Ideeen babyshower!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 24Mandy24, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Heyhey
    M'n beste vriendin verwacht haar eerste kindje. Nu willen haar schoonzus en ik dus een babyshower regelen. Iemand ideetjes?
    Wil het wel gewoon thuis doen ( bij mij ) dus nergens heen.

Alvast bedankt!

2. Jel

Jel Niet meer actief

High tea (zie ander topic ;) ) Dus dat alle genodigden iets lekkers meenemen .

3. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Nee, vind dat niet zo leuk :)
    Denk bij een babyshower meer aan spelletjes enzo ;)

4. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    * Rompertjes versieren met textielstiften, was hier een groot succes :)
    * Bevallingsdatum raden, kijken wie er het dichtste bij zit tegen die tijd
    * met wol of touw de omvang van de buik raden
    * babyfoto's van alle genodigden raden

5. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik heb voor een vriendin meegeholpen om een babyshower te organiseren..

Voorbeelden voor spelletjes zijn: buikomvang raden, iedereen moet een stuk lint afknippen in een lengte waarbij ze denken dat de omvang van de buik is.. Degene die er het meest in de buurt zit heeft gewonnen
    En ik had een spelletje op internet gekocht dat heet: pin the bottle.. Hetzelfde als ezeltje prikje alleen dan de babyversie, dus inplaats van staartjes waren het flesjes.. En op de poster stond een baby:)
    Je kan iedereen een rompertje laten versieren met textielstift, of een kaartje laten versieren en dat iedereen dan in het kaartje een berichtje kan schrijven..
    Je kan verschillende etenswaren in luiers doen, en dan mensen een blinddoek omdoen en dan raden wat er in zit.
    Of een soort wie ben ik doen, alleen inplaats van wie ben ik Wat ben ik.. En dan op de kaartjes babybenodigdheden schrijven..

Zoiets?;)

6. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Oh wat ik zelf ook een hele leuke herinnering vind, is een grote kaart neerleggen waar iedereen, die aanwezig is op de babyshower, een leuk stukje schrijft !

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Jaa dat bedoel ik thnx!
    Rompertjes versieren had ik al in gedachten. Datum raden ook.
    Potjes proeven en een luier omdoen met een blinddoek leek me ook wel leuk.

Nog een idee voor de uitnodiging?
    Heb al wel iets maar ben nog niet tevreden.
    Ach we hebben de tijd hihi

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    alle genodigden een stukje van de buik 'schilderen' en een foto maken!
    Allemaal een kaartje met een wens voor de baby schrijven en aan een krans ofzo hangen met een strikje allemaal.

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Als taart een boobietaart maken

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Een quiz houden over de komende babytijd. Foto's van gasten raden, wie wie was maar is geloof ik al genoemd.

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Zolang je maar niet het gewicht van de zwangere dame gaat raden... :D

Mijn zusje had een spelletje geregeld waar iedere gast een foto meegenomen had van zichzelf als kind. Die werden opgehangen en iedereen moest raden welke foto bij welke gast hoorde. Die vond ik wel heel origineel.

12. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Met een blinddoek om een babypop verschonen en kijken wie dat het snelste doet. Was bij mij een groot succes.

13. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik heb vorig jaar de babyshower van mijn s.zusje georganiseerd.
    In de uitnodiging heb ik om een bepaald bedrag gevraagd. Daar heb ik een mooie taart van laten maken, verdere hapjes, drinken, versiering en kado's van gekocht. Ze wilde graag een Doomoo seat, dus heb ik (we) voor haar gekocht, met nog andere kleinere kados's. Iedereen moest een babyfoto meenemen en als ze een foto goed geraden had, mocht ze een kadootje uitpakken. Ook had ik een bingo spel gemaakt. Degene die won, mocht het grote kado geven. Het was een geslaagd feestje. Oja, bij de uitnodiging had ik een gekleurd A4tje gedaan. Daar moest iedereen iets leuks/moois/geks op maken/schrijven en meenemen. Op dat moment kon ze ze lezen en later heb ik er een boekje van gemaakt.
    Succes met organiseren!

14. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik heb onderhand al 3 babyshowers georganiseerd haha..iedere keer wat nieuws verzinnen :)
    Wat ik wel leuk vond:
    - Mand met kleine cadeautjes maken en tussen de spelletjes door de zwangere een vraag stellen ( bijvoorbeeld: wat is een tummytub) en bij een goed antwoord een cadeautje geven. ( Cadeautjes kunnen slabbetjes zijn, rompertje, etc)
    - Elke gast kreeg een leuk versierd A4tje en daarop werd geschreven wat diegene voorspelt over de baby: jongen of meisje, gewicht, lengte, naam. Naderhand kan de zwangere dan terugkijken om te zien wie er het dichts bij zat :) Ook kan hier een leuke wens worden genoteerd.
    - Ik had een baby-bordspel gemaakt. Pionnetjes waren speentjes, grote veiligheidsspeld, etc. Het spel bestond uit vragen en doe-opdrachten. Kennisvragen over baby's ( Bijvoorbeeld wat is de ideale temperatuur van een baby-badje) en doe-opdrachten waren bijv. verschoon een poepluier (chocopasta) in een minuut ofzo. Gasten werden in teams opgesplitst.

Uitnodigingen had ik zelf gemaakt, met een leuke ooievaar e.d. :)
    Veel plezier!

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik had destijds deze ideeën:

Ik had nu het volgende allemaal gevonden/opgezocht:

- High tea maar misschien nog een chocolade fondue/fontein met fruit erbij?
    - Picknick ergens op een veld (weet niet of dat te doen is in de buurt)

Aankleding versiering:
    - allerlei roze en blauwe versiering
    - drinken (bijvoorbeeld 7-up) kleuren in de kleuren roze en blauw (ik kan zorgen voor kleurstof)

Leuk kado/activiteit:
    - buikschildering laten doen door iemand extern (een kennis van mij die kan dat doen)

Activiteiten
    - met een textielstift een rompertje voor de kleine beschrijven/versieren
    - met porseleinverf een gebaksbordje beschilderen zodat ze die, tijdens de kraamperiode voor beschuit met muisjes, kan gebruiken
    - cupcakes decoreren (uiteraard kan ik daarvoor zorgen)

spelletjes
    - heel leuk spelletje (eerder gedaan op babyshower) is wat ben ik.. iedereen heeft een blaadje op zijn rug met wat hij is.. bv een speen, een flesje etc.
    Tijdens de middag moet je door middel van vragen erachter komen wat je bent. Uiteraard mag er alleen met ja of nee worden geantwoord. Indien je het raadt krijg je een punt.
    - geen baby zeggen.. Iedereen krijgt in het begin een ketting om zijn nek. We spreken af dat je geen baby mag zeggen. Indien je iemand toch betrapt op het woord baby dan mag je zijn ketting overnemen. degene met aan het eind de meeste kettingen heeft gewonnen.

Van te voren te maken
    - een beval en namenboek; Iedereen maakt een blad waarop ze zegt wanneer zij denkt dat zwangere gaat bevallen, wat het geslacht wordt en geeft een idee voor een leuke naam

16. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Hier had ik als bedankje chocolade appels gemaakt gedoopt in muisjes gemaakt en mooi ingepakt dit vonden ze erg leuk! En het spel help ik moet bevallen vonden ze geweldig! Baby in een ijsblokje dus

17. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    - geblindoekt beschuit met muisjes maken
    - wie kan het snelst een luier verwisselen
    - quiz voor mama, met vragen over kinderziektes, EHBO, bevalling, zwangerschap. Bij elke goede vraag een kadootje
    - samen de zwangere buik ingipsen en later versieren als aandenken.

Succes !

18. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Thnx voor de tips! Iemand nog meer?!

19. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Rompertjes versieren!
    Quiz met babydingen.
    Buikomvang raden.
    Ehm meer weet ik niet.

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

#20 Myrthe, 13 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2013
    Verplaatst van de lounge naar baby en dreumes.

Deel Deze Pagina