Kent jouw baby ook en 'huil-uurtje'?? Hier kunnen we de klok erop gelijk zetten, elke avond van +- 19.00 tot 20.00 gaat mini even los En tips en tricks zijn welkom
Hier van 17:00 tot 19:00 uur Wat ik eraan doe, ik doe de gordijnen dicht, lampjes aan geef G de fles hijs hem in zijn pyama en leg hem op bed.. Hij huilt nog 10 minuten en dan valt hij in slaap... Maken hem wakker voor zijn laatste fles en dan tukt hij weer goed verder. G slaapt dus van 18:00 uur tot 8:00 uur smorgens met 1 voeding tussendoor om 20:30 uur
Hier hadden ze beide onrustige uurtjes s avonds de eerste 3 maanden. Maar lieten zich dan wel troosten op schoot en aan de borst. Langzaam wilden ze steeds vroeger slapen en beide gingen met 4 maanden rond 19u de nacht in. Jongste wordt nu vanaf half 6/6 uur echt moe en jengelig.
G is nu bijna 14 weken, maar laten huilen doe ik niet hoor!! G. heeft het inslaap huilen doet hij al sinds zijn geboorte zelfs op de arm etc. Maar een vraag want vaak is dit een valkuil zo ook bij mij toen G net geboren was... let je op de slaapsignalen??? Ik zag ze werkelijk waar niet ja gapen die had ik door maar de rest... nee helemaal niet. Ben op een moment echt gaan kijken naar G. wat doe jij als je moe bent?? Hoe kijk je, wat doen je armen, hoe trek jij de aandacht van dat je wilt slapen. Ben een week bezig geweest met heel veel structuur en nu na bijna 14 weken kan ik zeggen dat mijn zoon een ritme heeft (G. is 3x opgenomen geweest in het ziekenhuis en dan raak je het ritme weer kwijt). Pffff lang stukje tekst maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Heel herkenbaar, en het kan nog even duren. Huiluurtjes gaan ook gepaard met krampjes. Vind gewoon een methode waardoor hij zich prettig voelt (vaak is dat ronddragen, op schoot, lekker rustig drinken, of in een draagdoek) en doe dat dan. Het duurt geen maanden en meestal wordt het na 3 maanden veel rustiger.
Sorry, begreep je verkeerd. Mini heeft dat inslaaphuiltje niet. Vaak valt ie aan de borst in slaap. Dan leg ik hm in bed en slaapt ie verder. Is niet de manier, ik weet het, maar ben erg zoekende wat dat betreft. In de nacht geeft dit weleens problemen en wieg ik hem in slaap. Mini is overdag altijd heel wakker, doet wel een middagdutje. Nu had ie net z'n huiluurtje en valt uiteindelijk in mijn armen in slaap. Bovenstaand maakt me heel onzeker. Zie ook niet echt signalen. Ja, mini gaapt inderdaad, maar dan leg ik hem wakker op bed en na nog geen 5 min gaat ie los en kan z'n eigen dan ook zó overstuur brullen, dat laat ik echt niet doorgaan..... Morgen moet ik voor de eerste keer naar het bureau, en dat is dan ook mijn 'hoofdvraag'.
Meis ik heb je een privebericht gestuurd met mijn handleiding van G en mij... heel misschien heb je er iets aan.
Yep! Van 16.30-19.00u.. was heel gezellig eten de eerste maanden Nu is het rond etenstijd nog de tijd doorkomen met afleiding en dvdtje.. Wat wij toen deden.... snel eten en op de arm rondlopen!
Zuigen aan een niet te volle borst geeft juist verlichting bij krampjes. Ook kunnen baby's heel goed aangeven of ze willen drinken of alleen maar sabbelen op de borst.
