hooglopende ruzie vanwege de verjaardag van de kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat zouden jullie doen?

binnenkort zijn mijn middelste en mijn jongste jarig, er zit nog geen week tussen beide verjaardagen. Ik wilde een zaaltje huren, maar het zaaltje wat ik op het oog had wordt niet meer verhuurd, dus moet het thuis. Nu is ons huis niet zo heel groot, dus zouden we het bij mijn schoonouders vieren. Ik wilde het zaaltje eigenlijk op de zaterdag tussen de 2 verjaardagen in vieren, maar een week of 2 terug kregen we een uitnodiging voor diezelfde zaterdag van het kindje van een kennis van ons. Kennis in de zin van dat we dus nooit bij elkaar over de vloer komen, maar wel een kerstkaart sturen, elkaar op straat aanspreken en vorig jaar vierden we de verjaardagen op aparte dagen, dus wij zijn daar geweest en zij bij onze kinderen.
    Toen ze ons uitnodigde heb ik blijkbaar gezegd (maar weet er niks meer van) dan vieren wij het wel op zondag.

Maar eigenlijk wil ik dat niet. Mijn middelste wordt nl 4 en moet dus gewoon de volgende dag naar school, ben dus bang dat ze maandag dan doodmoe op school verschijnt, de taart moet zaterdags opgehaald worden, dus is niet meer vers, ik moet ook nog de traktatie voor school maken, dat wilde ik zondags doen en bovendien ben ik uiteindelijk degene die dus kan lopen en manlief zit dus op zijn kont, loopt een keer voor een paar drankjes, maar dan heb je het wel gehad :x En ik moet maandag ook gewoon weer werken.

Nu hebben man en ik en schoonmoeder (die wil ook naar de andere verjaardag, dus zou ik het thuis moeten vieren) hooglopende ruzie. Man zei dat hij er dan dus niet zou zijn en ik heb boos gezegd dat ie dan maar mooi naar de andere verjaardag kon gaan voor mijn part, maar dat als hij niet op de verjaardag van zijn eigen kinderen zou zijn, ik de echtscheiding zou aanvragen, zo boos ben ik....:x

Ik vind het belang van uitgerust zijn voor mijn dochter veel belangrijker dan het kind van kennissen!
    Heb al gedacht om het een week later te vieren, maar dan zit er 1,5 week later dan de verjaardag van de jongste tussen...

Hoe zouden jullie dit oplossen?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik zou dat weekje later doen en er niet zo'n probleem van maken..
    Wij vierennde verjaardagen apart, daarbij vind ik het wel belachelijk dat je man dan naar de kennis gaat .. Onze kinderen schelen kwam verjaardag 2 weken.. Ik zou gewoon 1 datum prikken en die door laten gaan.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wilde je het zaaltje de hele dag huren dan? Of is het geen mogelijkheid bijv eerst naar de verjaardag van die kennissen te gaan in de ochtend en dan in de middag de verjaardag van jullie kids te vieren? Tenminste als niet iedereen naar alletwee de verjaardagen hoeft ;)

Anders zou ik het opschuiven. Misschien niet wat je wilde, maar als het anders zo'n gedoe oplevert.. Dan liever zo. Niet op de zondag omdat je dat liever niet hebt, niet op die zaterdag omdat er dan nog een verjaardag is waar jullie heen zouden gaan en schoonmoeder ook, maar gewoon alleen een eigen feestje.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Als dat iemand is die je nooit ziet en alleen kerstkaarten stuurt dan snap ik uberhaupt niet waarom jouw man daar per se naar toe wil.

aan mij heb je dus niks want dat zou hier ook hooglopende ruzie kunnen worden.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    een weekje verzetten, zeker geen drama van maken,

wij vieren overgens altijd gewoon op zondag, ook toen onze zoon 4 werdt, en geen probleem op maandag hoor, ging prima, en maandag gewoon weer op tijd naar bed.

dus of zondag of een week later, maar ik maak van zulke dingen gewoon geen drama, zonde van de energie.

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens. Het stoom zou uit mn oren komen!
    Hier is het ook altijd gedonderjaag met de verjaardagen...en ik trek op 1 of andere manier altijd aan het kortste eind qua beslissingen over de datum (ik heb er 3 in juni jarig).:x

(of ik ben de wijste, en geef maar toe altijd, omdat ik het niet wil verpesten voor de kinderen, maar het wordt altijd een andere datum, als ik in gedachte heb. Ik heb hem nu al vast staan dit jaar:D)

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.

