Binnenkort is de oma van mijn vriend jarig, hoe oud ze precies word weet ik niet...maar wel dat ze 80+ is en al jaren alleen is. Ze geeft haar verjaardag in een tuin en er komen zo 25 man vertelde ze als iedereen komt. Ik vroeg nog, wat wilt u hebben? Nou niks meid, geen idee! Ja wij ook niet! Maar willen haar graag wel wat leuks geven! Wie heeft er iedeeen voor een leuk verjaardags cadeau voor 80+
Mijn oma is gek van vogeltjes, dus geef vaak vetbollen, pinda's, vogehuisjes etc. Of een mooie lantaarn voor in de tuin. Vind dille en kamille altijd een leuke winkel voor dit soort dingen.
Ja dat is een lastige maar is ze een moderne oma?? Dat maakt veel uit.!! hihi. Ik zit te denken aan merci lekker wijntje of advocaat echt oudere drank!! Lekkerbekjes zou mijn oma (85)uit het dak mee gaan of bokking ja echt ouderwetse vis soorten dat soort dingen.
Mijn oma is gek op chocola en marsepein. Dus voor de vorige verjaardag heeft ze een flinke doos van Dudok gekregen. Leest ze nog? Daar kon ik mijn oma vroeger ook blij mee maken.
Geurtje van Gloria Vanderbilt..? Ik werk in de ouderenzorg en zie hem zo ongeveer overal op de kap-/wastafel staan.
Het fijnste cadeau lijkt mij jullie tijd: een uitnodiging voor een lunch of diner samen, of een dagje naar zee, een dierentuin, een museum,... (je kunt evt een rolstoel voor haar huren bij de thuiszorgwinkel mocht dat nodig zijn). Op het werk zie ik idd veel parfum van Gloria vanderBilt en mijn oma heeft graag Marbert (krijg je volgens mij bij de DA). De kringloop eens afspeuren voor leuke spulletjes/boeken/kookboeken van vroeger is ook een idee. Hoop dat je er iets aan hebt
Mijn oma vindt het het leukste als ze ergens mee naar toe wordt genomen. Als ze mee uit eten wordt genomen kan ze het daar nog weken over hebben!
Hier ook zo... Kadootjes geeft ze niks meer om, maar als we haar meenemen is ze zielsgelukkig. Geen hele dag meer, want dat is te vermoeiend voor haar, maar een etentje, of even naar de markt om rond te slenteren voor een paar uurtjes vind ze ook leuk!
neem ze mee voor een high tea. en anders een mooie woonplaid of leuk mandje met lekkere verzorgingsprodukten manicure of pedicurebehandeling mooi leesboek over vroeger ofzo pakket met lekkere luxe dingen zoals chocola wijn lekkere kaas koffie koekjes etc
De oma van mijn man maken we alleen maar blij als we komen. En verder geven we haar vaak vanuit de hele familie een groot boodschappenpakket. Toen mijn oma's nog leefde deed ik met de ene vaak een dagje uit (die was nog goed ter been), voor de andere gaf ik een etentje. Ik ging dan zelf thuis uitgebreid voor haar koken. 2 ledig, ze was er uit en ze was een lekkerbek en vond het eten in het bejaardencentrum niet te eten dus ze at heerlijk (en voor ons fijn dat ze weer een keer goed at). Denk dat oudere mensen dit toch het allerleukst vinden. En voor de oma van mijn man is iedere keer als onze dochter (met ons of mijn schoonouders) ook een kado (en dat zo'n 3-4 x per week )
Het boek 'Gouden jaren'. Ik werk in een boekhandel en dat boek is echt heel populair bij mensen van 65 en ouder. Het gaat over hoe ons leven de afgelopen 50 jaar is veranderd.