevoel soms dan je eigen ouders. Mijn moeder heeft vast geboekt voor over 12 dagen, dan zal de kleine hopelijk al geboren zijn en hebben we ook eerst wat dagen alleen gehad. Ik zou ook anders aan ze vragen (of dat jouw man dat doet) of ze misschien een paar weekjes na de geboorte kunnen komen.

16. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Je kunt tegen de verpleging zeggen dat je geen enkel bezoek wilt na de bevalling. Dan sturen zij ze weg mochten ze er toch ineens zijn.

Ik wil mn kinderen als eerst bij me in het zkh. Zij mogen hun zusje als eerst leren kennen.
    Daarna wil ik graag mn zwager en schoonzus (wss zijn de kids dan bij hun) Daarna mijn moeder. Mn schoonouders wil ik liever helemaal niet maar aangezien ik beval met ks moet ik 4 dgn blijven dus zal ze de tweede dag ofzo wel "moeten" ontvangen :/

17. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Bij ons is het ook andersom. Wij wonen in het buitenland, maar hebben mijn schoonmoeder ook wel gevraagd pas na een dag of 10 te komen (mijn man is 4 weken vrij na de bevalling) en te overnachten in een hotel. Zij blijft ook voor een dag of 10-14. Het klinkt misschien niet super aardig, maar als je zelf nog alles aan het uitvinden bent en ook nog niet helemaal jezelf bent omdat je moet herstellen van de bevalling en je hormonen nog kierewiet zijn dan wil ik liever niet mijn schoonmoeder continue over de vloer. Toen we het hadden uitgelegd snapte ze dat goed. Gek genoeg denk ik dat ik het wel zou trekken met mijn eigen moeder :)

18. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Zo, daar zou ik niet aan moeten denken..kunnen ze niet in vakantie huisje ofzo? :)

19. Zwangervande2de

28 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders wonen aan de andere kant van Nederland op 3 uur afstand! Bij mijn eerste heb ik ze de avond gebeld dat het begon! Het is die nacht geboren en de volgende ochtend kwamen ze meteen langs.. Ze bleven ook 3 nachten slapen en dat vonden wij best fijn..
    Dit keer zullen ze weer paar nachten blijven..
    Maar ik snap dat je een paar weken echt te lang vind hoor!
    Bij mij waren het ook mijn eigen ouders haha, als m'n schoonouders het waren geweest had ik t ook niet gewild!

20. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Mijn schoonouders wonen ook in het buitenland. Bij E kwamen ze na twee maanden en nu komen ze na een maand. Ook omdat het weer dan hopelijk beter is. E is deze week jarig geweest en die maart was het nog ijzig koud. Ze zijn de deur niet uit geweest en dat maakte het er niet gezelliger op.

Deel Deze Pagina