vraag aan de taarten makers onder ons.

Discussion in 'De lounge' started by janna76, Jan 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo meiden,

Ben dus net begonnen met taarten maken. En ben nu bezig met rolfondand. Nu zit ik halverwege een project. Heb de bodem gemaakt en de beestjes voor erop en nu komt er dus wat tussen en ik weet zeker dat ik er de komende 2dagen niet aan toe kom. :(
    Nu heb ik alles in mijn vriezer gezet en bedenk me in een keer. Kun je rolfondant eigenlijk wel invriezen?? Het gaat in dit geval om wat beestjes en een aantal bloembladen die ik dus in vriezer heb gezet.

Weet iemand dit??

Alvast bedankt.

Janna

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    jekunt het wel invriezen ja. Je moet het alleen 24 uur in de koelkast laten ontdooien en er niet aanzitten ondertussen. Het kan wel gaan zweten nl maar dat moet zelf weer opdrogen.

Je kunt de volgende keer je gemaakte beestjes enz gewoon in eenafgesloten doosje bewaren buiten de koelkast /vriezer. Ze blijven dan gewoon goed tot aan de houdbaarheidsdatum van je fondant

3. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    AHA! Dank je wel voor het antwoord. Zal er in het vervolg aan denken. Maar tjonge wat is dit leuk om te doen. Dat taarten maken bedoel ik .

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
  5. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Oja, mijn man vraagt zich af wat ik toch nu iedere keer achter de pc doe. Hahahaha, van die kleine dingetjes die je net even weten moet.

Share This Page