Vind dat echt heel raar.

Waarom niet gewoon door laten gaan?

8. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik snap het ook niet waarom je man dan perse naar die kennissen wilt die hij zelden ziet? En dat hij dan liever bij hun wilt gaan zitten i.p.v de verjaardag van zn eigen kids te vieren. Goh... Begrijp jou wel.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nog even afgezien van wanneer die verjaardag dan is en een weekje later ook wel kan ... als mijn man zou aankondigen om toch naar de andere verjaardag te gaan ipv die van zijn eigen kinderen ... kon hij ook vertrekken hier. Die heeft zijn prioriteiten even verkeerd liggen dan...

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind het raar om hier ruzie over te maken. Je eigen kinderen gaan toch voor? Dan snap ik je man en schoonmoeder echt niet.
    Is het geen optie om het een week eerder te vieren?
    Als je de verjaardag toch zondag viert dan tot 18 uur, kan je dochtertje toch nog op tijd naar bed. Wij vierden de verjaardag ook wel eens op zondag en de taart smaakt dan nog goed hoor, je moet hem alleen niet in het karton in de koelkast zetten. Traktaties zou ik al eerder maken, iets simpels wat zaterdags al te maken is. Verder niet teveel energie in steken want dit is een ruzie (en echtscheiding) niet waard.

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Een dagje drukker en misschien later naar bed is toch geen ramp?

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Even los van de keuze van de dag.... waarom gaan je man en schoonmoeder in hemelsnaam naar de verjaardag van iemand waar je alleen maar kerstkaarten naar stuurt? En sterker nog, waarom vinden ze die verjaardag belangrijker (want zo komt het over) dan die van hun eigen (klein)kinderen?! Dát zou bij mij ook voor een beste ruzie zorgen...! :x

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    haar dochter word toch 4,gaat dag later voor de 1e keer naar school,ik snap ts wel

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik ook. Ik zou het ook liever op de zaterdag vieren, zodat ze nog lekker 1 dagje rustig aan kan doen en met haar cadeautjes kan spelen.

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik snap je man en schoonmoeder deels wel. Die kennissen, die blijkbaar meer zijn dan alleen voor de kerstkaarten aangezien je daar vorig jaar wel op verjaardag bent geweest, hebben al eerder aangegeven het op die zaterdag te gaan vieren. En jij komt daar nu ineens ook mee aanzetten dat je het persé op die dag wilt gaan doen, terwijl je eerder gezegd hebt het dan op zondag te gaan vieren.

Ik zou het gewoon op zondag doen, als je het feest vroeg genoeg laat beginnen kunnen de kinderen gewoon op tijd op bed liggen.

16. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Dit dus. en het is een kinderfeestje dus je kinderen liggen er op tijd in. Zaterdag traktatie klaarmaken kan ook wel tenzij het vers is dan is het jammer maar word het een pittig dagje doorhalen voor jou.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Oei hier had hij ook buiten kunnen blijven. Ja kinderen gaan toch voor alles?

En ik snap je goed. Hier is de zondag een dag in rustig aan toe doen en op te laden voor de maandag op school. Hier is laat naar bed gaan er sowieso niet bij en de eerste volle weken op school zijn gewoon slopend voor die kleintjes

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier sluit ik me volledig bij aan...

19. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Als jij het prettiger vindt om het op zaterdag te vieren, ook in het belang van je kind (niet onbelangrijk!) zou ik het gewoon op zaterdag vieren. Naast een kerstkaart stuur je dit jaar dan ook een verjaardagskaart ;). Als je man weinig over heeft (op zijn kont zitten etc.) voor de verjaardag ben jij dus gewoon degene die het bepaald. ;)

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zou anders ook kijken voor een week je eerder! En anders dan op zondag. Zou ook pissig zijn als lat op de dag van verjaardag of het vieren wat anders zou uit spoken. Of naar een andere verjaardag zou gaan.

Daarom vier ik altijd de verjaardagen op de dag zelf dat ze jarig zijn. Maar snap dat het bij jou lastiger is omdat ze vlak bij elkaar liggen met verjaren. en je veel mensen verwacht.

Zou denk toch kiezen voor de lieve vrede. Ook al blijft het lastig.

Deel Deze Pagina