hallo allemaal, wij hebben een huis met 4 slaapkamers waarvan 1 op zolder en 3 op de eerste verdieping. 1 slaapkamer op de eerste verdieping heeft de trap naar de zolder erin. nu ben ik van de tweede zwanger en liggen wij in de grote kamer voor, en onze zoon van 3 in de andere slaapkamer op de eerste verdieping. nu hebben we dus nog een kleine slaapkamer van 3 x 3 meter op de eerste verdieping. maar daar staat een vaste houten trap in naar de zolder. ik wil deze kamer graag als babykamer gebruiken. dat zou inhouden dat de vaste trap weg moet en een vlizotrap op de overloop naar de zolder. zo kunnen we alle vier op de eerste verdieping slapen en de zolder gebruiken voor spullen en als logeerkamer. maar een vlizotrap is niet ideaal. verder hebben we de optie om onze zoon in onze slaapkamer te leggen en de volgende in zijn kamer. dan hoeven we niets te veranderen en slapen wij op zolder. maar waar laat ik al die spullen? en dan is die kamer met de trap erin verloren ruimte. de overloop is erg klein voor een vaste trap, het kan wel maar dan moeten we een stukje van de tweede slaapkamer inleveren en hebben we twee kleine slaapkamers, onze slaapkamer en de zolder. wat denken jullie?
Aan de ene kant denk ik van maak van die kamer met trap inderdaad de babykamer en dan een vlizotrap of vaste trap naar de zolder op de overloop. 3 bij 3 is best een redelijke kamer, toch? En je kunt dan over een paar jaar ook altijd nog één van de kinderen naar zolder doen en eventueel van de twee kleine kamers één kamer maken. Of is dat te veel van het goede? Aan de andere kant is een slaapkamer met trap naar boven over een paar jaar natuurlijk super gaaf voor je oudste zoon... Dan zou je op zolder misschien nog een stukje af kunnen timmeren voor opslag en eventueel zelfs voor een logeerkamer, afhankelijk van hoe groot de zolder is. Ik geloof dat ik er voor zou kiezen om nu nog even te schipperen en bv. de baby op het kleine kamertje, maar met trap te leggen (er van uitgaande dat dat past, hoor, dat weet ik natuurlijk niet) en je zoon nog even in zijn oude kamer te houden (ook wel lekker als er al zoveel veranderd) en dan over een paar jaar je zoon naar het kleine kamertje met trap naar zolder en zijn broertje/zusje dan naar zijn kamer te laten verhuizen. En dan op zolder dus wat aftimmeren voor opslag en eventueel logeerspullen.
jeetje daar had ik niet over nagedacht.. dat is wel een leuk idee ja, onze zoon is nu 3 dus als ie 7 is ofzo is het heel cool om een gedeelte zolder te hebben. ik ga het bespreken met mijn man.
het is best een brede trap maar de babymeubelen kunnen er wel in.. ik hoop alleen niet dat het tocht van boven.. het is namelijk een oud huis, wel geisolleerd maar dat moet ik wel nog ff checken. en de trap is houtkleur maar hoogglans wit doet wonderen.
Wat een lastige indeling zeg! Er is geen mogenlijkheid om de trap naar zolder op de overloop te plaatsen? Ik zou in iedergeval niet zo snel een vaste trap weghalen voor een vlizo trap.
Mijn ouders hebben in een kamer ook een vaste trap naar zolder en die hebben een scharnierend "deksel" op de trap gemaakt, soort van deur maar dan evenwijdig aan het plafond, de zolder is namelijk nogal warm in de zomer....
Jullie zelf op zolder slapen. Kamer met trap als bergkamertje gebruiken (pc / logee) en de kids beide de andere kamers? Edit:zie nu dat je hiervoor te veel spullen hebt. Tjah, goed opruimen (weet zeker dat er heeeel veel van weg kan, daarom staat het op zolder..omdat je een zolder hebt) en misschien de zolder in 2 delen. Deel bergruimte / deel slaapkamer. Dat ligt natuurlijk allemaal aan de afmetingen en hoeveel je wilt gebruiken.
de zolder is inderdaad groot genoeg want hij bestaat al uit twee delen. we komen nu aan een zijkant boven en met een vlizotrap of een vaste trap vanuit de overloop zou je in het midden boven komen. dan zouden we idd een deel als opslag kunnen doen en een deel als slaapkamer/logeerkamer. @mariss, is misschien ook een idee, de trap smaller maken, is nu heel breed en dan een luik in het gat. voor in de winter de kou en de zomer de warmte. bedankt voor jullie reacties, ik was even helemaal inspiratieloos en nu niet meer.. gelukkig hebben we nog even.