Dat aan de borst in slaap vallen is echt heel normaal met 4 weken hoor. En dat huiluurtje is dat ook. Gewoon lekker troosten en veel bij je dragen brengt meestal verlichting. Alleen in slaap vallen en wakker in bed gaan doen ze meestal wanneer ze daaraan toe zijn. Hier was dat ongeveer met 3 maanden, toen de periode van krampjes voorbij was. Toen begon ze ook opeens door te slapen. Misschien adviseert het CB je wel om te laten huilen, ik zou dat echt niet doen. Het is bewezen slecht om zo'n jong kindje alleen in een bedje te laten huilen.
Ons kleintje had de eerste 3 maanden vanaf 17:00 uur ook vele huilmomenten en ging pas met de laatste voeding (toen 23:00 uur) naar bed. Veel last van krampjes en gewoon onrustig in de avond. Schijnt heel normaal te zijn de eerste 3 maanden. Ondanks dat we de eerste 3 maanden voorbij zijn, is ons zoontje 's avond nog steeds onrustiger qua inslapen dan overdag!
Met vier weken dan een huiluurtje hebben komt (bijna) overal voor! Hier geen huilbaby maar het was van 17 tot 19.30 vaak wel rommelig, we zetten 'm tijdens het eten vaak bij ons op tafel in z'n wippertje....verder lekker bij je houden.
Heel herkenbaar, hier ook gehad van een week of 4 tot 3 maanden. Op een gegeven moment kan je ze echt bezig houden met een knuffeltje, dus meer spelen en afleiden. Hier is het sinds een week of 2 over. Sommige avonden is hij wel wat 'chagerijnig', maar kunnen hem goed afleiden. Wat hier hielp is rondlopen op de arm of in de wagen. Draagdoek ook heel soms. Maar blijven zitten met hem, werkte hier echt niet. Succes! Het gaat echt over
Hier is het s morgens een lange slaap, dan wat onrustige uurtjes dan nog even slapen en s avonds huilen en kramp. Hier helpt vrijwel niks. Gisteren anderhalf uur met een gillende baby gezeten, heb me er maar aan overgegeven. bij de oudste zei ik ook ik laat een baby niet huilen! Maar deze is niet te troosten. sowieso na elke voeding wel huilen en onrust maar gisteravond was het niet leuk meer!! Soms laat ik haar sabbelen op de leegste borst maar na een tijdje komt er toch weer melk en wordt ze kwaad. Blijft een beetje een cirkel zo. straks maar infacol halen.
Fijn om t horen dat het overal is (sorry 2jees, maar je snapt wat ik bedoel) want werd er wel onzekr door... Suc6 iedereen! Aan de ene kant wil ik dat mini lekker klein blijft, maar deze periode is soms wel heavy...hubbie heeft er niet veel geduld mee, als mini huilt en dat maakt het nog zwaarder. Mini voelt dat overduidelijk en gaat dan nog harder tekeer... Nou, hij gaat weer aanbreken dames...suc6 de komende uurtjes!
Top om even te lezen! Volgens mij is jouw zoontje ook van 18 januari he Gitser? De mijne ook en heeft ook elke dag een huil uurtje. Maakt me super onzeker. Daarnaast wil onze mini alleen maar bij mama slapen, hij begint heeel hard te huilen als we hem in bed leggen. Word er ook behoorlijk onzeker van. Ik heb trouwens exact hetzelfde gevoel: aan de ene kant zou ik willen dat ie altijd zo lief en klein bleef en aan de andere kant zou ik deze weken wel door willen spoelen.. vind dit echt zware weken. Ook mijn man heeft niet echt veel geduld hihi
hier niet echt een huiluurtje, maar wou even reageren op de slaap-signalen behalve gapen en wegkijken, moet je ook op de handjes letten. Als ze naar de oortjes gaan, of 1 handje naar 1 oortje en het handje wrijft erover met een draaiende beweging, dat heeft het babytje ook slaap. Hier gaat mn meisje met haar rechterhandje atijd naar haar oor, en haar linkerhandje gaat dan naar haar oog, of met haar duimpje in dr mond. Als ze dat doet leg ik haar altijd weg, zodat ze even een dutje kan doen.