Samen met mijn dochter zou ik deze of volgende week een paar dagen naar Amsterdam. Echter, nu er weer meer besmettingen zijn daar, begin ik toch een beetje te twijfelen of het wel slim is om dat te doen. Zelf wonen we in een, vooralsnog, Corona vrije omgeving met heel veel toeristen. Het voelt hier thuis bijna alsof het er niet is. wat zouden jullie doen?
Ik zat een beetje hetzelfde. We hebben een hotel geboekt in Alkmaar en nabij Schiphol om er toch even tussenuit te zijn. We waren van plan een dagje Amsterdam te doen, aangezien ik daar 5 jaar heb gewoond en er al sinds 2012 niet meer ben geweest. Ik wou ze wat leuke plekken laten zien. Wij gaan wel, maar gaan gewoon niet naar drukke plekken of waar je dicht op mensen moet lopen/zitten. Je bent er uiteindelijk zelf bij denk ik dan maar en je kunt er zelf voor kiezen bepaalde activiteiten dan niet te doen vanwege drukte bijvoorbeeld.
Wij hebben in augustus Amsterdam gepland. 2 musea gereserveerd, waar we de dag wel mee vullen. Waar we wonen is het vreselijk druk, we kunnen hier nergens naartoe, dus het zal in Amsterdam niet erger zijn. Maar om er zomaar een paar dagen rond te gaan lopen zou ik dan weer niet doen. Heb je wat gepland om te doen in Amsterdam?
Het ligt er denk ik inderdaad aan wat je gaat doen. Ik zou in ieder geval niet naar de Kalverstraat & omliggende straten gaan. Of over de Wallen gaan banjeren. Maar Amsterdam is natuurlijk een grote stad. Er zijn ook gebieden waar je niet struikelt over de toeristen. Misschien kun je fietsen meenemen of huren, zodat je niet afhankelijk bent van het OV. Zelf zou ik denk ik op dit moment niet gaan. Ik voel de noodzaak niet zo en zou me er toch noet helemaal senang voelen. Ons vermaak zit nu even meer in wandelen in natuurgebieden in onze eigen omgeving. Dankzij corona ontdek ik ineens dat we hier in de buurt hartstikke leuke wandelroutes hebben voor kinderen, met speurtochten, speciale apps, uitkijktorens. Er is zelfs een blotevoetenpad op een kwartier rijden van ons huis. Nooit geweten. Persoonlijk voel ik me op dat soort plekken nu een stuk prettiger. Je komt echt wel andere mensen tegen, maar afstand houden is prima te doen. Het voelt nog steeds als vakantie, ook dankzij het weer. We gaan nog wel een paar dagen weg, uiteindelijk toch maar in eigen land, maar ook daar wordt het een kwestie van wandelen, bootje huren etc. We zoeken drukke plekken (steden en pretparken) dit jaar even niet op.
Ik zou ook gaan met de oudste 2, maar nu de besmettingen weer oplopen hebben we er toch maad vanaf gezien. Hopelijk kunnen we het een andere vakantie een keer doen.
Een blotevoetenpad is leuk! Wij hebben er ook 1 in de buurt. Ook prima wandelroutes, mooie meren/strandjes in de buurt. Het was ook meer de bedoeling om in Alkmaar bijvoorbeeld wat dichterbij de stranden te zitten. Maar aangezien onze kinderen het hemelriekje vlak bij ons ook leuk vonden, zouden we daar ook gewoon wat vaker heen kunnen. Of andere strandjes in de buurt. Scheelt ook weer een hoop centen Bootje huren kon ik maar lastig vinden trouwens... Dat leek ons ook leuk.
En precies deze gedachte vind ik best naïef eerlijk gezegd. Juist in deze tijd dat mensen weer reizen, recreëren en zich verplaatsen zegt dit niet zoveel meer. Ik woon in de brandhaard van corona en destijds waren er hier gigantisch veel besmettingen. Maar nu is er al wekenlang nauwelijks een besmetting geweest. Dus als iedereen gewoon in de buurt zou blijven en zich aan de regels houdt, is er amper risico. Maar doordat mensen zich weer verplaatsen en de regels wat minder nauw zien, neemt het risico weer toe.
Hemelriekje is leuk! Dan bedoel je vast het blote voetenpad bij Opende? Er is ook een bij Slochteren.
Beide zijn leuk! Wij wonen van beide qua rijden hetzelfde (45 min ongeveer). Hemelriekje is dan een stuk dichterbij voor ons haha.
Die van Slochteren zijn wij nog niet geweest, willen we binnenkort nog doen. Volgens mij kun je bootjes huren bij Friescheveen. Is misschien ook wat voor jullie.
Wij gaan in de buurt van Amsterdam op vakantie. Ik heb de hele week al ingepland met uitstapjes, allemaal gereserveerd/betaald en met tijdsloten. Aldaar houden musea/dierentuinen etc zich echt wel aan de regels om open te kunnen blijven of geen boete te ontvangen. We willen ook een dagje gaan winkelen.... Misschien dat ik dat wel schrap als het te druk is naar onze zin. Ik wil wel gewoon voldoende afstand kunnen houden enzo. Verder hebben we een bootje gehuurd, gaan we naar een blote voetenpad, weer gaan paardrijden/mountainbiken door bos en op strand. Ik heb 2 leuke fietsroutes uitgestippeld en een wandelroute, dus wij komen de week wel door.
Bedankt voor jullie reacties. Mm, ben er toch nog niet helemaal uit. We zijn hier thuis eigenlijk altijd al in de natuur, vandaar dat de stad ons leuk lijkt. Ik twijfel nog even door
Volgens mij posten @GossipGirlxoxo van de week dat het erg rustig was in haar stad. Volgende week ga ik een nachtje met S2 naar een hotel in Den Haag. Ik moet wel zeggen dat ze niets wil zien of doen, alleen maar op mijn lijf hangen en de energie uit mij zuigen Die is al lang blij dat ze een 1 op 1 met haar moeder heeft zonder die 2 andere zussen erbij Dus ik zal haar weinig van mijn oude studentenstad kunnen laten zien.
Erg rustig in vergelijking met de normale zomers! Er zijn veeeeel minder toeristen nu en dat zie je. Maar ondanks dat is het in het centrum altijd druk en levendig.
Sinds vandaag is er in de kalverstraat mondkapjes plicht of het verzoek deze te dragen. Heb het nog niet goed gelezen. Voor mij voelt het hier in Amsterdam ook alsof corona niet bestaat tenminste het is rustiger als normaal daar merk je het wel aan. Maar dat gevoel komt denk ik vooral omdat er niemand in onze omgeving getroffen is door corona. De winkels worden weer soepeler. Geen karretje meer verplicht in de supermarkt. Sommige winkels hebben de schermen tussen kassa en klant weer weg gehaald. En velen hebben niet meer de max. Aantal klanten in de winkel regel. Voor de rest is het 100x per dag handen wassen en desinfecteren zo in mijn routine gekomen dat ik dat ook niet meer aan corona link. Wat wil je doen met je dochter in Amsterdam? Winkelen in het centrum of juist dingen bezoeken zoals madame tussauds, rondvaart enz? Als je voor het laatste gaat zit je deze tijd wel goed omdat er een stuk minder toeristen zijn nu dan andere zomers.